Gå til innhold

Uærlighet? Er noen grupper verre enn andre?

Anbefalte innlegg

Rik eller Fattig? Nordlendinger eller beste vestkant? Vestlendinger eller bønder?

innvandrere eller etnisk norske (de som har besteforeldre hvor 2-4  er født i norge,eller begge foreldre.Alle må være europeere.Eller kaukasiske.

Dropper østeuropeere som ikke har fast adresse eller jobb i norge.

Fortsetter under...

Rik eller Fattig? Nordlendinger eller beste vestkant? Vestlendinger eller bønder?

innvandrere eller etnisk norske (de som har besteforeldre hvor 2-4  er født i norge,eller begge foreldre.Alle må være europeere.Eller kaukasiske.

Jeg stjal på 80 tallet ca 5 Men-Only,Playboy og Mayfair fra Narvesen og er altså skyldig ca 200 kr.2-3 mentol spray fra Samvirkelaget på Haugenstua på 70 tallet.Har funnet 2-300 kr på bakken som jeg bare har beholdt uten å spørre om noen har mistet de,eller fått for mye igjen i butikken.

Har sikkert kjørt på rødt eller alt for fort alt for mange ganger og har sikkert smugla både tobakk og sprit for 1-2000 kr på 55 år.Så "kriminell" er jeg sikkert ikke.Kørte en gang en BMW i 200 i 110 sonen på motorveien utenfor Askim ca 2005 eller 06.Er nok sikkert ett ordentlig råskinn.Og betalte for meg på gata på 70 tallet lenge før hiv kom.3 piker ca 200 per stk.

De kriminelle utgjør nok den verste gruppen.

HALLO!.Trodde nivået på intelligensen her inne på dol var høyere,enn som så.Drit i de kriminelle,det er ikke de jeg snakker om,jeg snakker om alle oss andre som tror vi er ærlige! Vi selvgode som stjeler i det skjulte og ikke blir oppdaget.Vi som snyter på skatten.Vi som bare smugler 1 flaske for mye eller en kartong for mye.OSS!

Like intelligent å spørre om hvilket dyr som er flinkest til å fange,rotter og mus!!!   :angry:

Annonse

Ser ut som om jeg må provosere for å få dere inn på mitt tankesett.Min påstand er at folk fra Asker og Bærum er mer tyvaktige enn alle vi andre.De kjører dyre BMW,Audi eller Merc,og ville aldri bli tatt levende i en "riskoker".De parkerer med 2 hjul på fortauet og setter på varselblinker,når de bare skal 5 minutter inn på narvesen.De sperrer alle andre inne på parkeringsplassen,for å spare noen skritt.De har høyere utdannelse,og har gode jobber.De kan være selvstendige næringsdrivende,og har gjerne 1-5 konkurser bak seg.De har gjerne psykopatiske trekk,eller man kan tro det pga deres oppfarende temperament.De er veldig opptatt av utseende og fasade,og kan godt ha en religion,filosofi,eller være miljøverner.Typisk eksempel er Hodejegeren i boka til Jo Nesbø.Har mistanke om at mange har fått tvangsinnlagt "svake" familiemedlemmer med bruk av utpressing mot leger eller høyere politifolk.

Ellers så er dette bare ett Oslo fenomen.

Ser ut som om jeg må provosere for å få dere inn på mitt tankesett.litifolk.

Åh, SLIK å forstå ja ! Nei da tokk vi feil.

Min påstand er at folk som kommer unna med en ting gjør det. Og det gjelder ganske mange. Det er en av hovedoppgavene til politiet, og derfor dommer faller 'uhelidg' ut for folk som stort sett er snille, kontra hardbarka kriminelle... det er for å holde de lovlydige lovlige..

På mange plan er mange av oss 'godt oppdrat', men mange ville nok også utnyttet små omstendigheter om det var lav risiko for oppdagelse. Om det er en sauebonde som har mista alle sauene til 'jerven', den gangse elektrikker som fører opp noen timer ekstra på arbeidsslippen, mannen som fører opp litt ekstra fradrag på selvangivelsen, den reisende studenten som førte opp et par ting til i skademeldinga når hun fikk frastjålet kofferten...

Forøvrig, hva har tyvaktig med trafikkforseelser å gjøre ? I'De har høyere utdannelse,og har gode jobber.', er dette en påfallende tyvaktig oppførsel ?

HALLO!.Trodde nivået på intelligensen her inne på dol var høyere enn som så.

(...)

Vi som snyter på skatten.

Nå var det ikke spesielt lett å forstå ut fra startinnlegget, hva du egentlig ville ha svar på. Det blir jo mest synsing og antakelser uansett.

Det er vel verken kriminelt eller spesielt uærlig å beholde kontanter man finner på bakken, så lenge det er relativt små beløp. Det er lett å returnere en lommebok med innhold som røper eieren, det blir litt vanskeligere med en 200-lapp.

