Gå til innhold

Gud er sint på Norge!

Anbefalte innlegg

Pastor Jan Hanvold, som står bak den kristne bevegelsen Visjon Norge, håper at «Guds ild vil frelse byer og bygder over hele landet» i kampen mot abort og motstandere av reservasjonsretten.

Pastoren og redaktøren vakte oppsikt med utsagnet på sin offentlige Facebook-profil torsdag, hvor han antyder at de to branntragediene er resultatet av Guds raseri over motstanden mot regjeringens forslag om reservasjonsretten mot å henvise kvinner til abort.

- Gud er sint på Norge? Har du tenkt på disse tre brannene i løpet av en uke nå. Er det et tegn ifra gud om at vi i Norge må omvende oss? Eller er dette helt tilfeldig?

http://www.dt.no/nyheter/er-gud-sint-pa-norge-1.8269884

Var det slik at det nå er fastslått at sterkt religiøse har noe mindre håndbagasje enn andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396857-gud-er-sint-p%C3%A5-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis Gud virkelig har overskudd til å blande seg inn i livet i det lille landet Han allerede har forsynt med velstand så det holder, tror jeg Han - i likhet med mange andre observatører - tenker at vi aldri blir fornøyde. Etter å ha mottatt bønner om mindre nedbør fra generasjoner av trøndere og vestlendinger, er det jammen feil at Han lar det være tørt også.

Han får høre på tilhengerne sine. Det blir bedt om "tjenlig vær" i kirkene over hele landet hver eneste søndag.

Jeg tviler på at Gud er spesielt opptatt av abortlover. Han har ikke akkurat belønnet Irland og andre land som har vært restriktive på den fronten.

Personlig har jeg ingenting til overs for folk som fordømmer abort med den ene hånden og alenemødre med den andre. Hvor er kirkens engasjement for eneforsørgere, burde de ikke ha barnevakttilbud og andre (gratis) aktiviteter i bøtter og spann? Det er ved å forbedre det framtidsbildet den gravide ser for seg i tiden etter at barnet har blitt født, at aborttallene kan gå ned. Ikke ved å øke vanskelighetene og / eller moralismen rundt den gravide. Når de 12 ukene har gått og bedreviterne slipper taket, er det ca. 1000 uker igjen til moren kan gjøre det.

Pussig tankegang forøvrig, dog ikke ny. det var vel en Haldensprest som mente at Utøya var guds respons på .. vårt syn om homofili eller noe slikt. Og flere mente jo at tsunamien i Thailand var noe tilsvarende.

Ekstremfolk finnes overalt, jeg tviler sterkt på at dette er gjengs oppfatning blandt kristne i Norge.

I tråd med en kar fra vg.debatt, som byttet ut ordet 'Gud' med 'Jungeldyret Hugo', tok jeg meg frihet å bytte ut 'fosterdrap' med 'pølsespising', og 'faminisme' med 'gorillatryne'.

Nå begynner teksten å gi litt mening, faktisk :)

