Gå til innhold

outsourcing

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet som stuepike på samme hotell i 11år. I januar i fjor bestemte ledelsen for å outsoure min avdeling. Så ufrivillige måtte vi bli ansatt av ett renholdsbyrå. Og det gikk fint det. Jobben er den samme og vi jobber på samme hotell som før. Men problemet er egentlig ledelsen på hotellet. Det er et lite hotell så vi hadde bra kontakt med de på toppen før. Nå hilser de nesten ikke. Og når dem hadde julebord ble vi stuepiker ikke invitert. Jeg skjønner at vi er ikke ansatt der lengre men selv om dem ikke betaler vår lønn så er det på deres hotell vi jobber og sliter hver dag. Vi er mange som har jobbet der i årevis og synes det er urettferdig å bli satt ut sånn. Men kanskje vanlig dette når det er outsourcing?

Anonymous poster hash: ff6e4...933

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396706-outsourcing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan jo godt hilse og utvise normal høflighet overfor dere... Men kanskje denne høfligheten bare var falsk da dere var ansatt hos dem?

Når det gjelder julebord og andre sosiale arrangementer, synes jeg ikke dere kan forvente å få delta på dette... dere tilhører ikke lenger bedriften, og de vil selvsagt ikke bruke penger på "utenforstående"...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396706-outsourcing/#findComment-3522537
Del på andre sider

Jeg har jobbet som stuepike på samme hotell i 11år. I januar i fjor bestemte ledelsen for å outsoure min avdeling. Så ufrivillige måtte vi bli ansatt av ett renholdsbyrå. Og det gikk fint det. Jobben er den samme og vi jobber på samme hotell som før. Men problemet er egentlig ledelsen på hotellet. Det er et lite hotell så vi hadde bra kontakt med de på toppen før. Nå hilser de nesten ikke. Og når dem hadde julebord ble vi stuepiker ikke invitert. Jeg skjønner at vi er ikke ansatt der lengre men selv om dem ikke betaler vår lønn så er det på deres hotell vi jobber og sliter hver dag. Vi er mange som har jobbet der i årevis og synes det er urettferdig å bli satt ut sånn. Men kanskje vanlig dette når det er outsourcing?

Dessverre tror jeg det ikke er så uvanlig at innleid personell blir behandlet sånn, men etter min oppfatning er det uklokt og lite hensiktsmessig ledelse. Dersom de hadde fortsatt å behandle dere som før, så ville de også ha beholdt deres lojalitet, men slik de nå gjør det, så vil jeg anta at dere surner ganske kraftig.

Kanskje kan en av dere si fra til den gamle ledelsen om hvordan dere synes dette er blitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396706-outsourcing/#findComment-3522572
Del på andre sider

Pussig. Hva skjedde i tiden før outsourcing? Har dere gått ned i lønn?

Anonymous poster hash: cd78f...fc8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396706-outsourcing/#findComment-3522591
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...