Gå til innhold

Kan man ha ulike innedører?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det vil se rart ut dersom 1 sentral dør (fra hovedgangen inn til stuen) er i eik, mens de andre dørene i samme etasje er hvite? Alle er 3-speil. Syns eik er så pent, men har ikke råd til å skifte ut alle.

Lurer også på om jeg (i tillegg til ovennevnte) kan ha underetasjen slik: 2 brunbeisete dører, og 3 brunmalte.....

Anonymous poster hash: 40b79...1fb
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396725-kan-man-ha-ulike-inned%C3%B8rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om det vil se rart ut dersom 1 sentral dør (fra hovedgangen inn til stuen) er i eik, mens de andre dørene i samme etasje er hvite? Alle er 3-speil. Syns eik er så pent, men har ikke råd til å skifte ut alle. Lurer også på om jeg (i tillegg til ovennevnte) kan ha underetasjen slik: 2 brunbeisete dører, og 3 brunmalte.....   Anonymous poster hash: 40b79...1fb

Det viktigste er at du blir fornøyd. I dag er alt lov så lenge DU synes det er fint.

Jeg spør selvfølgelig ikke om det er LOV, men om det vil se rart ut....?

Alle har forskjellig smak, poenget er om DU synes det er fint og helt greit. :) Jeg ville ikke hatt eik i noe som helst om jeg så fikk det slengt etter meg. :)

Lurer på om det vil se rart ut dersom 1 sentral dør (fra hovedgangen inn til stuen) er i eik, mens de andre dørene i samme etasje er hvite? Alle er 3-speil. Syns eik er så pent, men har ikke råd til å skifte ut alle.

Lurer også på om jeg (i tillegg til ovennevnte) kan ha underetasjen slik: 2 brunbeisete dører, og 3 brunmalte.....

Jeg vil helst ha alt likt selv, men andre må få ha hva de vil for meg. Når jeg ser at folk har ulike dører tenker jeg gjerne at de har pussa opp litt.  :)  Så er gjerne tankevirksomheten over observasjonen over for min del...

Annonse

Fordi jeg bor i et gammelt hus, så har jeg dører med ymse utseende. Synes ikke det er spesielt vakkert. Jeg ville nok ha kjøpt malt dør dersom de to andre er malte.

Jeg spør selvfølgelig ikke om det er LOV, men om det vil se rart ut....? Anonymous poster hash: 40b79...1fb

Ikke ta det så bokstavelig da! Du skjønner vel hva jeg mener? Personlig ville jeg valgt hvite dører. Det gir et mer helhetlig inntrykk. Det virker mer rotete med ulik dørfarge.

Vi bygde på huset og valgte noen andre dører enn restan av huset har. I min naivitet trodde og håpte jeg vi ville ta oss råd til å få byttet ut de andre dørene etterhvert.

Angrer som en hund, for vi byttet jo aldri de andre dørene, og kommer neppe til å gjøre det....hadde valgt samme som de jeg hadde fra før om jeg skulle gjøre det igjen...

Vi kjøpte et hus som trengte en del oppussing og bl.a. noen nye dører, dørene var ikke like, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri tenkte over at det så feil ut, i gangen hadde vi tre forskjellige slags dører.

Inntil mannen min syntes at vi skulle bytte dører, da hadde vi bodd her i en årrekke.

Annonse

Det går vel greit det, men kommer jo litt an på hvor langt det er mellom dørene.

Anonymous poster hash: 84a99...cac

Døren i eik kommer til å bli den eneste døren på den ene veggen (i en stor hall, rett fram og inn til stuen). Dørene på alle de andre sidene er hvite.

Hvis de andre veggene er hvite slik at de hvite dørene ikke synes så godt så synes jeg det høres lekkert ut jeg. :)

For ordens skyld: alle dørene kommer til å være like (3-speil), bare at den ene rett fram kommer til å ha en annen farge (heltre eik) mens de andre er hvitmalte....

Alltid vanskelig å uttale seg uten å ha sett det med egne øyne, men jeg hadde nok malt (liker ikke bruk-og-kast-mentaliteten innenfor opp-pussing i dag) eike-døren om jeg var dere. Sett det bort til profesjonelle (feks firma som restaurerer kjøkkeninredning), så blir resultatet kjempebra. 

jeg hadde nok malt  eike-døren om jeg var dere. Sett det bort til profesjonelle (feks firma som restaurerer kjøkkeninredning), så blir resultatet kjempebra. 

Nei, nei! Eikedøren skal jeg jo kjøpe inn helt ny den, fordi jeg liker eik så godt! Den skal absolutt ikke males, men være som den er. Jeg ønsker en eikedør der, men har ikke råd til samtidig å kjøpe eikedører til de andre tre dørene på siden, og syns også det ville være litt for råflott, da to av dørene der er til et lite wc og et vaskerom.

Nei, nei! Eikedøren skal jeg jo kjøpe inn helt ny den, fordi jeg liker eik så godt! Den skal absolutt ikke males, men være som den er. Jeg ønsker en eikedør der, men har ikke råd til samtidig å kjøpe eikedører til de andre tre dørene på siden, og syns også det ville være litt for råflott, da to av dørene der er til et lite wc og et vaskerom.

Jeg hadde nok foretrukket malt dør, siden de andre dørene er malte. Men det er jo helt uproblematisk å kjøpe en eikedør, for om du senere skulle angre så kan den males.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...