Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gift med en utlending, og har vært det i halvannet år. Vi gifta oss etter å ha kjent hverandre 4 måneder.

I begynnelsen var alt fryd og gammen, men så begynte han å fly på byen og kjøre pirattaxi i helgene. Hver fredag og lørdag dro han ut, og kom gjerne ikke hjem før 7-8 om morningen.

Han brukte å slå av mobilen sånn at jeg ikke skulle få tak i han.

Han overså meg totalt hjemme, og bare så stygt på meg. Han dro ut med kamerater i ukedagene, og var kanskje hjemme 1 dag i uka. Jeg var dønn ulykkelig.

En dag hadde jeg fått nok, og kasta han ut.

Da var jeg plutselig bra nok igjen. Han viste seg fra sin aller beste side, og lovte at det var slutt på piratkjøringa, og nå skulle han være den gode mannen jeg fortjente.

Jeg tok han tilbake, og i et par måneder har vi hatt det topp.

Men nå begynner det igjen. Han maser om at han vil ut på diskotek.

Han, som da han kom til Norge aldri hadde vært på diskotek før, og så på diskotek som "synd"

Han er nemlig nokså religiøs, særlig når det gjelder ikke å spise svin, men han kan godt finne på å lyve meg rett opp i ansiktet. Så lenge han faster under Ramadan, så kan han tillate seg nesten hva som helst, sier han.

Så når jeg spør hva han skal på diskotek å gjøre nå, så er det for å se på folk, drikke juice, og høre musikk.

Alle de gutta han henger sammen med, er notorisk utro mot sine koner, så det er allmen akseptert i dems kultur.

Når jeg sier at jeg ikke vil han skal gå ut, fordi jeg er redd for at han skal finne seg en annen, sier han bare at hvis han vil det, så kan ikke jeg stoppe han uansett. Ekteskap er frivilig, sier han, og hvis han vil treffe en jente for natten, eller mer, så skal han si fra til meg.

Jeg høres sikkert ut som en naiv, teit kjerring når jeg skriver dette, men jeg lurer bare på om jeg skal tillate det, uten og si noe, eller om jeg skal be han pakke tinga sine, og komme seg ut.

Han er en liten luring, noen kaller han en glatt fisk, og jeg har hele tiden følelsen at han går og pønsker på noe. Hele tiden har jeg smerter inni meg, og grubler og grubler. Jeg er svært deprimert.

Men de overraskende nyhetene han ga meg i dag, er at han vil være med til familieterapi.

Han sier han håper familierådgiveren vil fortelle meg at det er normalt å gå ut på diskotek en gang i blandt.

Og i kveld går han ut, uansett hvor mye jeg hyler og skriker. Han sier jeg spiller gal, og skylder på sykdommen, for å oppføre seg som jeg vil hele tiden.

Men tro ikke at jeg ønsker at vi skal sitte inne sammen hele tiden, jeg har ikke noe problem med at vi lever hvert vårt liv. Jeg stoler bare ikke på han for fem øre. Forleden helg dro han til Sverige, for å være med i et bryllup. Han skulle komme hjem natt til tirsdag, men kom ikke. Jeg var helt fra meg av hysteri, for jeg visste ikke hva som var skjedd.

Da jeg ringte til jobben hans om morran, så sa sjefen at han hadde vært der som vanlig på mandag. Altså hadde han kommet hjem minimum et døgn før, og sovet et annet sted.

Derfor er jeg mistenksom, og mistroisk, når han sier han vil ut, bare for hyggens skyld.

Hva skal jeg gjøre? Kan noen gi meg et godt råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/3968-skal-jeg-la-ham-g%C3%A5-p%C3%A5-byen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han oppfører seg veldig dårlig! Har dere barn? Hvis ikke, svar igjen med samme mynt. Ta deg en tur på byen, reis på helgeturer med veninner, gå på kino, kos deg! Uten å melde fra om hvor du til enhver tid er! Lev ditt eget liv, og spill likegyldig. Så får han smake sin egen kake! Lykke til! :-)

Jeg syns ikke du oppfører deg dumt eller behandler han dumt,jeg!

Jeg hadde heller ikke akseptert den oppførselen.

Selfølgelig har dere begge lov til å leve hvert deres liv, men ikke på den måten han gjør.

Jeg hadde jammen tatt noen alvorsord med han eller slengt han ut...

Han oppfører seg veldig dårlig! Har dere barn? Hvis ikke, svar igjen med samme mynt. Ta deg en tur på byen, reis på helgeturer med veninner, gå på kino, kos deg! Uten å melde fra om hvor du til enhver tid er! Lev ditt eget liv, og spill likegyldig. Så får han smake sin egen kake! Lykke til! :-)

Kast ham ut, du fortjener bedre!

