Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg har tatt på meg å lage pavlova til gjengen på jobb i morgen. Vi skal kose oss litt ekstra på slutten av arb.dagen.

For det første: Aner ikke hvorfor jeg sa ja. Jeg er livredd for å mislykkes. Vel, kaka er ferdig, og _ser_ ok ut. Kan nesten ikke begynne å prøvesmake, hehe.

Jeg brukte oppskrift med 6 egg, og tok den i en langpanne. Ble jo ikke full langpanne, men for stor til å ha på kakefat.

Sååå, over til det jeg lurer på.

Jeg har satt opp ovnsdøra på gløtt, og den begynner nå å bli avkjølt.

Jeg skal dra hjem på slutten av dagen og hente den, og ordne kremen. (Ja, jeg bor nærme jobb;))

* Er det best å la bunnen stå i oven? Hvis- skal døra være på gløtt?

* Den blir ikke ødelagt av å ikke ha blitt avkjølt på rist, men jeg har latt den ligge i langpannen.

*dersom den skal oppbevares på kjøkkenbenken, kan den fortsatt ligge i langpannen?

Aj aj aj, tvangstanker om alt mulig rart, redsel for å mislykkes og kakebaking var ingen god combi. Men jeg gjorde det!! :)  Yippi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396746-pavlova-oppbevaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp, jeg har tatt på meg å lage pavlova til gjengen på jobb i morgen. Vi skal kose oss litt ekstra på slutten av arb.dagen.

For det første: Aner ikke hvorfor jeg sa ja. Jeg er livredd for å mislykkes. Vel, kaka er ferdig, og _ser_ ok ut. Kan nesten ikke begynne å prøvesmake, hehe.

Jeg brukte oppskrift med 6 egg, og tok den i en langpanne. Ble jo ikke full langpanne, men for stor til å ha på kakefat.

Sååå, over til det jeg lurer på.

Jeg har satt opp ovnsdøra på gløtt, og den begynner nå å bli avkjølt.

Jeg skal dra hjem på slutten av dagen og hente den, og ordne kremen. (Ja, jeg bor nærme jobb;))

* Er det best å la bunnen stå i oven? Hvis- skal døra være på gløtt?

* Den blir ikke ødelagt av å ikke ha blitt avkjølt på rist, men jeg har latt den ligge i langpannen.

*dersom den skal oppbevares på kjøkkenbenken, kan den fortsatt ligge i langpannen?

Aj aj aj, tvangstanker om alt mulig rart, redsel for å mislykkes og kakebaking var ingen god combi. Men jeg gjorde det!! :)  Yippi.

Google har svaret:

http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/pavlova

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396746-pavlova-oppbevaring/#findComment-3523038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...