Gå til innhold

Mageproblemer.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå vært til utredning i et par måneder for mageproblemer. Har i denne perioden også vært sykemeldt fra jobben. Er for lengst blitt lei av å gå hjemme hele dagen og stirre i veggen, men legen finner ikke ut hva som er i veien med meg, og sitter egentlig bare å klør seg i hodet. 

Jeg sliter mye med sure oppstøt og syre, noe som gjør at jeg brekker meg en del, men jeg spyr ikke(spyr veldig sjeldent). Har en nesten konstant smerte mellom de nederste ribbeina, og det kjennes ut som om magesekken min skal sprenges fordi det er for mye i den. Jeg er mye kvalm, og jeg spiser nesten ingenting. Har også hatt urinveisinfeksjon de siste månedene, i tillegg til mye slim i halsen. Er også veldig tungpustet. Symptomene har jeg hatt i en tre-fire måneders tid nå. 

Undersøkelser jeg har vært på er: gastroskopi, mr av mage og bekken, og gynekolog. I tillegg har smertene blitt så ille i magesekken ved to anledninger at jeg måtte på legevakta, og den ene gangen ble jeg sendt videre til akutten. De fant ikke noe på akutten, men mente det kunne ha noe med lukkemuskelen og gjøre. De fant ikke noe uvanlig på noen av undersøkelsene. 

Nå har det seg sånn at legen sa han ikke kunne hjelpe meg mer, og jeg ble sendt hjem fra legen denne uka med enda flere tabeletter mot syre og en ny sykemelding på en måned til. Tabeletter jeg har prøvd er: losec, omeprezol, zantac, og flere forskjellige styrker med somac. Ingen av disse hjelper. Dytter også i meg mye novaluzid, kanskje litt for mye. 

Har også prøvd alt av tips jeg har kommet over, som å heve hodeenden på sengen om natten, prøvd å endre kostholdet mitt osv. Prøver også å holde meg i aktivitet så mye det lar seg gjøre med å gå turer uten at jeg ser noen bedring. Blir heller verre. 

Så jeg står med åpne armer, klar til å prøve alt som kan anbefales meg.  :wub:

Anonymous poster hash: 8608d...4ab
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nå vært til utredning i et par måneder for mageproblemer. Har i denne perioden også vært sykemeldt fra jobben. Er for lengst blitt lei av å gå hjemme hele dagen og stirre i veggen, men legen finner ikke ut hva som er i veien med meg, og sitter egentlig bare å klør seg i hodet. 

Jeg sliter mye med sure oppstøt og syre, noe som gjør at jeg brekker meg en del, men jeg spyr ikke(spyr veldig sjeldent). Har en nesten konstant smerte mellom de nederste ribbeina, og det kjennes ut som om magesekken min skal sprenges fordi det er for mye i den. Jeg er mye kvalm, og jeg spiser nesten ingenting. Har også hatt urinveisinfeksjon de siste månedene, i tillegg til mye slim i halsen. Er også veldig tungpustet. Symptomene har jeg hatt i en tre-fire måneders tid nå. 

Undersøkelser jeg har vært på er: gastroskopi, mr av mage og bekken, og gynekolog. I tillegg har smertene blitt så ille i magesekken ved to anledninger at jeg måtte på legevakta, og den ene gangen ble jeg sendt videre til akutten. De fant ikke noe på akutten, men mente det kunne ha noe med lukkemuskelen og gjøre. De fant ikke noe uvanlig på noen av undersøkelsene. 

Nå har det seg sånn at legen sa han ikke kunne hjelpe meg mer, og jeg ble sendt hjem fra legen denne uka med enda flere tabeletter mot syre og en ny sykemelding på en måned til. Tabeletter jeg har prøvd er: losec, omeprezol, zantac, og flere forskjellige styrker med somac. Ingen av disse hjelper. Dytter også i meg mye novaluzid, kanskje litt for mye. 

Har også prøvd alt av tips jeg har kommet over, som å heve hodeenden på sengen om natten, prøvd å endre kostholdet mitt osv. Prøver også å holde meg i aktivitet så mye det lar seg gjøre med å gå turer uten at jeg ser noen bedring. Blir heller verre. 

Jeg har også stor nytte av Silicea.

Anonymous poster hash: b0e1d...c0d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523266
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville ha sett på matvanene. Ofte er det et eller annet magen din reagerer på som skaper disse problemene. Det kan være litt av et detektivarbeid å finne ut av. Drikker du kaffe? Mye brus? Juice osv. Jeg kan ikke drikke kaffe eller spise grovt brød for eksempel. En annen gang drakk jeg litt for mye first price cola en periode og ble slik. Du må nesten prøve deg frem. Jeg har fått råd om å spise love hearts når det blir for ille, det hjelper faktisk en periode, men det eneste som faktisk nytter er å legge om kosten til mat man faktisk tåler.

