Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du vet ikke hva det kan kurere før du har forsøkt det og du vet ikke om du vil få søvnproblemer og magebesvær.Hva kommer søvnproblemene av? Kanskje blir de borte? Jeg fikk ingen bivirkninger og tablettene hjalp meg til ikke å sørge så mye etter skilsmissen. Jeg var langt nede en periode før jeg begynte med dem. De kan hjelpe deg til å se lysere på fremtiden og til å ta de rette beslutningene. Ikke sikkert de virker slik for deg, men det finner du ikke ut før du har forsøkt.

Det er jo ikke bedre å få barn som du har kjent helt voksenlivet, når denne mannen ikke gjør deg lykkelig. Men du kan jo forsøke å prøve AD før for å se om denne mannen gjør deg lykkeligere da. Kanskje er du deprimert uten å vite det, så det er jo et forsøk verdt.

Dette må du selvsagt bestemme selv, men det har gått mange år nå hvor ting ikke har bedret seg.

Enig i det sistnevnte, ja... Mye tid har gått. Men jeg er redd jeg aldri blir lykkelig. At alt skal være perfekt - det hele blir å strebe etter ditt og datt. Jeg prøver å finne ut hva jeg vil. Kanskje ad kan hjelpe på det. Fint å høre din erfaring. Vil du beskrive konkret hvordan du opplevde bedringen? Så er det også tanken på at det sikkert ikke hjelper og hva da liksom... :( Og så er jeg redd for å ta tbl mtp ev et barn.

Jeg har "alltid" slitt m søvn, men det blir selvfølgelig ikke bedre av stress.

Jeg skulle ønske jeg bare kunne bli "rolig" og få det bra. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke blir lykkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396749-hjerteflimmer/page/3/#findComment-3523556
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

•  cilie

17

• Nicklusheletida

6

• Kayia

5

1. Dette er jo en klar anbefaling?! Du er en voksen og ressurssterk kvinne, du kan ikke vente at anbefalinger fra legen kommer i sterkere ordelag enn dette. Du er jo ikke under tvang, husk.

2. Legen som har foreskrevet vet hvordan dette kan hjelpe deg, og jeg anbefaler deg å stille spørsmålet tilbake til vedkommende direkte og konkret. "Hvordan tenker du at ad kan hjelpe meg?". Ikke ha bremseklossene på når du får forklaringen. Forøvrig svarer Nickløs godt på hvordan hun ble hjulpet i tilsvarende situasjon med psykisk utmattethet og sorg - hun fikk overskudd.

3. Nettopp. Det å bli eldre, velge å leve i et forhold som fungerer (dine ord) og det å måtte ta konsekvenser av egne valg (det å ikke velge er også et valg) er noe man bare gjøre i livet. Slik du har det nå har du imidlertid kjørt deg så langt ned at det å ta valg kan virke uoverkommelig. Jeg har gitt deg råd tidligere om å føre logg i en periode (tror jeg anbefalte et halvår som var fram til over påsken 2014 sist jeg ga deg dette rådet?) for så å kunne se hvordan livet ditt er for deg slik du lever nå. Noter hver dag hvordan humøret ditt er, hvordan humøret til mann er, hva mann og du gjør sammen, noter når dere har det fint sammen (og hva dere gjør da), noter når dere krangler (og hva som utløste krangelen), noter hvordan magen din oppfører seg, hva du spiser (du sier du slurver med maten og trøstespiser), når du kjenner symptomer forøvrig fra kroppen (feks hjerteflimmer), noter når dere har sex, når du føler deg nær mann, stolt av mann etc. Muligens vil det hjelpe deg å ta en beslutning om du ser livet ditt - svart på hvitt - og muligens vil det kunne hjelpe dere å endre kursen slik at dere får det bedre sammen (om du velger dèt) - hvem vet?

4. Muligens et hardt ord, men jeg er ikke overrasket over at det kommer, og tenker ofte det samme selv når jeg leser innleggene dine...

5. Jeg ville ikke følt meg for sikker. Kanskje hadde det ikke vært så dumt om han gjorde det, og at dere snakket om det du skriver her inne?

