Gå til innhold

Til alle dere som liker å kjøre fort

Anbefalte innlegg

http://www.dt.no/nyheter/vi-unge-tror-vi-er-udodelige-1.7931843  

Det er viktig at vi som unge sjåfører skjønner hvor farlig det er å kjøre fort. Vi tror vi har kontroll helt til vi ikke har det lenger. Fredri Lio (18)

Det samme gjelder selvsagt sjåfører i alle aldre.

Anonymous poster hash: 282c7...745

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

10

• Lillemus

7

• AnonymBruker

6

• mrxx

4

Hei!

Å kjøre fort, gjør stor sett gode sjåfører.

Sinker og trafikkfarlige.. ligger i bestemortempo eller bestefar.

Jeg kjører på og nyter frihet glede og fremkommelighet, og orker ikke tilstivnede gassmuskler,

Jeg forholder meg til kjøreglede og kjørelyst, og de andre sinkene får sutre sammen.

Hei!

Jeg kjører på og nyter frihet glede og fremkommelighet, og orker ikke tilstivnede gassmuskler,

Jeg forholder meg til kjøreglede og kjørelyst, og de andre sinkene får sutre sammen.

Jeg håper du også holder deg til fartsgrensene da.

Annonse

Hei!

Bare tøys. Det er mange som tror de er gode sjåfører og ligger langt over fartsgrensa - leser omtrent ukentlig i avisen om atten-tyve-åringer som blir tatt i å kjøre alt for fort. Det siste jeg leste var vel 79 km/t i 40-sone tror jeg. Men stort sett er det rundt 120 km/t i 80-sone.

Jeg synes det er veldig rart at du som er rigid opptatt av lover og regler ellers gir ganske blanke blaffen i fartsgrenser...

Kjør med hodet.Om sommeren ca 2005 kjørte jeg ved en feil i 200 km/t med min gamle BMW 520 fra 1995.Jeg ble så redd,at jeg aldri senere har kjørt over 140 uansett motorvei og 110 skilt i Sverige eller Norge.Solen skinte og veibanen var helt tørr.Jeg var også den eneste bilen jeg så.

Om vinteren er 80 km på 80 vei alt for fort,da kjører jeg aldri over 60.Det kan komme biler i mot,elg,eller veibanen kan være isete i skyggeområder eller sving.Her på landet med my 70 sone,er veien "farligst"ikke Politiet. eller hasrighet i forhold til veiens beskaffenhet.

Nå har jeg bodd på landet i 7 år,og har selv blitt en sinke,og oppdager at jeg kjører i 50 i 70 sonen.Da blir jeg ofte forbikjørt.Jeg har jo ingen hast hjem til min katt.

Anonymous poster hash: 4ba75...fcd

Bare tøys. Det er mange som tror de er gode sjåfører og ligger langt over fartsgrensa - leser omtrent ukentlig i avisen om atten-tyve-åringer som blir tatt i å kjøre alt for fort. Det siste jeg leste var vel 79 km/t i 40-sone tror jeg. Men stort sett er det rundt 120 km/t i 80-sone.

Jeg synes det er veldig rart at du som er rigid opptatt av lover og regler ellers gir ganske blanke blaffen i fartsgrenser...

Ja, det er litt pussig. Og litt betenkelig når hun tidligere har fortalt at om det kom brå lyder når hun er ute og kjører så slipper hun rattet, holder hendene for ørene og lukker øynene. Bør man kjøre i 130 da? Nei, det bør man virkelig ikke!!!!

Ja, det er litt pussig. Og litt betenkelig når hun tidligere har fortalt at om det kom brå lyder når hun er ute og kjører så slipper hun rattet, holder hendene for ørene og lukker øynene. Bør man kjøre i 130 da? Nei, det bør man virkelig ikke!!!!

Hei!

Jeg kjører ikke i 130 km/h når jeg slipper rattet:-)

Det gjør jeg når asfaltknusere brøler inn i øret mitt når jeg stopper for fotgjengere i sentrum.

130 km/h og opp... er for oss med kjøreglede og kjøreferdigheter. (stort sett, unntak fins)'

De farligste trafikantene jeg vet, er de som vegrer seg og lager kork og kaos for meg og mange.

Det er viktig med trafikkflyt, kjøring er for meg mye mekanikk, energi og systemer, det skal flyte og ikke hakke og lage kork. Trafikksinker , er trafikk kork.