Denne mannen behandler med med null respekt - hvorfor finner du deg i det..??!!!!!!!!!

Er du så lite verd?

Annonse

Gjest Sommerfugelen

Kast ham ut, du fortjener bedre!

Denne mannen behandler med med null respekt - hvorfor finner du deg i det..??!!!!!!!!!

Er du så lite verd?

Vel, jeg syns du skal gå fra han!!!! Han er ikke verdt en dritt!! Du fortjener en som er bedre.

Lykke til!!

Vel, jeg syns du skal gå fra han!!!! Han er ikke verdt en dritt!! Du fortjener en som er bedre.

Lykke til!!

Er det dette du vil med livet ditt, bli.

Hvis du vil ha et bedre liv, gä.

Jeg skjönner ikke at det er noe ä lure pä.

Det kommer til ä bli smertefullt og jävlig, men pä lang sikt det eneste du kan gjöre.

En gang vil du finne en mann som respekterer deg.

Kom deg unna, vär sä snill!!!

Er det dette du vil med livet ditt, bli.

Hvis du vil ha et bedre liv, gä.

Jeg skjönner ikke at det er noe ä lure pä.

Det kommer til ä bli smertefullt og jävlig, men pä lang sikt det eneste du kan gjöre.

En gang vil du finne en mann som respekterer deg.

Kom deg unna, vär sä snill!!!

Vi har ingen barn, for det vil han ikke ha.

Siden jeg nektet han å gå ut i kveld, sitter han her, og er sur. Sier at jeg skriver bare løgner om han på internett, og at det jeg sier er helt feil.

Jeg snakka med mamma, og hun er enig med meg at han ikke kommer til å la det bli med denne ene gangen.

Han har akkurat kommet hjem fra ferie fra hjemlandet sitt, og da fikk jeg et godt bevis på hvor mye jeg egentlig betydde for han. I løpet av fem uker ringte han to ganger. Når han kom hjem, ante jeg jo ikke, men jeg hadde jo sett på billetten hans at han hadde en dato. Men jeg hørte ingenting og antok at han ikke kom til å komme hjem. Siden det var tre uker siden han ringte, ante det meg at han ikke hadde så mye interesse for meg at han gadd å plukke opp telefonen og ringe meg. Jeg har ikke noe tlf å nå han på, så jeg var prisgitt han.

Men nå sitter han altså her hjemme, og skuler stygt på meg. Sier jeg møter andre menn gjennom nettet, og sånt.

Desverre for meg, ringte det en selger her i går kveld. De ringer som dere vet fra ukjente nummer, hvis man har display. Jeg var ikke hjemme, og da F. begynte å spørre hvem han var, osv, da la selgeren på. Han sa han ringte fra et firma, men F oppfattet ikke navnet pga begrensende norskkunnskaper.

Dermed så mente F at det var bevis nok på at det var en gutt jeg kjenner og har møtt, og så videre.

Han sitter og skuler stygt på meg, nå, sukker og offer seg.

Jeg tror virkelig vi kommer til å ha en hyggelig kveld frem til han går ut.

Noen ganger lurer jeg virkelig på at det er sant at muslimer er djevelens verk.

Gjest Jadajadajada

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Å gifte seg med utlendinger (eller få barn med dem) - da mener jeg muslimer, er det dummeste ei jente kan gjøre. De er oppdratt til å være utro. Det er vanlig i deres kultur. De utøver ofte vold mot sine koner - ikke kjærester (for da vil de ikke gifte seg) - Det har også skjedd flere ganger at de har kidnappet barna (eller truet med å gjøre det)

Jeg kjenner flere som har hatt forhold til, eller vært gift med muslimer. Ingen har hatt det bra. Utroskap og vold var dagligdags.

Kom deg vekk fra denne idioten, og finn deg en nordisk mann.

Siden jeg nektet han å gå ut i kveld, sitter han her, og er sur. Sier at jeg skriver bare løgner om han på internett, og at det jeg sier er helt feil.

Jeg snakka med mamma, og hun er enig med meg at han ikke kommer til å la det bli med denne ene gangen.

