Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For ganske lenge siden, så begynte jeg å spille spill via nettet.

Jeg begynte å spille med en mann og vi begynte også å chatte via chattemuligheten på spillet.

I begynnelsen var det vanlig små dagligdagse meldinger mellom oss.

Han var… og er …bare helt utrolig hyggelig. Og han ser så utrolig snill og grei ut på bildet sitt.

I det siste så har vi chattet mye på en intim måte.

Jeg er rett og slett forelsket i fyren.

Han har også sagt at han vil komme til den byen jeg bor i, sånn at vi kan treffes.

Så langt er det jo bare helt utrolig godt å tenke på.

Men den store haken for oss begge er at vi begge er gift på hver sin kant.

Og ingen av oss har noe planer om å skilles fra våre partnere.

Lysten til å fortsette med “oneline-elskeren” er enormt stor.

Jeg har også så utrolig lyst til å treffe han, men da vet jeg at vi kommer til å havne til sengs sammen.

Kroppen min er i kaos og hjernen er i dilemma…

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 82744...910 Anonymous poster hash: 82744...910 Anonymous poster hash: 82744...910

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396755-%E2%80%9Coneline-elsker%E2%80%9D/
Del på andre sider

Fortsetter under...

'Uskyldig morro som ingen får vite noe om' er en mulig konsekvens av å møte han, men det finnes andre utfall av option 1

Definitivt. Derfor mulighet for option 2.

Hun spør hva hun skal gjøre, men det må hun jo finne ut selv. Er hun villig til å ta risikoen? Vil hun selv klare å leve med dette, selv om det forblir hemmelig og uoppdaget?

Tja, valgene blir vel noe ala:

1- Treffe han. Hva som skjer videre om de havner i sengs kan være alt eller ingenting, avhengig av hvem de er. Men hun har da innført løgn i sitt ekteskap, og det er alltid en risiko at det får følgekonsekvenser som ikke 'var meningen'.  Generelt mener jeg man ikke bør være utro, spesielt ikke om man er redd for å miste parneren sin. Det kan være en konsekvens.

2-Kutte kontakt

3-Fortsette som nå-

Det voksne å gjøre her ville vært å fortelle mannen om følelsene dine for denne online-karen, så han/dere får en sjanse til å unngå at det skjer mer, eller ta en reality check på forholdet deres. Jeg gjetter vi her snakker om 'kan ikke gå fra pga barna og dyrt å skille seg etc etc, i et forhold som er preget av ting alle andre sliter med og, jobb, barn, plikter og gjøremål, 'den gode samtalen' borte og småkjantring om hvem sin tur det er til å ta oppvasken.

Det spennende å gjøre er å kjøre på, still opp og gi dere hen, så får konsekvenser være konsekvenser.

Om jeg skal 'anbefale' noe vil det være å ta den kjipe praten med mannen din. Være litt i forkant og ta annsvar for eget liv, samt å gi partner en mulighet til å foreta egne valg.

Kroppen min er i kaos og hjernen er i dilemma…

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 82744...910

Hva ville du sagt om du oppdaget at mannen din hadde gjort det samme med en annen kvinne, bak din rygg?

Selvfølgelig er dette spennende, det skjønner jeg godt, men er du villig til å sette ekteskapet ditt på spill for dette? For tror du at mannen din vil synes at det greit at lille, søte konemor knuller litt på si?

Finn fornuften i hodet ditt og avslutt dette før det er for sent. At dere begge bryter ut av ekteskapene og blir lykkelige sammen resten av livet kommer neppe til å skje. Jeg er sikkert en gledesdreper her nå, men dette vet du godt om du bare lar fornuften slippe til.

Annonse

Jeg synes ektefeller bør bli spart for å måtte høre om den andres tross alt uskyldige fascinasjon for andre (enn så lenge..)

Jeg synes hun burde finne ut av hva hun vil gjøre selv uten å pålegge mannen byrden ved dette i vurderingsfasen.

