Dory Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hjelp, jeg har tatt på meg å lage pavlova til gjengen på jobb i morgen. Vi skal kose oss litt ekstra på slutten av arb.dagen. For det første: Aner ikke hvorfor jeg sa ja. Jeg er livredd for å mislykkes. Vel, kaka er ferdig, og _ser_ ok ut. Kan nesten ikke begynne å prøvesmake, hehe. Jeg brukte oppskrift med 6 egg, og tok den i en langpanne. Ble jo ikke full langpanne, men for stor til å ha på kakefat. Sååå, over til det jeg lurer på. Jeg har satt opp ovnsdøra på gløtt, og den begynner nå å bli avkjølt. Jeg skal dra hjem på slutten av dagen og hente den, og ordne kremen. (Ja, jeg bor nærme jobb;)) * Er det best å la bunnen stå i oven? Hvis- skal døra være på gløtt? * Den blir ikke ødelagt av å ikke ha blitt avkjølt på rist, men jeg har latt den ligge i langpannen. *dersom den skal oppbevares på kjøkkenbenken, kan den fortsatt ligge i langpannen? Aj aj aj, tvangstanker om alt mulig rart, redsel for å mislykkes og kakebaking var ingen god combi. Men jeg gjorde det!! Yippi. 0 Siter
Høstløv Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hjelp, jeg har tatt på meg å lage pavlova til gjengen på jobb i morgen. Vi skal kose oss litt ekstra på slutten av arb.dagen. For det første: Aner ikke hvorfor jeg sa ja. Jeg er livredd for å mislykkes. Vel, kaka er ferdig, og _ser_ ok ut. Kan nesten ikke begynne å prøvesmake, hehe. Jeg brukte oppskrift med 6 egg, og tok den i en langpanne. Ble jo ikke full langpanne, men for stor til å ha på kakefat. Sååå, over til det jeg lurer på. Jeg har satt opp ovnsdøra på gløtt, og den begynner nå å bli avkjølt. Jeg skal dra hjem på slutten av dagen og hente den, og ordne kremen. (Ja, jeg bor nærme jobb;)) * Er det best å la bunnen stå i oven? Hvis- skal døra være på gløtt? * Den blir ikke ødelagt av å ikke ha blitt avkjølt på rist, men jeg har latt den ligge i langpannen. *dersom den skal oppbevares på kjøkkenbenken, kan den fortsatt ligge i langpannen? Aj aj aj, tvangstanker om alt mulig rart, redsel for å mislykkes og kakebaking var ingen god combi. Men jeg gjorde det!! Yippi. Google har svaret: http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/pavlova 0 Siter
Kayia Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Jeg hadde latt den stå i ovnen med døra på gløtt om jeg var deg. Iallefall gjør jeg det selv, og de kan faktisk oppbevares der flere dager. Jeg har prøvd å fryse pavlovabunn også, men syns den ble i overkant seig. Ferskvare ++ med andre ord... 0 Siter
stromme Skrevet 24. januar 2014 Skrevet 24. januar 2014 Kan fint stå i ovnen. Ha på kremenn rett før servering, ellers blir den blaut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.