Gå til innhold

Barn fra tidligere forhold, hvordan finne tid til kjæreste?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan dere i samme situasjon får det til. Jeg har barnefri torsdag til mandag annenhver uke. Da skal alt jeg ikke rekker å gjøre når jeg har barna ordnes, frisør, shopping, treffe venner osv. Jeg prioriterer alltid kjæresten og gleder meg til de dagene vi får sammen. Hverdagene går fort. Helgene er fine. Jeg er noen ganger veldig sliten etter barnetiden, den er intens, selv om den er fantastisk såklart. Han har barna sine annenhver uke så han har alenetid de to ekstra dagene jeg har mine barn. Jeg synes det er vanskelig, føler meg ofte nederst på prioriteringslista. Først kommer barna såklart, det er jeg innforstått med. Så kommer overtid på jobben, så kommer trening, så kommer jeg til sist og på hverdagene er det da blitt så sent at jeg snart vil legge meg. Jeg har jo også mine ting jeg liker å drive med, men jeg synes det blir lite vi sees hvis vi ikke treffes når vi har barnefri. Hvis eksen i tillegg ringer å maser mens vi er sammen, da tipper det over for meg. Jeg synes det er et strev å greie dette, selv om det også er veldig koselig å ha kjæreste. Hvordan opplever dere andre dette, og hvordan får dere det til å fungere?

Anonymous poster hash: 56025...79c

Fortsetter under...

Jeg har ungene omtrent halvparten av tiden, kjæresten har ikke egne barn så han har alenetid hele tiden når jeg er med ungene. Vi bor ikke sammen da. Noen ganger ser vi hverandre bare et par dager i løpet av nesten to uker - det hender jo det er foreldremøter eller andre ting jeg må være med på.

Jeg føler ikke at han prioriterer andre ting fremfor meg, det er vel heller han som føler den veien om noen av oss gjør det. For jeg passer på å trene flere ganger i uka også, om jeg har ungene eller er hos ham og han gidder ikke bli med meg så da blir han sittende hjemme alene den stunden også.

Men jeg savner ham inderlig når vi ikke er sammen da. :)

Jeg har ungene omtrent halvparten av tiden, kjæresten har ikke egne barn så han har alenetid hele tiden når jeg er med ungene. Vi bor ikke sammen da. Noen ganger ser vi hverandre bare et par dager i løpet av nesten to uker - det hender jo det er foreldremøter eller andre ting jeg må være med på.

Jeg føler ikke at han prioriterer andre ting fremfor meg, det er vel heller han som føler den veien om noen av oss gjør det. For jeg passer på å trene flere ganger i uka også, om jeg har ungene eller er hos ham og han gidder ikke bli med meg så da blir han sittende hjemme alene den stunden også.

Men jeg savner ham inderlig når vi ikke er sammen da. :)J, dere sees også såpass lite.

Dere sees såpass lite dere og, ok. Jeg tror egentlig det kunne fungere for meg med noe sånt som annenhver helg fordi vi alltid har så god kvalitetstid når vi er sammen. Det med prioritering har noe med at hvis avtalen er å kanskje møtes og det ikke blir noe av så er det så kjedelig å ha sittet på vent. Han mener at vi ikke har noe forhold om vi treffes så sjelden som bare helgene, jeg er redd for å miste han om vi ikke får mer tid sammen, samtidig som jeg mener at et godt forhold der begge ønsker det så vil det gå fint. Det hjelper jo lite hvis han føler det sånn...

Dere sees såpass lite dere og, ok. Jeg tror egentlig det kunne fungere for meg med noe sånt som annenhver helg fordi vi alltid har så god kvalitetstid når vi er sammen. Det med prioritering har noe med at hvis avtalen er å kanskje møtes og det ikke blir noe av så er det så kjedelig å ha sittet på vent. Han mener at vi ikke har noe forhold om vi treffes så sjelden som bare helgene, jeg er redd for å miste han om vi ikke får mer tid sammen, samtidig som jeg mener at et godt forhold der begge ønsker det så vil det gå fint. Det hjelper jo lite hvis han føler det sånn...

