Gå til innhold

Hvilken fagperson legger varmekabler i badegulv?

Anbefalte innlegg

Vi vil ha lagt varmekabler i et baderom vi har, med nytt gulv oppå (mur med linoleum? fliser? eller hva??). Må vi da ha ulike fagpersoner (elektriker og murer feks) eller er det en og samme faggruppe som kan hjelpe oss med dette.

Det er ikke aktuelt for oss å legge det selv, bare så vi legger den diskusjonen død.

Anonymous poster hash: c797f...6a4

Fortsetter under...

Du trenger både murer og elektriker, men ofte er det slik at om du tar kontakt med en profesjonell murer så vil vedkommende selv kunne sørge for å få nødvendig hjelp av en elektriker. På den måten slipper du selv å koordinere, og du har kun ett firma å henvende deg til om det oppstår feil i etterkant.

Annonse

Da vi skulle lage nytt bad, kontaktet vi fire ulike rørleggerfirma, og bad om totalpris for snekkerarbeid (måtte sette opp en knevegg og vel muligens isolere noe), elektrikerarbeid (varmekabler, lys og vifte), murerarbeid (membran, fliselegging) og rørleggerarbeid (rør, montere vask, badekar, toalett og dusj). Firmaet vi valgte tok seg av alle avtaler med de andre håndtverkerne, og vi fikk vel beskjed sånn omtrent fra dag til dag hvem som skulle komme og gjøre hva.

Du spør hvor lang tid det vil ta. LItt vanskelig å si. Det golvet dere har nå - er det fliser som må hogges opp? Vil tro at det fort kan ta en dag eller to. Kanskje en ukes tid til sammen?

Nå har jeg fått et tilbud på å legge varmekabler på baderommet jeg nevnte. Rommet er ca. 5 kvm. Pristilbudet jeg har fått er på kr. 22.000 og inkluderer "varmeisolerende/brannsikkert underlag, varmekabler og påstøp. Det lages fall mot sluk".

Jeg syns dette var veldig mye for et så lite rom. Eller er dette normal pris? Rørleggerarbeid kommer utenom.

Nå har jeg fått et tilbud på å legge varmekabler på baderommet jeg nevnte. Rommet er ca. 5 kvm. Pristilbudet jeg har fått er på kr. 22.000 og inkluderer "varmeisolerende/brannsikkert underlag, varmekabler og påstøp. Det lages fall mot sluk".

Jeg syns dette var veldig mye for et så lite rom. Eller er dette normal pris? Rørleggerarbeid kommer utenom.

Jeg synes det høres ut som en helt greit pris. Jeg ba en gang om anbud på flis på veggene på mitt bad på 4,5 m2 (om det også var inkludert flis på gulv husker jeg ikke) og det kom seg på ca. 130.000,-...

Hva slags overflate skal gulvet ha?

Hva slags overflate skal gulvet ha?

Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Billigst mulig, så lenge det ikke misfarges av varmekablene (vi hadde et bad en gang med hvitt linoleumsgulv, som fikk brune striper der varmekablene lå under),

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...