Bkkprego Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hei, Jeg er 25 år (1.68, veier 52) og er gravid ifor første gang. Er i uke 11. Idag har jeg vært på en standard undersøkelse hos legen og fikk vite at jeg har en høy TSH (tyrotropin) hormon. Her er resultatene: TSH: 4.360 (normen 0.270 - 4.200) Den bør egentlig ligge på ca 2.5. T4: 1.06 (normen 0.93 - 1.70) Er jo så redd for at det ble påvist så 'seint'. Som det står alle steder på nettet er det jo spessielt viktig for barnets utviklig at TSH er normal i det første trimesteret. Om annet så er det risiko for at barnet blir født for tidlig, kan føre til spontan abort eller utviklings hemning hos barnet. Etter legens ordre har jeg nå startet på pillene Levothyroxine. Jeg bor i Bangkok. Sykehuset er privat så de er ok, men det er ikke altid like lett å forstå thai-engelsk. Derfor håper jeg på å høre om det er noen andre her som har erfaringen med for høy TSH i det første trimesteret? Er det en stor risiko for å få et barn med utviklings hemniger etc? Er fryktelig redd for at barnet kan bli født med forskjellige hemniger, som en 'overraskelse'. Varme hilsner fra Thailand. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396758-har-f%C3%A5tt-p%C3%A5vist-h%C3%B8y-tsh-hormon-i-f%C3%B8rste-trimester/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.