Vår kjæresteturnus er som regel slik:

Uke 1 - jeg kommer til ham onsdag kveld i 20-tiden og bortsett fra når vi er på jobb begge på torsdag så er jeg der til fredag morgen.

Uke 2 - jeg kommer til ham onsdag kveld i 20-tiden (seinvakt) og er hos ham til mandag morgen.

Tredje hver helg jobber jeg lørdag og av og til er det som sagt foreldremøter og sånt + at jeg prøver å få til noen treningsøkter i løpet av uka, noe han ikke gidder være med på. Men vi prøver å være flinke til å gjøre ting sammen i helgene da - gå på ski, skøyter, dra på hytta, gå langtur i marka og slike ting. :)

Sånn har det nå vært i over 8,5 år og sånn vil det fortsette å være i rundt 5 år til tenker jeg. Vi ser enormt frem til jeg kan flytte ut til ham for godt ja! Definitivt. :wub:  Enn så lenge prøver vi å holde forholdet så varmt vi kan og vi pleier å si at siden vi ser hverandre såpass lite så holder vi forelskelsen varm og vi rekker ikke å krangle om hvem det er sin tur å ta oppvasken. ;)

Sånn har det nå vært i over 8,5 år og sånn vil det fortsette å være i rundt 5 år til tenker jeg.

Utrolig at dere har vært sammen i 8,5 år, jeg kunne bannet på at det bare var et par år siden du kunngjorde din lykke her på DOL :). Litt skremmende, rett og slett...

Utrolig at dere har vært sammen i 8,5 år, jeg kunne bannet på at det bare var et par år siden du kunngjorde din lykke her på DOL :). Litt skremmende, rett og slett...

Ja - helt utrolig at det er så lenge siden! Husker så godt da han var på den båten så lenge, og så sakte dagene gikk for henne før han kom hjem igjen ;-)

Annonse

Ja - helt utrolig at det er så lenge siden! Husker så godt da han var på den båten så lenge, og så sakte dagene gikk for henne før han kom hjem igjen ;-)

Ikke bare skulle han være borte i 3 mnd, han ble en uke forsinket på grunn av en pokkers orkan! Den lengste uke i mitt liv!  :wacko:

Ikke bare skulle han være borte i 3 mnd, han ble en uke forsinket på grunn av en pokkers orkan! Den lengste uke i mitt liv! :wacko:

Hehe, det husker jeg.

Trodde heller ikke det var så lenge sida, men det stemmer jo med at min kjære og jeg har vært sammen i over 7 år. Herregud, hvor blei de åra av? :/

Å finne tid til kjæresten kan være vanskelig om man er gift også når man har full jobb, barn, hus og hjem.... Og da har man barna hele tiden og skal rekke alt det andre innimellom.

Kanskje derfor det blir mange samlivsbrudd? Men gresset er ikke alltid grønnere på andre sden.

Anonymous poster hash: e1489...c52

Å finne tid til kjæresten kan være vanskelig om man er gift også når man har full jobb, barn, hus og hjem.... Og da har man barna hele tiden og skal rekke alt det andre innimellom.

Kanskje derfor det blir mange samlivsbrudd? Men gresset er ikke alltid grønnere på andre sden.

Anonymous poster hash: e1489...c52

Jeg tenker litt som dette. Det er ikke mye kjærestetid jeg har med sambo midt i hverdagsmaset. Ting går i ett til ungenes leggetid, og etter det er vi ganske slitne. Tid bare oss to som voksne, uten unger som sover eller lignende, har vi ikke hatt de siste fire årene ;)

Jeg tenker litt som dette. Det er ikke mye kjærestetid jeg har med sambo midt i hverdagsmaset. Ting går i ett til ungenes leggetid, og etter det er vi ganske slitne. Tid bare oss to som voksne, uten unger som sover eller lignende, har vi ikke hatt de siste fire årene ;)

Tid med unger som sover er jo en gylden anledning til å nyte litt voksentid :).

Tenker jeg i hvert fall nå som eldstemann stort sett er våken til legger meg....