6. ? Ps. Noter også om du føler at dere er sammen eller ikke, for her vingler du fra uke til uke...

7. Det kan du ikke. Men du kan gjøre noe mht framtiden din.

8. Jeg tror ikke det, men dette har du spurt om så mange ganger at jeg ikke skjønner at du stiller spørsmålet engang. Du bør ikke spørre andre om dette lenger, men finne svaret i deg selv. Tenker du at det er bra å få barn med en du har kjent (men ikke er sammen med som du sa lenger opp her) eller tenker du det ikke? Ønsker du eller ønsker du ikke barn? Essensielle spørsmål for deg å finne svar på selv syns jeg, ingen her kan (skal) gi svarene for deg her.

Ellers: Vi er mange som ønsker deg alt godt her inne, og jeg syns det både er litt dumt, unnvikende og korttenkt å kun rose svarene som gir deg unison støtte som gode og fruktbare.[/quot

Jeg er glad for alle svar, men syntes Frosken oppsummerte godt hva jeg ville skrive selv. Jeg vet at råd gis i beste mening, og hvis det oppleves som å snakke til en mur, er det fristende å gi f. Jeg leser alt nøye og skulle gjerne hatt tilgang til alle mine tidligere innlegg m svar.

Jeg husker oppgaven du ga, men har ikke klart å realisere den. Jeg bør kanskje prøve nå. Jeg skal til 3! Leger faktisk på onsdag, så får drøftet litt da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396749-hjerteflimmer/page/3/#findComment-3523558
Del på andre sider

Jeg er glad for alle svar, men syntes Frosken oppsummerte godt hva jeg ville skrive selv. 

Haha nå må jeg nesten le. Det at du ikke fortjener kritikk, at svarene som gis til deg er for enkle og virkeligheten så langt mer kompleks, samt at forskjellen på deg og mange andre her inne er at du har vært så åpen er en oppsummering du selv ville skrevet?? :D:P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396749-hjerteflimmer/page/3/#findComment-3523565
Del på andre sider

Haha nå må jeg nesten le. Det at du ikke fortjener kritikk, at svarene som gis til deg er for enkle og virkeligheten så langt mer kompleks, samt at forskjellen på deg og mange andre her inne er at du har vært så åpen er en oppsummering du selv ville skrevet?? :D:P

??? Mener innlegget skrevet 17.15.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396749-hjerteflimmer/page/3/#findComment-3523569
Del på andre sider

??? Mener innlegget skrevet 17.15.

Jeg tenker både det og svaret forut. Innholdet oppsummert er stort sett det samme, selv om svarene er stilet om vs til deg ;) Ingen stor sak, men syns det var bittelitt komisk idet jeg leste det :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396749-hjerteflimmer/page/3/#findComment-3523571
Del på andre sider

Ingen her inne kan med sikkerhet vite om cilie på lang sikt vil ha det best med å bryte med samboeren eller bli. Vi kan ha meninger og gi råd, men jeg synes det er sært hvordan hun av enkelte nærmest blir skjelt ut for ikke å gjøre det folk her inne mener vil være best. Når hun så også kritiseres for ikke å ta medisiner som ikke på noen måte er livsnødvendige eller medfører helseskade å ikke ta, så synes jeg folk går langt ut over sitt mandat som medmenneske.Det som skiller cilie fra andre her inne, er at hun gang på gang åpent forteller om sine kvaler og dårlige valg. De fleste andre er ganske gode på å sile hva de forteller om på dol, flere unnlater å fortelle det de vet at dol-befolkningen vil være negative til. Så vidt meg bekjent er ikke cilie den første som bruker mange år på å ta stilling til om hun vil bli i sitt samboerskap eller ikke, men hun er den første som så åpent har fortalt om hvordan hun har rotet det til.Jeg håper cilie gjør valg som blir best mulig for henne på sikt, og er glad for at hun ikke lar folk på dol ta en så viktig avgjørelse for henne.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som var morsomt med at jeg er enig i tankegangen her....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396749-hjerteflimmer/page/3/#findComment-3523587
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...