Etter 70 år, bør man rett og slett bestå en hurtighetstest klarer man ikke det, bør man ikke få beholde sertifikatet, trafikken når den flyter og alle er opptatt av avpasning av fart, høflighet, fartstilpasning i svinger m.m. er interessant, jeg gjør mange gode fysikkerfaringer nettopp i trafikken,

Jeg hører til og med motorduren og hører som om jeg er inni stempelet akkurat hvordan det hele virker, gass og brems, stempel og tenning, det er mer en del av meg enn de mellommenneskelige rellasjoner, faktisk er det langt lettere å forstå.

Om vinteren er 80 km på 80 vei alt for fort,da kjører jeg aldri over 60.Det kan komme biler i mot,elg,eller veibanen kan være isete i skyggeområder eller sving.Her på landet med my 70 sone,er veien "farligst"ikke Politiet. eller hasrighet i forhold til veiens beskaffenhet.

Du er en god sjåfør som har forstått dette. Skulle ønsker alle sjåfører skjønte viktigheten av dette. Fartsgrensen er et maksimum, og bare på godt føre. På dårlig føre skal man tilpasse farten mer, dvs ligge under fartsgrensen.

Annonse

Du er en god sjåfør som har forstått dette. Skulle ønsker alle sjåfører skjønte viktigheten av dette. Fartsgrensen er et maksimum, og bare på godt føre. På dårlig føre skal man tilpasse farten mer, dvs ligge under fartsgrensen.

Hei!

Riktig man bør faktisk ligge godt under fartsgrensen på dager som nå.

Det er bare å ta en bremse og svingetest når man kjører ut, så kjenner man friksjon eller mangel på friksjon.

Men på normalt føre skaper fartsgrensene og sperremenatliteten kun irritasjon og farlige situasjoner.

Derfor er sinkene rett og slett trafikfarlige sinkefartsbøller.

Hei!

Riktig man bør faktisk ligge godt under fartsgrensen på dager som nå.

Det er bare å ta en bremse og svingetest når man kjører ut, så kjenner man friksjon eller mangel på friksjon.

Men på normalt føre skaper fartsgrensene 

Det er vel en grunn til at vi har fartsgrenser?

Anonymous poster hash: 59500...88d

Jeg har lagt igjen utallige mil på de norske veiene. Jeg har lært mye som jeg ikke lærte på kjøreskolen. Aldri kræsja eller hatt uhell (bank i bordet!). Og jeg synes jeg stadig lærer noe nytt.

Jeg har dessverre en uvane at jeg ligger 10 - 20 km/t over fartsgrensa (10 på småkjøring og 20 på lang). Men jeg kjører til tross for dette allrid etter føret og aldri fortere enn at jeg føler jeg har kontroll - og da spiller det ingen rolle for meg om jeg ligger under fartsgrensa heller.

Jeg har veldig stor respekt for svinger, forbikjøring, tette strøk der små barn ferdes og mørkekjøring i tette strøk der det kan gå mennesker som ikke har refleks. Sikkert også mer som jeg ikke kommer på i farta.

Jeg respekterer mennesker som kjører under grensa. Men det irriterer meg om de ikke slipper forbi. Sånne ting kan skape farlige forbikjøringer. Det verste jeg har sett er en trailer som kjørte forbi en annen trailer rett foran en sving og med skikkelig snøvær.

Jeg gruer meg til mine unger skal kjøre opp.

Dette er slettes ikke nødvendigvis en god sjåfør, her kjøres det mer etter kalenderen enn etter vær og førefohold, i tillegg er jeg helt sikker på at vedkommende stadig lager kø ved en slik type holdning.

Jeg har ingen tro på at vedkommende klarer å vurdere føre, det kjøres ett vane og ikke etter hvilken fart de burde ha etter føret.

Slike lager ofte lange køer og skaper stor irritasjon, for å kjøre til side og slippe noen forbi titt og ofte ligger ikke til kjøremønsteret til en nordmann.

De klarer ikke å koble det de ser på speedometeret og det de ser i speilet.

:P

Hei!

Jeg stiller deg spørsmål, du svarer ikke?

Du stiller meg spørsmål, jeg svarer!

Er du en overfladisk person?

Jeg misliker overfladiske mennesker, jeg holder avstand til dem, alle!!. Så det er greit å vite.

Overfladiskehet har løgn i seg, derfor misliker jeg det sterkt!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...