"Jungeldyret Hugo er sint på Norge ? Har du tenkt på disse 3 brannene iløpet av en uke nå. Er det et tegn ifra Jungeldyret Hugo om at vi i Norge må omvende oss ? Eller er dette helt tilfeldig ? Det er rart å se bilde av Erna Solberg på side 1 i Vg , Med overskrift 2 Pølsespising Opprør ! 165 av 187 ordførere sier nei til reservasjonsrett . Og over står det : Verste brann siden krigen : Brent til Jorden. Når vi tenker på at de har drept minst 500 tusen foster i mors liv. Vet vi at vi har blod på hendene og dette blodet roper til Jungeldyret Hugo. Våre tanker går selvfølgelig til alle som har blitt offer for disse brannene. Og har mistet alt de eier. Vi ber for dem, må Jungeldyret Hugo gi dem kraft og styrke, å hjelpe dem igjennom denne sjokk opplevelsen av å miste alt. Eller skal vi tolke dette dit hen at vi står fram for en stor vekkelse som vil tenne Jungeldyret Hugos ild til frelse over byer og bygder her til lands. Jeg håper på det siste, at Jungeldyret Hugo vil utøse sin ånd på en mektig måte over Norge, slik at hele bygder og byer blir berørt av Jungeldyret Hugos kraft. Så må vi be for Erna Solberg, som kjemper imot gamle grinebitere, av noen 70 talls gorillatryner som er for pølsespising. Det positive er at en ny generasjon høyre kvinner vokser frem. De som ikke har dette hatet til alle som er imot pølsespising.Som unge høyre Sandra Bruflot som støtter regjeringens forslag. Igjen ser vi denne intoleransen i demo-diktaturet Norge. At leger ikke skal få lov til å reservere seg imot å anbefale pølsespising. Når deres overbevisning tilsier det.Men det er godt at 70 tallet gorillatryner er en utdøende rase. Som det skal bli godt å bli kvitt. Selv om Krf Dagrunn Eriksen roser dem opp i skyene, for deres gorillatryneiske kamp. Dette har skadet det norske samfunn mer enn noe annet. Må Jungeldyret Hugo velsigne Erna, å gi henne styrke til å stå fast på løftene. La oss be for det ufødte barn. Er det noe Norge og Vesten trenger er det barn.
Så la oss vende oss til Jungeldyret Hugo, å bekjenne våre synder. Og vi trenger å gjøre det kollektivt som en nasjon."

Annonse

Hanevold er vel rik på å spre fanatisk kristendom. Så hvem som er lur, vel kanskje er han det? Tjener bra med penger på idiotien.

Det har du nok rett i. Mannen drar inn 2-3 millioner i årslønn. Lønn i himmelen er tydligvis ikke nok.

Anonymous poster hash: a1a51...e5e

Hvis Gud virkelig har overskudd til å blande seg inn i livet i det lille landet Han allerede har forsynt med velstand så det holder, tror jeg Han - i likhet med mange andre observatører - tenker at vi aldri blir fornøyde. Etter å ha mottatt bønner om mindre nedbør fra generasjoner av trøndere og vestlendinger, er det jammen feil at Han lar det være tørt også.

Han får høre på tilhengerne sine. Det blir bedt om "tjenlig vær" i kirkene over hele landet hver eneste søndag.

Jeg tviler på at Gud er spesielt opptatt av abortlover. Han har ikke akkurat belønnet Irland og andre land som har vært restriktive på den fronten.

Personlig har jeg ingenting til overs for folk som fordømmer abort med den ene hånden og alenemødre med den andre. Hvor er kirkens engasjement for eneforsørgere, burde de ikke ha barnevakttilbud og andre (gratis) aktiviteter i bøtter og spann? Det er ved å forbedre det framtidsbildet den gravide ser for seg i tiden etter at barnet har blitt født, at aborttallene kan gå ned. Ikke ved å øke vanskelighetene og / eller moralismen rundt den gravide. Når de 12 ukene har gått og bedreviterne slipper taket, er det ca. 1000 uker igjen til moren kan gjøre det.

Flott innlegg, laban!

I dene tråden er det dobbelt så bra å si "Amen" etter innlegget ditt Laban :)

I dene tråden er det dobbelt så bra å si "Amen" etter innlegget ditt Laban :)

Amen herfra også. :)

Inntil jeg ser et stort og sterkt engasjement for å bedre alenemødrenes og deres barns kår velger jeg å tro at abortmotstanden egentlig bare handler om å kontrollere kvinner.

Annonse

Amen herfra også. :)

Inntil jeg ser et stort og sterkt engasjement for å bedre alenemødrenes og deres barns kår velger jeg å tro at abortmotstanden egentlig bare handler om å kontrollere kvinner.

Du må da forstå at de kristne ikke vil oppfordre til SYND!

