Gå til innhold

Når telefonen blir stengt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, nei, og sannsynligvis(?).

Når vi sender en melding vil vi da få i retur at den ikke kan sendes, eller vil vi ikke kunne vite noe om mottakeren har fått den eller ei?

Når vi ringer vil vi da få opptatt signal eller hva?

Anonymous poster hash: bb6ea...1c2

Når vi sender en melding vil vi da få i retur at den ikke kan sendes, eller vil vi ikke kunne vite noe om mottakeren har fått den eller ei?

Så vindt jeg vet vil du få melding om at den ikke kan sendes.

Når vi ringer vil vi da få opptatt signal eller hva?

Du kommer da antageligvis til å få beskjed om at abonnementen ikke kan nås.

Annonse

Når noen får telefonen stengt for de ikke har betalt, hva skjer da?

Vil de få meldinger vi sender? Vil de kunne motta anrop? Vil de kunne ringe nødnummer?

Anonymous poster hash: bb6ea...1c2

De vil kunne både motta sms og telefon samtaler. Altså, det er fult mulig å ha en samtale med noen med stengt abbonemang hvis det er andre som ringer de: De kan ikke selv sende eller ringe. Nødnummer er jeg ikke sikker på.

Du vil ikke få sendt meldinger, men få en tilbakemelding på at den ikke kan sendes. 

Du vil ikke kunne motta telefonsamtaler, og selvfølgelig ikke få ringt. 

Du FÅR ringt nødnummer, siden dette kan gjøres utenom SIM-kortet...

Jo, du kan motta telefonsamtaler, og sms. Du kan bare ikke selv sende eller ringe, men andre kan fint ringe deg. Det er jo de som betaler hvis de ringer. 

Jo, du kan motta telefonsamtaler, og sms. Du kan bare ikke selv sende eller ringe, men andre kan fint ringe deg. Det er jo de som betaler hvis de ringer. 

Nei, telenor sperrer for inngående trafikk også. Hvordan andre teleoperatører gjør dette, vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: eb295...418

Gjest gjesteleser

Nødnummer kan man alltid ringe. Om man kan motta sms/samtaler kommer faktisk an på hvor sent ute man er med regningen. Først blir det stengt for utgående trafikk. Betaler man fortsatt ikke regningen, blir det etter en stund også stengt for innkommende trafikk.

Nei, telenor sperrer for inngående trafikk også. Hvordan andre teleoperatører gjør dette, vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: eb295...418 [/acronymJe

Merkelig, er det noe de har begynt med i det siste da. For jeg har en i familien som stadig somlet med å betale regninger. Der ble telefonen stengt til stadig, men vi fikk tak i vedkommende på fast telefon allikevel, og det var telenor. Jeg mener vi fikk takk i vedkommende på mobil også. Men dette ligger vel en 7-8 år tilbake i tid. Nylig sendte jeg en sms til en person som hevdet at det var noe galt med telefonen min for han klarte ikke å svare på den sms en. Det viste seg at telefonen hans var stengt for utgående trafikk, fordi han hadde betalt for sent. Men om han har telenor, vet jeg ikke.

Nylig sendte jeg en sms til en person som hevdet at det var noe galt med telefonen min for han klarte ikke å svare på den sms en. Det viste seg at telefonen hans var stengt for utgående trafikk, fordi han hadde betalt for sent. Men om han har telenor, vet jeg ikke.

Hehe... Nå om dagen får man jo sms-varsel, iallefall fra Telenor, når betaling mangler -type "har du glemt oss"... Man har "god tid" før tlf blir stengt.

Om den blir stengt og man prøver å ringe ut, får man også en telefonsvarer som sier at tlf er dessverre er stengt pga manglende betaling. Så den "det er noe galt med tlf min" blir ofte sagt bare for å dekke over. Man _VET_ ca når tlf kan bli stengt... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...