Han har akkurat kommet hjem fra ferie fra hjemlandet sitt, og da fikk jeg et godt bevis på hvor mye jeg egentlig betydde for han. I løpet av fem uker ringte han to ganger. Når han kom hjem, ante jeg jo ikke, men jeg hadde jo sett på billetten hans at han hadde en dato. Men jeg hørte ingenting og antok at han ikke kom til å komme hjem. Siden det var tre uker siden han ringte, ante det meg at han ikke hadde så mye interesse for meg at han gadd å plukke opp telefonen og ringe meg. Jeg har ikke noe tlf å nå han på, så jeg var prisgitt han.

Men nå sitter han altså her hjemme, og skuler stygt på meg. Sier jeg møter andre menn gjennom nettet, og sånt.

Desverre for meg, ringte det en selger her i går kveld. De ringer som dere vet fra ukjente nummer, hvis man har display. Jeg var ikke hjemme, og da F. begynte å spørre hvem han var, osv, da la selgeren på. Han sa han ringte fra et firma, men F oppfattet ikke navnet pga begrensende norskkunnskaper.

Dermed så mente F at det var bevis nok på at det var en gutt jeg kjenner og har møtt, og så videre.

Hei!

Hvis han er så mistroisk ovenfor deg, at han kan gjøre den telefoselgeren om til en elsker, da har han et problem. Og jeg tror jeg vet hva det er.

På seg selv, kjenner man andre, heter det. Kanskje han er utro, siden han nesten "forventer" det av deg?

Dette høres ikke ut som et særlig lovende forhold, så hvis du ikke er super overbevist om at du VIRKELIG elsker han, be han gå! forgodt!!

-Hvis du VIRKELIG elsker han gi han en sterk lekse på hva du tolererer og ikke!

Lykketil!

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Å gifte seg med utlendinger (eller få barn med dem) - da mener jeg muslimer, er det dummeste ei jente kan gjøre. De er oppdratt til å være utro. Det er vanlig i deres kultur. De utøver ofte vold mot sine koner - ikke kjærester (for da vil de ikke gifte seg) - Det har også skjedd flere ganger at de har kidnappet barna (eller truet med å gjøre det)

Jeg kjenner flere som har hatt forhold til, eller vært gift med muslimer. Ingen har hatt det bra. Utroskap og vold var dagligdags.

Kom deg vekk fra denne idioten, og finn deg en nordisk mann.

Han har til dags dato aldri lagt hånd på meg, selvom han kanskje kunne hatt muligheten til det.

Derimot har jeg en gang sparket han av all kraft i forbindelse med piratkjøringa hans.

Ikke alle muslimer slår sine koner, og jeg har noen ganger vært så jævlig mot han at han kanskje kunne hatt grunn til å slå meg. Som da jeg skrek til han at jeg hadde liggi med en annen, og at han var sååå mye bedre enn F. Ikke en gang da slo han, men det ville mange andre ha gjort, norske også.

Dette er desverre mannen jeg vil dele livet med, det er derfor jeg ikke ber han dra dit pepperen gror med en gang, men heller rådfører meg med noen andre her inne.

Jeg har ikke så mange andre å snakke med om sånne ting.

Han har jo, til sin fordel sagt at han vil være med til fam.terapi, og betyr ikke det at han kanskje vil at dette skal vare, tross alt?

Jeg er rede til å tilgi hvis han har vært utro før, men ikke hvis han har planer om det igjen. Jeg har jo også gjort mine feil.

Men alle der ute som er sammen med en utlending, vit hva du gjør. Det er mye vanskligere å forholde seg til en person, med et helt annet syn på livet enn du. De tenker helt annerledes.

Og til slutt, du som mener at nordmenn er rasistiske, jeg vil dele en liten "hemmlighet" med dere. De som bor i hans land ser på Nordmenn som rare, og dumme. Og de som bor her, de misliker nordmenn til de grader. Tro for all del ikke at de har respekt for at vi hjelper dem. De hånler av oss, tro meg om du vil.

I dems miljø er du en taper om du gifter deg med en norsk kvinne. Og særlig en som meg, som i følge disse gutta har liggi meg gjennom hele telefonlkatalogen.

Så tenk dere godt om.

Jeg er heldig tross alt.

Han slår iværtfall ikke, selvom han kanskje slår verbalt.

Kjære fk, det var så leit å lese innlegget ditt.

At mannen din er muslim er ingen "blancofullmakt" til å fly på byen, være utro, eller oppføre seg egoistisk. Dette er bare en unnskyldning han bruker for å stoppe "munnen" på deg. Å hevde at det holder å faste en gang i året for så å kunne gjøre som man vil resten av månedene er en forkvalklet tolkning av koranen.

Men uansett om han velger å gjemme seg bak religion, kultur eller hva alle andre kamerater gjør, så er jo det hipp som happ for deg. Det er resultatet som teller.