Anonymous poster hash: a1a51...e5e

Hvis Gud virkelig har overskudd til å blande seg inn i livet i det lille landet Han allerede har forsynt med velstand så det holder, tror jeg Han - i likhet med mange andre observatører - tenker at vi aldri blir fornøyde. Etter å ha mottatt bønner om mindre nedbør fra generasjoner av trøndere og vestlendinger, er det jammen feil at Han lar det være tørt også.Han får høre på tilhengerne sine. Det blir bedt om "tjenlig vær" i kirkene over hele landet hver eneste søndag.Jeg tviler på at Gud er spesielt opptatt av abortlover. Han har ikke akkurat belønnet Irland og andre land som har vært restriktive på den fronten.Personlig har jeg ingenting til overs for folk som fordømmer abort med den ene hånden og alenemødre med den andre. Hvor er kirkens engasjement for eneforsørgere, burde de ikke ha barnevakttilbud og andre (gratis) aktiviteter i bøtter og spann? Det er ved å forbedre det framtidsbildet den gravide ser for seg i tiden etter at barnet har blitt født, at aborttallene kan gå ned. Ikke ved å øke vanskelighetene og / eller moralismen rundt den gravide. Når de 12 ukene har gått og bedreviterne slipper taket, er det ca. 1000 uker igjen til moren kan gjøre det.

Hei!

Langt mer logisk og fornuftig enn å stille slike krav til ulike fellesskap som tilber en mulig eksisterende Gud, er å først gjøre noe med statens egen diskriminering av alenemødre eller abortsøkende.

Så lenge Legeforeningen har forhandlet frem egen rett til at leger skal nekte kvinner deres lovpålagte rett, så har vi som samfunn langt mer viktige ting å tenke på en små og ymse, ekstreme religiøse retningers talspersoner.

Så lenge vi som samfunn, ikke står opp, samlet for kvinners rett til å bli møtt med respekt og uten å høre fastlegens private synsing / religiøse fantasier, så bør vi ti stille med de små/ ubetydelige religiøse minoriteter.

Predikant Jan Hanvold med fattigfolk som sponsor - 

http://www.hegnar.no/gradigperer/article58641.ece

Stiftelsen VBC, med Jan Hanvold i spissen, brukte seks av fem innsamlede nødhjelpsmillioner til eiendom i 2003. Nå har de svidd av 6,5 millioner på nye lokaler til TV Visjon Norge.

En gjennomgang av VBCs regnskaper viser at de brukte seks millioner kroner på eiendom også i 2003. I 2002 tok de ut 1,9 millioner kroner fra stiftelsen uten å redegjøre for det i årsberetningen eller i en note i regnskapet.

Hvor pengene som tilfaller fattige barn gjemmer seg i regnskapet til VBC, er et mysterium. Stiftelsen fikk drøyt fem millioner kroner i tilskudd/gaver i 2003, og hadde salgsinntekter i omtrent samme størrelsesorden. Likevel er det ikke mulig å avlese en eneste pengegave i regnskapet. 

De som fulgte iherdigst med i nyhetsbildet på 1980-tallet, husker kanskje predikant Jan Hanvold, drivkraft og åndelig leder i stiftelsen Ny Visjon i Drøbak. I 1989 gikk alt galt, selskapsnettet han hadde opprettet kollapset, konkurs fulgte konkurs, og kravene mot selskapene var på rundt 45 millioner kroner. Hanvold ble slått personlig konkurs, ilagt konkurskarantene, og i 1992 dømt til 120 dagers fengsel, derav 45 dager ubetinget.

Pastor Jan Hanvold skapte overskrifter i mediene da han på NRK2s sendefrekvens nyttårsaften 2004 sa at Gud brukte flodbølgekatastrofen for å kapre tilhengere. Som om denne idiotuttalelsen ikke var nok, framkom dette usympatiske vesenet med følgende kraftsalve: "Det var de mest ekstreme muslimske områdene som ble rammet i Indonesia.

christensen1365381166

Utifra det som står om han på nett (inkl. wikipedia), er jo fyren en kriminell bedrager. Ikke at det overrasker meg når det gjelder kristne ledere og "forbilder".

