Gå til innhold

Er tredemølle en bra ting?

Anbefalte innlegg

Har litt vansker for å komme meg ut, på treningssenter o.l. Men trenger å bli mer i bevegelse. Har ergometersykkel og den har blitt brukt MYE. Nå tenker jeg å kjøpe meg en tredemølle. ( Ikke den dyreste og en veldig stor en.)

Er det noen her som har erfaring og vil anbefale det?

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: a7c45...4da

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396847-er-tredem%C3%B8lle-en-bra-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt vansker for å komme meg ut, på treningssenter o.l. Men trenger å bli mer i bevegelse. Har ergometersykkel og den har blitt brukt MYE. Nå tenker jeg å kjøpe meg en tredemølle. ( Ikke den dyreste og en veldig stor en.)

Jeg ville også heller satset på en ellipsemaskin når det er snakk om hjemmebruk. Du får mye bedre kvalitet for samme sum penger (enklere konstruksjon), og ingenting er værre enn å løpe på en billig og ustabil tredemølle... Jeg brukte ellipsemaskin en periode jeg ikke kunne ha stor belastning på anklene, og de er snille med kroppen samtidig som du fint kan få samme intensitet som du får ved jogging på en tredemølle.

Personlig ville jeg heller hatt tredemølle enn elipsemaskin - man kan vel ikke løpe på en elipsemaskin? :) Om jeg en gang får plass skal jeg ha et eget trimrom med både trimsykkel, tredemølle og vekter. :D

Man kan lett komme opp i samme intensitet på en ellipsemaskin som på en tredemølle :)

Mitt råd--- er å gå/jogge ute i naturen, ikke i stuen eller treningssenteret. Det er noe med å hoppe rundt i skogen, langs vann, opp et lite fjell, kanskje til og med starte et lite bål og grille pølser (eller sunne varianter). Det er nok bedre både for syke og psyke

Anonymous poster hash: 21413...89f

Annonse

Gjest gjesteleser

Ja, det er helt klart bedre å bevege seg utendørs enn på tredemølle, men nå er det sånn at noen måneder er det både kaldt og isete ute. Da er tredemølle helt klart å foretrekke fremfor inaktivitet, er det ikke?

Syns egentlig det er enklere å komme skikkelig opp i puls på ellipsemaskina enn på tredemølla jeg:-)

Jeg har tredemølle, og er veldig glad for den! Mye lettere å få jogget når det er så "kort vei" (den står i stua!) og ikke minst når snøen ligger dyp ute.

Jeg kjøpte en enkel og sammenleggbar tredemølle av merket Attract Indoor Walking (den slås opp når den ikke er i bruk). Den var på salg den gangen, tror den kosta i underkant av 4000 (som er dyrt nok, men halvparten av det de andre kostet).

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

Nåja - når det blåser orkan og er speilblak is ute har man lite ute å gjøre, selv om man har både piggsko og gode klær.

Når det er sagt - jeg har vært ute og løpt i dag i -6 og med reale vindkast. :) Men når det er særlig kaldere og når det blir snø og is så er det både kaldt og glatt å løpe ute. Jeg kjenner noen som har tredemølle, men jeg tror ikke den slites ut for å si det sånn. ;)

Annonse

Mitt råd--- er å gå/jogge ute i naturen, ikke i stuen eller treningssenteret. Det er noe med å hoppe rundt i skogen, langs vann, opp et lite fjell, kanskje til og med starte et lite bål og grille pølser (eller sunne varianter). Det er nok bedre både for syke og psyke

Men når man feks ofte er alene med barn så er det ikke så lett å komme fra for å løpe utendørs i hverdagen.  Jeg synes det er supert å kunne trene etter at barna er i seng, uten at jeg må ha barnevakt.  Det utelukker jo ikke å ta en tur utendørs når man kan det.

Anonymous poster hash: bfc0b...809

Takknemlig for svar!

Siden du allerede bruker trimsykkelen mye, så er du kanskje en av dem som ikke vil ende opp med enda et klesoppbevaringsstativ om du kjøper en tredemølle.

Hvis jeg var deg, så ville jeg ha prøvd både en ellipsemaskin og en tredemølle før jeg bestemte meg. Ellipsemaskin gir en mer skånsom trening mht støtbelastning, mens jogging jo for enkelte kan gi problemer. Det er fullt mulig å få til gode og effektive treningsøkter på en ellipsemaskin, så jeg hadde nok valgt det fremfor tredemølle.

Uansett hva du kjøper, så pass på at du kjøper et apparat som er stabilt og velfungerende. Det finnes en del billige  "plastvarianter" som jeg ikke ville ha klart å trene på.

Jeg ville gått for tredemølle. Jeg har trent på både det og ellipsemaskin. Ellipsemaskinen passet ikke meg, stegene ble for store og jeg fikk vondt, mens tredemølle er helt ypperlig.

Så mitt råd er å prøve begge deler først. Og da med en skikkelig økt, ikke bare på og av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...