Gå til innhold

Ibux + Paracet/Paralgin Forte. Hastespørsmål

Anbefalte innlegg

Leter og leter men finner ikke.....

Et voksent menneske som kaster opp flere ganger om dagen pga kraftig øreverk, hvor mye Paracet sammen med Ibux kan h"n ta?

Vet det menes at det ikke skal blandes, men dette er skrevet fra lege (glemte å si hvor mye)

Vedkommende skal ta de to blandet fast fire ganger om dagen

Har Paracet 500 og Ibux 400

Kan vedkommende ta to av hver? Foreløbig har jeg posjonert to Paracet a 500 pluss 1 Ibux a 400, men h"n har veldige smerter, og noe feber

Tredje dagen på Pencilin i morgen så vi håper på bedring utover dagen...og at disse tablettblandingene bare trengs en til to dager fremover

Når det gjelder Paralgin Forte, kan det tas 2 tabl 4 ganger dagen, hvis annet ikke virker....når anses disse som farlige for lever etc? Er det farlig å ta 2 tabl x 5 ganger i steden for 4 feks?

Noen som kan hjelpe hurtig?

Takk

Fortsetter under...

Maks dose paracet er 4 gram daglig, helst bør man begrense seg til 3 gram. Ibux har en mer fleksibel dosering, jeg ville ikke tatt så mye som 800 mg pr gang annet en helt unntaksvis, for øvrig ville jeg har forsøkt å begrense det til 4-600 pr gang, inntil 4 ganger daglig.

Hvis det tas Paralgin Forte, så MÅ paracetdosen justeres i forhold til dette, da PF også inneholder paracetamol. Hvis man tar 2 paralgin forte, så må det ikke brukes paracet i tillegg.

Endret av frosken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...