Og du lever nå i et svært usunt forhold. Det er ikke ment at ekteskap skal være slik. Dere kan jo forsøke familierådgivning, men jeg tror hans motivasjon ikke er ekte. Du kan jo også be om samtaler med imamen i hans moske, men det tviler jeg på at han tør. Du kan være sikker på at imamen ikke vil sette pris på hans behandling av deg, og han vil støtte deg i denne sammenheng. Hva med å snakke med familien hans? Jeg tror neppe at hans mor setter pris på festing og disco.

Du bør handle raskt og sette krav til mannen din. Ikke la det skure og gå og ikke bli lenge i dette ekteskapet dersom det fortsetter i samme spor. Du kan få varig men av å bli behandlet så dårlig. Du fortjener bedre.

Det kan være vanskelig å gå fra et forhold fordi håpet om å få tilbake de gode dagene er sterkt. Men ikke la deg lure av "hildringer" i det fjerne. Se på hverdagene dine, det er de som er virkeligheten.

Lykke til !

Annonse

Gjest ellorisi

Hvis det hadde vært meg, så hadde jeg kastet han ut for lenge siden. Han kan ikke behandle deg som dritt for det han vil det.

Jeg har ikke noe imot utlendinger sånt sett, men kunne aldri giftet meg med en muslim, aldri i livet!

Meg og en muslim hadde definitivt ikke gått sammen.

Du sier selv at du ikke er lykkelig, deppa og stoler på han, ergo må du gjøre noe med det. Men han kommer ikke til å forandre seg, det er sikkert.

Kast ut drittsekken det høres ikke ut som han er noe å samle på.Han kommer sikkert ikke til å forandre seg heller. Å ringe hjem to ganger i løpet av 5 uker ja da ser det ikke ut som han bryr seg i det hele tatt. Du sier til slutt i tråden nedenfor at du lurer på at muslimer er djevelens verk. Den var vel litt drøy.Du må jo huske på at ikke alle muslimer er slik.Jeg er selv gift med en å det er på 10ende året å vi har det kjempefint. Å jeg har venninner som er sammen med muslimer som oxo har det kjempefint så ikke ta alle under en kam. Nei kom deg vekk fra denne mannen din. Visste du fra før du giftet deg med han at han ikke vil ha barn? I så fall hvis ikke så var jo det oxo innmari dårlig gjort.Særlig hvis du vil ha barn.

Lykke til i allefall.

Mvh

Innlegget ditt indikerer på at dere har lite positiv tid sammen, og det bekymrer meg litt at dere giftet dere etter så kort tid. Det er vel kjent at man vet svært lite om et forhold før man har vært sammen i en del år.

Han bryr seg tydligvis svært lite om deg, og jeg vil nesten gå så langt å si at dere egentlig ikke har noe gjensidig forhold. Du sier heller ingenting om dere gjør noe sammen som du liker. Det er ikke verdt å satse sjel og helse på et slikt forhold.

Har du muligheten så burde du "se etter noe nytt", men pass på for han høres litt ut som en person som kan ty til vold når ting ikke går som han vil (bryr seg i hvertfall lite om deg).

Beklager men du bør tenke litt mer over dette, og vurdere om du trives i forholdet, evt. om det er noen sjanse for at det vil endre seg i fremtiden.

Det høres ut som mannen din har brukt deg som en "inngangsbilett" til Norge og kun det!

Hvorfor ønsker du å leve sammen med en mann som behandler deg som en dritt? Oppegående kvinner/jenter med litt selvfølelse og selvrespekt hadde ikke funnet seg i denne behandlingen! Hvorfor gjør du det? Jeg mener ikke å være respektløs, men jeg kan bare ikke skjønne det. Greit at du er glad i ham, men det hjelper jo ikke når han ikke bryr seg en dritt om deg!

Tror du ikke at andre menn vil ha deg siden du er sammen med denne "taperen"?

Jeg kjenner selv mye av det muslimske miljøet fra innsiden da jeg har jobbet som flyktningkonsulent i en stor kommune. Jeg trodde ikke det jeg så eller hørte, jeg har mistet mye av det optimistiske menneskesynet jeg hadde.

Jeg har aldri opplevd så mye løgn og bedrag i mitt liv som med noen av disse menneskene!

Hadde jeg ikke sluttet i jobben hadde jeg endt opp som rasist! Det samme med personen som hadde jobben før meg...

Jeg ønsker deg alt godt og jeg håper du klarer å forlate denne mannen!

Du fortjener noe bedre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...