Akkurat det tenkte jeg også. Det kommer ikke noe godt ut av å fortelle om sin fascinasjon for en annen.

Akkurat det tenkte jeg også. Det kommer ikke noe godt ut av å fortelle om sin fascinasjon for en annen.

Vel, når det er gått så langt at hun vurderer å møte han, at hun vet de kommer til å havne sammen, kan det å prate om det gjøre en del underverker.

1- sette fokus på noe som ikke stemmer i forholdet (det er ikke en 'fasinasjon 'vi snakker om , men en partner som mener seg forelsket i en annen over tid, og vurderer å ha sex med).

2-Sørge for at det ikke skjer.. etter å ha fortalt om denne karen 'på si' vil det nok komme naturlig hjelp til å kutte kontakten på onlinespillet.

3- Gi mannen din en sjanse. Hvis du kjører på tar du et valg som affekterer både deg selv og partner.

En nokså sannsynlig mulighet, som ikke har vært luftet her, er at dere møtes og du så oppdager at han er en overhodet ikke tiltrekkende fyr, som du bare føler deg skamfull over å ha hatt nettsex med.

Uansett så er jeg enig med dem som mener at også nettsex helt klart er en form for utroskap.

Når det har gått så langt at de skal møtes er et laaaangt forbi uskyldig synes jeg.

Hun står ved en korsvei - avslutter hun her og nå kan det anses ganske uskyldig og ingen grunn til å dele med mannen. Går hun videre og treffer "elskeren" krysser hun helt klart en grense.

Hun vet allerede hva hun vil, hun vil fortsette å være gift, og hun velger å ta det opp på DOL i stedenfor med mannen. Hun kan neppe forvente noe særlig hurragjeng for at burde knulle rundt fordi hun har lyst, så det ligger nok et ønske om å få litt 'stop' meldinger.

Intime detaljer, spørsmål om møter.. vet du, det er neppe gøy for mannen til trådstarter å høre om dette, men det er enda mindre gøy å evt høre/få vite senere at det har skjedd noe. Ved å prate har de en sjans.

Annonse

Hun må selv finne ut hvor hun står mht ekteskapet. Ved å involvere mannen i dette allerede nå lemper hun noe av ansvaret over på han. Istedenfor å ta opp med mannen spørsmål rundt forholdet på mer generelt grunnlag blir innrømmelse av fascinasjon og usikkerhet om veien videre nesten som å si: "Dette er det jeg tenker på. Hva har DU tenkt å gjøre for å få meg til å la være?"

Jeg tror jeg ville tenkt grundig over hva jeg selv hadde følt om min ektefelle hadde gjort tilsvarende mot meg.... da finner du antagelig svaret ;)

I løpet av et ekteskap vil man trolig oppleve å føle begjær overfor andre, så det er normalt. Det viktige her er å vite hva man gjør med slike følelser når man faktisk er opptatt. Det beste ville vært om du kutta kontakten med denne mannen, for dette handler ikke kun om dere to, men om deres ektefeller og de eventuelle barna dere har. Kan du se dine barn i øynene dersom du er utro mot faren deres? Det ville jeg aldri ha klart....

Jeg synes ektefeller bør bli spart for å måtte høre om den andres tross alt uskyldige fascinasjon for andre (enn så lenge..)

Jeg synes hun burde finne ut av hva hun vil gjøre selv uten å pålegge mannen byrden ved dette i vurderingsfasen.

Enig.

Uansett så er jeg enig med dem som mener at også nettsex helt klart er en form for utroskap.

Kommer til det samme. Vanskelig å ikke bli emosjonelt påvirket og indirekte farge forholdet til egen ektefelle. Man burde aldri gjøre noe som helst uten at man kan snakke om egen ektefelle med det og være helt sikker på at det ikke skaper sjalusi eller sårede følelser. Ektefelle skal være nr 1 uansett.

Anonymous poster hash: f8347...2b3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...