Anonymous poster hash: 2a1d9...699

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523283
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har kjøpt inn silicea og skal se om det funker:-)

Angående mat og allergier, så har jeg aldri hatt noen allergier før. Har prøvd å kutte ut gluten og melk for en periode uten at dette hjalp. Legene fant heller ingen tegn til allergier på prøvene mine. Spiser nesten ingenting om dagen, og spiser veldig forskjellig fra dag til dag, men blir alikevel bare verre. Har nesten kuttet ut kaffe helt. Brus og juice blir det et par glass av om dagen, men kan jo prøve å kutte det ut helt en periode:-)

Er heller ikke overvektig, heller litt for tynn, så er ikke overvekt som er problemet :-/ har også alltid vært en frisk og rask jente uten noe særlig plager, så er helt blank på hva som kan ligge bak på dette problemet. Er 20 år, om alder kan ha noe og si:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523293
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har kjøpt inn silicea og skal se om det funker:-)

Angående mat og allergier, så har jeg aldri hatt noen allergier før. Har prøvd å kutte ut gluten og melk for en periode uten at dette hjalp. Legene fant heller ingen tegn til allergier på prøvene mine. Spiser nesten ingenting om dagen, og spiser veldig forskjellig fra dag til dag, men blir alikevel bare verre. Har nesten kuttet ut kaffe helt. Brus og juice blir det et par glass av om dagen, men kan jo prøve å kutte det ut helt en periode:-)

Er heller ikke overvektig, heller litt for tynn, så er ikke overvekt som er problemet :-/ har også alltid vært en frisk og rask jente uten noe særlig plager, så er helt blank på hva som kan ligge bak på dette problemet. Er 20 år, om alder kan ha noe og si:-)

Stakkars deg. Håper du blir bedre. Jeg er en av de som anbefalte silicea. Det hjalp meg bl.a ved magesår og ekstrem kvalme. Tok en ukes tid før effekt. Ønsker deg god bedring! Håper å høre hvordan det går med deg:) Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523315
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg. Håper du blir bedre. Jeg er en av de som anbefalte silicea. Det hjalp meg bl.a ved magesår og ekstrem kvalme. Tok en ukes tid før effekt. Ønsker deg god bedring! Håper å høre hvordan det går med deg:) Klem

Tusen takk, snille deg!:) håper silicea kan hjelpe meg også:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523341
Del på andre sider

Hei!

Gå til fastlegen din og si at du vil prøve Sarotex. Jeg hadde mageproblemer i ca 15 år. Ingen kunne hjelpe meg. Til slutt foreslo jeg for en lege at det kunne være irritabel tarm, og det var han enig i. Jeg hadde sett et program på TV der en dame fikk Sarotex mot irritabel tarm. Fikk legen til å skrive ut resept på disse. Det er over ett år siden og siden har jeg vert bra. Skulle ta opp til max 50 milligram om kvelden. Jeg øka med 10 mg hver tredje dag . Kom til 30 per dag og da følte jeg meg frisk. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523618
Del på andre sider

Jeg plagdes mye som deg, og vil bare tilføye her at Silicea hjalp meg også!

Anbefales! Har det alltid stående i kjøleskapet om jeg får en dårlig periode igjen :-)

Så godt å lese at det ga effekt etter anbefalingen jeg ga deg :) 

Anonymous poster hash: 54b1f...302

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523742
Del på andre sider

Så godt å lese at det ga effekt etter anbefalingen jeg ga deg :)

Anonymous poster hash: 54b1f...302

Å jaa! Åh, jeg har ingen ord på hvor takknemlig jeg er for deg  :wub:

Virkelig! De fant ingenting på gastroskopien heller, men den kuren hjalp meg, og det hjelper hver gang det blusser opp igjen. 

Tusen takk igjen!! :) Mersom reddet livet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3523755
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei! Jeg har nå vært til utredning i et par måneder for mageproblemer. Har i denne perioden også vært sykemeldt fra jobben. Er for lengst blitt lei av å gå hjemme hele dagen og stirre i veggen, men legen finner ikke ut hva som er i veien med meg, og sitter egentlig bare å klør seg i hodet.  Jeg sliter mye med sure oppstøt og syre, noe som gjør at jeg brekker meg en del, men jeg spyr ikke(spyr veldig sjeldent). Har en nesten konstant smerte mellom de nederste ribbeina, og det kjennes ut som om magesekken min skal sprenges fordi det er for mye i den. Jeg er mye kvalm, og jeg spiser nesten ingenting. Har også hatt urinveisinfeksjon de siste månedene, i tillegg til mye slim i halsen. Er også veldig tungpustet. Symptomene har jeg hatt i en tre-fire måneders tid nå. Undersøkelser jeg har vært på er: gastroskopi, mr av mage og bekken, og gynekolog. I tillegg har smertene blitt så ille i magesekken ved to anledninger at jeg måtte på legevakta, og den ene gangen ble jeg sendt videre til akutten. De fant ikke noe på akutten, men mente det kunne ha noe med lukkemuskelen og gjøre. De fant ikke noe uvanlig på noen av undersøkelsene.  Nå har det seg sånn at legen sa han ikke kunne hjelpe meg mer, og jeg ble sendt hjem fra legen denne uka med enda flere tabeletter mot syre og en ny sykemelding på en måned til. Tabeletter jeg har prøvd er: losec, omeprezol, zantac, og flere forskjellige styrker med somac. Ingen av disse hjelper. Dytter også i meg mye novaluzid, kanskje litt for mye.  Har også prøvd alt av tips jeg har kommet over, som å heve hodeenden på sengen om natten, prøvd å endre kostholdet mitt osv. Prøver også å holde meg i aktivitet så mye det lar seg gjøre med å gå turer uten at jeg ser noen bedring. Blir heller verre.  Så jeg står med åpne armer, klar til å prøve alt som kan anbefales meg.  :wub:Anonymous poster hash: 8608d...4ab

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396764-mageproblemer-hjelp/#findComment-3525752
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...