Gå til innhold

Barn fra tidligere forhold, hvordan finne tid til kjæreste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at behovet for kjærestetid er litt annerledes for oss som har bodd med, og har barn (mine, dine eller våre) i felles hus er en litt annerledes sak enn kjærestetid i et fersk forhold hvor man gjerne ønsker både å nyte og finne ut om forholdet funker...

Ja det vil jeg tro. Jeg er ikke der (ennå), men tenker jo at det må gå en god stund før jeg kan dra en ev kjæreste inn i huset mitt mens sønnen er her. Og han er her 12 av 14 netter. Han er jo stor nok til å være alene mens jeg evt er på vift ute av huset, men da ville man jo i en startfase også være avhengig av at daten ikke har barn i sitt hus samtidig.

Det er slik for alle som har småbarn. Selv om det ikke er mye kjærestetid, så ser dere hverandre. Det kan jo ikke sammenlignes helt med det å bo hver for seg i en bli- kjent-fase.

Jeg tenker at behovet for kjærestetid er litt annerledes for oss som har bodd med, og har barn (mine, dine eller våre) i felles hus er en litt annerledes sak enn kjærestetid i et fersk forhold hvor man gjerne ønsker både å nyte og finne ut om forholdet funker...

Vi har nå hatt barn fra begynnelsen av og det var ikke mye barnefri å snakke om. Vi kan telle på hendene våre de kveldene vi har hatt fullstendig barnefri. Jeg lider ingen nød, men det synes jeg ikke noen andre burde heller - fordi de "kun" har annenhver helg eller lignende til å nyte partilværelsen.

Men nå har jeg lite behov for tosomhet, da. Om noe vil jeg ha meeeer alenetid, så om jeg var alenemor med barnefri, så hadde jeg vel ungått nykjæreste og venner som pesten ;) Sikkert mange som har behov og glede av mer!

Ja det vil jeg tro. Jeg er ikke der (ennå), men tenker jo at det må gå en god stund før jeg kan dra en ev kjæreste inn i huset mitt mens sønnen er her. Og han er her 12 av 14 netter. Han er jo stor nok til å være alene mens jeg evt er på vift ute av huset, men da ville man jo i en startfase også være avhengig av at daten ikke har barn i sitt hus samtidig.

Ja, det er jo en annen greie - om barna er over en viss alder, så må man nok være langt mer taktisk i forhold til fersk romantikk.

Vi har nå hatt barn fra begynnelsen av og det var ikke mye barnefri å snakke om. 

Om jeg forstår deg rett hadde dere barn (fra før) da dere ble sammen? Det betyr vel kansje at du har et råd eller to til ts? :)

Endret av Kayia

Men nå har jeg lite behov for tosomhet, da.

Om noe vil jeg ha meeeer alenetid, så om jeg var alenemor med barnefri, så hadde jeg vel ungått nykjæreste og venner som pesten ;) Sikkert mange som har behov og glede av mer!

Hadde du ikke mer behov for tosomhet i foreskelsesperioden heller? Det hadde vi, mens nå etter nesten 20 år er det mer sånn at vi trives i hverandres selskap og ofte er tosomme, uten at jeg tror noen av oss vil si at vi  l e n g e r  etter det... ;)

Ellers; Jeg er også glad i tid utenfor huset, men jeg har ikke mye behov for alenetid og har egentlig aldri hatt det. For meg var det lykke i himmelen å få et glass vin, en konsert/ kino eller en kaffe med venninner da jr var liten :)

Endret av Kayia

Annonse

Nicklusheletida

Vi har nå hatt barn fra begynnelsen av og det var ikke mye barnefri å snakke om. Vi kan telle på hendene våre de kveldene vi har hatt fullstendig barnefri. Jeg lider ingen nød, men det synes jeg ikke noen andre burde heller - fordi de "kun" har annenhver helg eller lignende til å nyte partilværelsen.

Men nå har jeg lite behov for tosomhet, da. Om noe vil jeg ha meeeer alenetid, så om jeg var alenemor med barnefri, så hadde jeg vel ungått nykjæreste og venner som pesten ;) Sikkert mange som har behov og glede av mer!

Ja, det er jo en annen greie - om barna er over en viss alder, så må man nok være langt mer taktisk i forhold til fersk romantikk.

Jeg lider i hvert fall ingen nød. Synes jeg har det helt perfekt slik jeg har det nå, med en kjæreste som jeg av og til kan nyte tosomheten med. Men med 3 barn som nå er store, skjønner jeg jo hva du snakker om. Har vært gjennom det samme og det har de fleste med mindre tid. En vakker dag er barna dine større og du kan nyte det å ha mer fritid. Den tiden kommer raskere enn du aner. Synes det var som i går at jeg skrev et klageinnlegg her på dol med tittel Tidsklemma :-)

Nicklusheletida

Jeg lider i hvert fall ingen nød. Synes jeg har det helt perfekt slik jeg har det nå, med en kjæreste som jeg av og til kan nyte tosomheten med. Men med 3 barn som nå er store, skjønner jeg jo hva du snakker om. Har vært gjennom det samme og det har de fleste med mindre tid. En vakker dag er barna dine større og du kan nyte det å ha mer fritid. Den tiden kommer raskere enn du aner. Synes det var som i går at jeg skrev et klageinnlegg her på dol med tittel Tidsklemma :-)

Det har de fleste med yngre barn, skulle det ha stått :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...