påskelilje Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Heter det "godt skrevet/sagt" eller "bra skrevet/sagt"? Burde jo vite dette, men begge deler høres brukbart ut i mine ører. Heller mest mot "godt skrevet", men bra er vel adverbet, så da burde det kanskje være "bra skrevet"? 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 "Godt sagt" og "godt skrevet" er riktig, mener jeg ganske bestemt. I mine ører lyder ikke "bra skrevet" godt. "Bra sagt" lyder hakket mer akseptabelt, men tror vi må ha noen lærere på banen for å forklare hvorfor . 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Denne synes jeg er litt delt: Godt skrevet - man liker innholdet i teksten, man har kommet med gode argumenter og viktige poenger. Bra skrevet - teksten er grammatisk veldig god, uten tanke på innhold. 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Begge gir omtrent samme antall treff på Google. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Begge gir omtrent samme antall treff på Google. Det sier vel lite om hva som er riktig og ikke, når jeg ser hva slags grammatikk folk bruker er jeg IKKE imponert! 0 Siter
påskelilje Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Skrevet 21. januar 2014 Begge gir omtrent samme antall treff på Google. Ja, jeg så det. Det virker som om de mest seriøse nettstedene bruker "godt skrevet". 0 Siter
påskelilje Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Skrevet 21. januar 2014 Denne synes jeg er litt delt: Godt skrevet - man liker innholdet i teksten, man har kommet med gode argumenter og viktige poenger. Bra skrevet - teksten er grammatisk veldig god, uten tanke på innhold. Tror jeg er enig i det du sier her.... 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Det sier vel lite om hva som er riktig og ikke, når jeg ser hva slags grammatikk folk bruker er jeg IKKE imponert! Hva som er "riktig" avhenger av konteksten. 0 Siter
laban Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Godt skrevet.Du skriver bra / Du skriver godt.Synes jeg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Hva som er "riktig" avhenger av konteksten. Ja, det er jeg helt enig i... jeg bare måtte kommentere at google-søk neppe kan brukes som noen målestokk for å finne grammatiske fasiter 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Godt skrevet. Du skriver bra / Du skriver godt. Synes jeg. Øh? Klinkende klart? ;P 0 Siter
laban Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Øh? Klinkende klart? ;PJeg mente at jeg ville brukt / foretrukket "godt" i uttrykk som "godt skrevet" eller "godt sagt".Men jeg kunne brukt både "Du skriver godt" eller "Du skriver bra", hvis det altså sto i en slik setning.Dette er kun synsing, jeg påstår ikke at det ene eller det andre er riktig eller galt. 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 eg bare måtte kommentere at google-søk neppe kan brukes som noen målestokk for å finne grammatiske fasiter Det kan ofte gi en god indikasjon på om noe er korrekt skrevet (google "bakrunn" og "bakgrunn"). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.