Gå til innhold

Kan man ha ulike innedører?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok foretrukket malt dør, siden de andre dørene er malte. Men det er jo helt uproblematisk å kjøpe en eikedør, for om du senere skulle angre så kan den males.

Å male en eikedør ville være nærmest helligbrøde. Er du klar over hvor mye de koster? De er rådyre, nettopp fordi det er sånt pent dyrt tre.

Skal man ha malt dør bør man enten kjøpe en ubehandlet dør i furu, eller evt en ferdigmalt dør.

Anonymous poster hash: 40b79...1fb

Fortsetter under...

Å male en eikedør ville være nærmest helligbrøde. Er du klar over hvor mye de koster? De er rådyre, nettopp fordi det er sånt pent dyrt tre.

Skal man ha malt dør bør man enten kjøpe en ubehandlet dør i furu, eller evt en ferdigmalt dør.

Jeg hadde glatt malt over eik for jeg synes ikke det er noe pent. :) Jeg er veldig glad for at kjøkkenet til kjæresten  var et halvgammelt og slitt furukjøkken for da fikk jeg male det - hadde det vært eik hadde han sikkert blånektet. ;)

Hvis man vet man vil ha en malt dør, så skal man selvfølgelig ikke kjøpe en eikedør. Men hvis man har fryktelig lyst på en eikedør - til tross for at mange kanskje ville ha anbefalt en malt dør ut i fra estetiske hensyn - så kan man kjøpe en eikedør og male den senere dersom man angrer. 

For meg blir det tullete å anse det å male en eikedør for "helligbrøde" dersom man ikke lenger ønsker å se bart treverk. Folk kan heldigvis gjøre hva de vil med overflatene i sitt eget hus, til tross for at andre ville ha valgt annerledes. Jeg bor i et hus fra 1850 og er langt fra enig i de valgene mine forgjengere har tatt mht finish; jeg ville aldri ha valgt å legge teppefliser på malte tregulv eller strietapet på trepanel :-( Heldigvis kan mye gjøres om igjen dersom man har energi og penger(!) til å gjøre det.

Å male en eikedør ville være nærmest helligbrøde. Er du klar over hvor mye de koster? De er rådyre, nettopp fordi det er sånt pent dyrt tre.Skal man ha malt dør bør man enten kjøpe en ubehandlet dør i furu, eller evt en ferdigmalt dør. Anonymous poster hash: 40b79...1fb

Tenker du å bytte de andre dørene til eik senere? Da er det i så fall OK å bytte en av gangen. Men som permanent løsning, ville jeg hatt like dører.

Nei, nei! Eikedøren skal jeg jo kjøpe inn helt ny den, fordi jeg liker eik så godt! Den skal absolutt ikke males, men være som den er. Jeg ønsker en eikedør der, men har ikke råd til samtidig å kjøpe eikedører til de andre tre dørene på siden, og syns også det ville være litt for råflott, da to av dørene der er til et lite wc og et vaskerom. Anonymous poster hash: 40b79...1fb

jeg ville ikke kjøpt ny dør som skiller seg ut, men siden du ønsker eik er det vel ikke noe å spørre andre om, er det vel?

Å male en eikedør ville være nærmest helligbrøde. Er du klar over hvor mye de koster? De er rådyre, nettopp fordi det er sånt pent dyrt tre.Skal man ha malt dør bør man enten kjøpe en ubehandlet dør i furu, eller evt en ferdigmalt dør. Anonymous poster hash: 40b79...1fb

Hæ? Selvfølgelig kan man male eik. Om man er opptatt av materialer og kvalitet kan man male det man ønsker, men er man hverken opptatt av kvalitet eller opplevelse, kun pris, kan man gjerne kjøpe mdf eller billig annen drit.

Annonse

For ordens skyld: alle dørene kommer til å være like (3-speil), bare at den ene rett fram kommer til å ha en annen farge (heltre eik) mens de andre er hvitmalte....

Når noen dører er hvite og en er i eik, så er dørene ikke like. Ikke i nærheten av like - selv om UTFORMINGEN på dørene er den samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...