Anonymous poster hash: ddee2...d0e

Snusker med økonomien nok til domfellelse, og gifter og skiller seg i hytt og pine.....men Guds talerør som pastor, det er'n.....og fordømme _andre_ det kan han.....og ros får han fra sine beundrere.

Huff...jeg må nesten le av galskapen....men bare nesten...

Endret av christensen1365381166

Langt mer logisk og fornuftig enn å stille slike krav til ulike fellesskap som tilber en mulig eksisterende Gud, er å først gjøre noe med statens egen diskriminering av alenemødre eller abortsøkende.

Så lenge Legeforeningen har forhandlet frem egen rett til at leger skal nekte kvinner deres lovpålagte rett, så har vi som samfunn langt mer viktige ting å tenke på en små og ymse, ekstreme religiøse retningers talspersoner.

Så lenge vi som samfunn, ikke står opp, samlet for kvinners rett til å bli møtt med respekt og uten å høre fastlegens private synsing / religiøse fantasier, så bør vi ti stille med de små / ubetydelige religiøse minoriteter.

Det er lov å ha to eller flere tanker i hodet på en gang.  Jeg er enig i at disse ekstremreligiøse typene ikke er noe stort problem, men nå var det de som var tema i denne tråden.

Det er ingen som har gitt noen leger adgang til å nekte kvinner å benytte seg av sin rett til abort.

Her er et eksempel på hva kristenfolket klarer å lire av seg på nettet (noen ganger er det vanskelig å vite om de faktisk mener det de skriver, eller om det er trolling):

Gud er sint på Norge, satt i sammen med regelrett umyndiggjøring av våre leger satt sammen med selv å bestemme "om de vil være med på å ta liv i morsliv: eller reservere seg"!
Gud er sint på Norge: satt sammen med "retten til å være far, retten til å være mor for sine barn"!

Og, en viktig sak: "vi bør påpeke og minne Erna Solberg og Siv Jensen på: Judea og Samaria er Guds og Det Israelittiske Folks Land"!
Og at regjeringen har ved finansminister Siv Jensen trukket pensjonsfondet ut fra Israelske firmaer: "er Gud sint på Norge: uten tvil: Norge har rørt ved Guds Øyensten, Øyenstenen, Israel, til påminnelse!

**

Ja, jeg leser all hetsen mot Jan Hanvold, det var akkurat det, som vakte min interesse for hans fantastiske tjeneste i Guds Rike. Jeg har aldri møtt - eller kjenner ham, men jeg ser hva han får til sammen sine fantastiske medarbeidere og partnere - som de sier i USA "you can’t argue with sucsess."

For uten det jødiske folk ville vi ikke hatt noe, aller minst en Frelser. Hva driver dnk og andre deler av "kristen" Norge med? Erstatningsteologi, for å ekskludere det jødiske folk fra vår felles arv, herunder teologens læresteder, endog NLA nå. Ja det blir verre, de støtter despoter, som har lovfestet jødens utslettelse (virker det kjent?) De lærer sine unger (treåringer) at det er en ære og en plikt å drepe jøder. Det virkelig inspirerer den norske venstresiden. Dette støtter de, og de er så stolte alle sammen. 

Full barnehagedekning i "Palestina," som også SV også vil ha +SFO. Og nå skal de ta foreldreretten fra kristne, så de ikke slipper unna klørne deres. De står alle sammen i "solidaritet," og den norske stat finansierer despotene i "Palestina." Ellers er dnk opptatt å kunne vie homofile, som høres ut som dagsorden i Sodoma & Gomorra, på en vanlig dag eller enden på Romerriket.
Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...