Jeg er drittlei av at mange framstiller det som at alle snyter på skatten så sant de har mulighet for det. Skattesnyteri koster samfunnet mye mer enn mange andre ting som folk sutrer fælt over (f.eks. kontantstøtte til utlandet), og jeg misliker at folk bruker meg som en del av "alle", for å legitimere at de selv gjør det. Jeg har unnlatt å føre opp et lite artikkelhonorar under "andre inntekter" for over 30 år siden, mye fordi det kom fra en utenlandsk utbetaler og jeg ikke orket å finne ut hvordan jeg skulle gjøre det, det er det hele.

Jeg er drittlei av at mange framstiller det som at alle snyter på skatten så sant de har mulighet for det. Skattesnyteri koster samfunnet mye mer enn mange andre ting som folk sutrer fælt over (f.eks. kontantstøtte til utlandet), og jeg misliker at folk bruker meg som en del av "alle", for å legitimere at de selv gjør det. J

Skattesnyteri, ufortjente trygdepenger og svart arbeid er alt tyveri fra fellesskapet. Selv om ikke du gjør det, så er det nok en del andre som gjør det da. (ikke jeg, altså :)

Skattesnyteri er forøvrig rikmanssporten, hvorfor det skal straffes så mye lavere enn tilsvarende tyveri er en 'gåte'. Hvis en kakse drar unna noen millioner er det knapt noen dager med sjampis på åpen soning, med heiagjengen på utsiden som syns det hele var litt morro... prøv å stjel tilsvarende beløp fra feks norges bank og se om du får tilsvarende reakson da..

Det er vel egentlig vanskelig å svare på fordi megen uærlighet aldri blir oppdaget og dermed ikke kartlagt, slik vi vet hvem som er mest ærlig eller mest uærlig.

Det blir bare vill gjetting.

Et eks. et Yara som nettopp er blitt anklaget for korrupsjon.

Det er tilsynelatende et velrenommert børsnotert selskap.

Hvem kunne ane dette?

Det er vel egentlig vanskelig å svare på fordi megen uærlighet aldri blir oppdaget og dermed ikke kartlagt, slik vi vet hvem som er mest ærlig eller mest uærlig.

Det blir bare vill gjetting.

Et eks. et Yara som nettopp er blitt anklaget for korrupsjon.

Det er tilsynelatende et velrenommert børsnotert selskap.

Hvem kunne ane dette?

At store børsnoterte selskaper betaler under bordet i utlandet er vel ikke akkurat en nyhet.

Annonse

Jeg ville gjort stort sett alle forbrytelser som var i min interesse sålenge det ikke var noen sjangse for å bli tatt og ikke krevde mye arbeid. Jeg er forøvrig "psyk" og lat

Husk at NAV følger med...

Anonymous poster hash: b65ea...2f2

Husk at NAV følger med...

Oja ser at det kunne misforstås, var ikke sånn jeg mente, jeg har ikke noe kontakt med nav, men jeg har noen psykiske "sykdommer" som gjør at jeg ikke bryr meg om andre blir "skadet" for at jeg skal ha det bedre. Mangler noen ting i topplokket

Anonymous poster hash: a52bf...a71

Oja ser at det kunne misforstås, var ikke sånn jeg mente, jeg har ikke noe kontakt med nav, men jeg har noen psykiske "sykdommer" som gjør at jeg ikke bryr meg om andre blir "skadet" for at jeg skal ha det bedre. Mangler noen ting i topplokket

Så du ville slått ned en gammel kjerring og stjålet vesken hennes hvis du var garantert å ikke bli tatt?

Hei!

Da må man først definere uærlighet.

For meg er det alt som ikke er sant!

For de fleste andre er det i deres diplomatiske natur mye som ikke er løgn,

Vi lever i en kultur der det lyves hele tiden, og mennesker har vent seg til det, vil ha det sånn osv...

Jeg syns det er vanskelig, men jeg prøver lære meg løgnsystemene men jeg liker det ikke, det er rett og slett som å være  fra en annen planet, bare at det er jeg ikke.

Nicklusheletida

Ser ut som om jeg må provosere for å få dere inn på mitt tankesett.Min påstand er at folk fra Asker og Bærum er mer tyvaktige enn alle vi andre.De kjører dyre BMW,Audi eller Merc,og ville aldri bli tatt levende i en "riskoker".De parkerer med 2 hjul på fortauet og setter på varselblinker,når de bare skal 5 minutter inn på narvesen.De sperrer alle andre inne på parkeringsplassen,for å spare noen skritt.De har høyere utdannelse,og har gode jobber.De kan være selvstendige næringsdrivende,og har gjerne 1-5 konkurser bak seg.De har gjerne psykopatiske trekk,eller man kan tro det pga deres oppfarende temperament.De er veldig opptatt av utseende og fasade,og kan godt ha en religion,filosofi,eller være miljøverner.Typisk eksempel er Hodejegeren i boka til Jo Nesbø.Har mistanke om at mange har fått tvangsinnlagt "svake" familiemedlemmer med bruk av utpressing mot leger eller høyere politifolk.

På den annen side. Det er kanskje ikke disse som Naver heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...