Annonse

Tid med unger som sover er jo en gylden anledning til å nyte litt voksentid :).

Tenker jeg i hvert fall nå som eldstemann stort sett er våken til legger meg....

Heh, ja, hver alder sin sjarm ;) Vi har noen kvelder hvor vi spiser sen middag og ser film eller lignende, men jeg er helt utslitt etter tre-åringens leggetid, for hun er veeeeeldig opphengt i mamma (og har vært det siden fødselen). Jeg slapper ikke ordentlig av med mindre jeg får reise bort alene ;)

Nicklusheletida

Jeg lurer på hvordan dere i samme situasjon får det til. Jeg har barnefri torsdag til mandag annenhver uke. Da skal alt jeg ikke rekker å gjøre når jeg har barna ordnes, frisør, shopping, treffe venner osv. Jeg prioriterer alltid kjæresten og gleder meg til de dagene vi får sammen. Hverdagene går fort. Helgene er fine. Jeg er noen ganger veldig sliten etter barnetiden, den er intens, selv om den er fantastisk såklart. Han har barna sine annenhver uke så han har alenetid de to ekstra dagene jeg har mine barn. Jeg synes det er vanskelig, føler meg ofte nederst på prioriteringslista. Først kommer barna såklart, det er jeg innforstått med. Så kommer overtid på jobben, så kommer trening, så kommer jeg til sist og på hverdagene er det da blitt så sent at jeg snart vil legge meg. Jeg har jo også mine ting jeg liker å drive med, men jeg synes det blir lite vi sees hvis vi ikke treffes når vi har barnefri. Hvis eksen i tillegg ringer å maser mens vi er sammen, da tipper det over for meg. Jeg synes det er et strev å greie dette, selv om det også er veldig koselig å ha kjæreste. Hvordan opplever dere andre dette, og hvordan får dere det til å fungere?

Jeg har barnefri fra tirsdag til onsdag og annen hver helg. Han har en sønn på snart 18 som han har annen hver uke. Vi har ordnet det slik at vi har barnefri i de samme helgene.

Den uka kjæresten ikke har sønnen, er han hos meg fra tirsdag til onsdag. Den uka han har sønnen, sees vi noen timer på tirsdagene, men da overnatter han hjemme hos seg selv.

Jeg bor hos han annen hver helg når vi begge har barnefri.

Men vi bor ganske nært hverandre og begge har såpass store barn (jeg har bare ei som fortsatt bor hjemme) at vi av og til greier å snike oss til noen stunder når barna har andre planer med venner. Jeg tipper det bli mer av det fremover og når barna bli mer involverte. Nå stresser vi ikke det. Tar det med ro.

Utenom dette har vi planlagt  påsken sammen og vi har planlagt ei uke sommerferie sammen. Kanskje blir det mer sommerferie sammen, men dette avhenger av hvor langt vi har kommet i prosessen med å innvolvere min yngste datter. Det avhenger av om min datter har lyst til å feriere noen dager sammen med oss eller om hun bare vil feriere med meg. Ser ingen grunn til å stresse dette heller.

Jeg føler ikke at vi får lite tid sammen, men jeg merker at jeg savner han mer de par første dagene rett etter at vi har hatt hele helger sammen, før jeg blir vant til å være alene igjen.

Trening legger vi til dager vi ikke ser hverandre. Han hadde fast treningsdag på tirsdager med en kompis, men han byttet fordi jeg har barnefri da. Noe han gjorde helt av egen fri vilje helt i fra starten av. Jeg hadde nok synes det var rart om han ikke hadde gjort det.

Jeg tenker at behovet for kjærestetid er litt annerledes for oss som har bodd med, og har barn (mine, dine eller våre) i felles hus er en litt annerledes sak enn kjærestetid i et fersk forhold hvor man gjerne ønsker både å nyte og finne ut om forholdet funker...

Nicklusheletida

Det er slik for alle som har småbarn. Selv om det ikke er mye kjærestetid, så ser dere hverandre. Det kan jo ikke sammenlignes helt med det å bo hver for seg i en bli- kjent-fase.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...