Gå til innhold

Godt skrevet eller bra skrevet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heter det "godt skrevet/sagt" eller "bra skrevet/sagt"?

Burde jo vite dette, men begge deler høres brukbart ut i mine ører. Heller mest mot "godt skrevet", men bra er vel adverbet, så da burde det kanskje være "bra skrevet"?

Skrevet

"Godt sagt" og "godt skrevet" er riktig, mener jeg ganske bestemt.

I mine ører lyder ikke "bra skrevet" godt. "Bra sagt" lyder hakket mer akseptabelt, men tror vi må ha noen lærere på banen for å forklare hvorfor :).

Skrevet

Denne synes jeg er litt delt: 

Godt skrevet - man liker innholdet i teksten, man har kommet med gode argumenter og viktige poenger. 

Bra skrevet - teksten er grammatisk veldig god, uten tanke på innhold.

Skrevet

Begge gir omtrent samme antall treff på Google.

Skrevet

Det sier vel lite om hva som er riktig og ikke, når jeg ser hva slags grammatikk folk bruker er jeg IKKE imponert!

Skrevet

Ja, jeg så det. Det virker som om de mest seriøse nettstedene bruker "godt skrevet".

Skrevet

Denne synes jeg er litt delt: 

Godt skrevet - man liker innholdet i teksten, man har kommet med gode argumenter og viktige poenger. 

Bra skrevet - teksten er grammatisk veldig god, uten tanke på innhold.

Tror jeg er enig i det du sier her....

Skrevet

Det sier vel lite om hva som er riktig og ikke, når jeg ser hva slags grammatikk folk bruker er jeg IKKE imponert!

Hva som er "riktig" avhenger av konteksten.

Skrevet

Godt skrevet.

Du skriver bra / Du skriver godt.

Synes jeg.

Skrevet

Hva som er "riktig" avhenger av konteksten.

Ja, det er jeg helt enig i... jeg bare måtte kommentere at google-søk neppe kan brukes som noen målestokk for å finne grammatiske fasiter  :lol:

Skrevet

Godt skrevet.

Du skriver bra / Du skriver godt.

Synes jeg.

Øh? Klinkende klart? ;P

Skrevet

Øh? Klinkende klart? ;P

Jeg mente at jeg ville brukt / foretrukket "godt" i uttrykk som "godt skrevet" eller "godt sagt".

Men jeg kunne brukt både "Du skriver godt" eller "Du skriver bra", hvis det altså sto i en slik setning.

Dette er kun synsing, jeg påstår ikke at det ene eller det andre er riktig eller galt.

Skrevet

eg bare måtte kommentere at google-søk neppe kan brukes som noen målestokk for å finne grammatiske fasiter 

Det kan ofte gi en god indikasjon på om noe er korrekt skrevet (google "bakrunn" og "bakgrunn").

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...