Gå til innhold

Foreldre som ødelegger for andre.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg misliker barneskrik inn i ørene, og jeg syns det er uoppdagent å ikke forlate et fellesområde hvis ens barn ødelegger og forstyrrer for andre ved å skrike.

Det er jo heldigvis mange som tenker og går ut, men det fins en del som ikke går.

Så det denne presten gjorde burde mange flere gjøre, uoppdagne foreldre bør få beskjed om å gå ut.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Prest-kastet-ut-to-dapsbarn-7454546.html#.Uuziq8u9KK0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396873-foreldre-som-%C3%B8delegger-for-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Togli

19

• slabbedask

14

• Madelenemie

12

• tonie

8

Mest aktive i denne tråden

Syntes ikke presten kan kaste ut dåpsbarna fordi de gråter. Nå har forøvrig presten sendt brev til begge familiene for å beklage.

Hei!

Jeg syns barn som skriker er grusomt.

Heldigvis diskuterte vi dette i aspergergruppen en gang, og om det var det 100% enstemmighet.

Det var ingen som taklet skrik inn i ørene, en sa hun syns barn er ekle, det syns ikke jeg, jeg syns foreldre, enkelte er ekle. Barn liker jeg, unntatt spebarnsstadiet. Jeg liker det kun til ulyden kommer og den kommer, jeg triller/setter da feks barna ut/ på et rom, hvis de ikke slutter å skrike, men har jeg tilgang på gode ørepropper ( noe jeg har nå) eller andre mennesker, gir jeg barna fort til disse.

Jeg gjør så godt jeg kan, men jeg prøver gjøre alt jeg kan for at barn ikke skriker.

Hvis jeg passer barn, handler jeg inn masse godt, selv spebarn, blir stille av en kjærlighet:-)

De blir forundret, sånn ser det ut, men hyggelig forundret.

Hei!

Jeg misliker barneskrik inn i ørene, og jeg syns det er uoppdagent å ikke forlate et fellesområde hvis ens barn ødelegger og forstyrrer for andre ved å skrike.

Det er jo heldigvis mange som tenker og går ut, men det fins en del som ikke går.

Så det denne presten gjorde burde mange flere gjøre, uoppdagne foreldre bør få beskjed om å gå ut.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Prest-kastet-ut-to-dapsbarn-7454546.html#.Uuziq8u9KK0

Akkurat den dagen et barn døpes, synes jeg barnets foreldre skal slippe å bli stresset som følge av at barna gråter i kirken. Menigheten må kunne være tolerante nok til å godta at små barn gråter.

Under en vanlig gudstjeneste synes jeg at foreldre kan gå ut en stund dersom små barn blir veldig urolige.

Jeg var i en bisettelse for noen dager siden hvor det var 8 små oldebarn tilstede. De satte så avgjort sitt preg på seremonien, noe jeg tror alle som var til stede synes var fint. På et tidspunkt begynte et av barna å gråte voldsomt, og da tok en voksen med seg barnet ut noen minutter slik at hun ble roligere igjen. Jeg ser ingen grunn til at barn ikke skal kunne ha en naturlig plass i slike sammenhenger.

Noe annerledes synes jeg det er ved konserter eller teateroppsetninger som i hovedsak er beregnet på voksne. Der synes jeg foreldre skal være raske til å gå ut med barn som begynner å forstyrre andres mulighet til få med seg det som skjer.

Akkurat den dagen et barn døpes, synes jeg barnets foreldre skal slippe å bli stresset som følge av at barna gråter i kirken. Menigheten må kunne være tolerante nok til å godta at små barn gråter.

Under en vanlig gudstjeneste synes jeg at foreldre kan gå ut en stund dersom små barn blir veldig urolige.

Jeg var i en bisettelse for noen dager siden hvor det var 8 små oldebarn tilstede. De satte så avgjort sitt preg på seremonien, noe jeg tror alle som var til stede synes var fint. På et tidspunkt begynte et av barna å gråte voldsomt, og da tok en voksen med seg barnet ut noen minutter slik at hun ble roligere igjen. Jeg ser ingen grunn til at barn ikke skal kunne ha en naturlig plass i slike sammenhenger.

Noe annerledes synes jeg det er ved konserter eller teateroppsetninger som i hovedsak er beregnet på voksne. Der synes jeg foreldre skal være raske til å gå ut med barn som begynner å forstyrre andres mulighet til få med seg det som skjer.

Hei!

Ok på barnedåpen , muligens unnskyldning...

Men jeg vet flere har fått ødelagt kulturopplevelser pga av foreldre.

Da vi var på Kardemommeby i nasjonalteateret, var det noen ved oss som hadde småbarn som skrek, de ødela for mange og billettpris er ca 400kr pr stk pr person. Til slutt bæsjet de på seg og man går ikke i teater med så små barn :-(

Hei!

Jeg syns barn som skriker er grusomt.

Hvordan taklet du det når dine egne barn var små?

Heldigvis diskuterte vi dette i aspergergruppen en gang, og om det var det 100% enstemmighet. Det var ingen som taklet skrik inn i ørene

I en barnedåp må man klare å takle barneskrik.

Annonse

Da vi var på Kardemommeby i nasjonalteateret, var det noen ved oss som hadde småbarn som skrek, de ødela for mange og billettpris er ca 400kr pr stk pr person. Til slutt bæsjet de på seg og man går ikke i teater med så små barn :-(

Det er jeg helt enig i.

Jeg misliker barneskrik inn i ørene, og jeg syns det er uoppdagent å ikke forlate et fellesområde hvis ens barn ødelegger og forstyrrer for andre ved å skrike. Det er jo heldigvis mange som tenker og går ut, men det fins en del som ikke går.

Det der stemmer i mange sammenhenger, men ikke når barnet er i kirken for å bli døpt.  I mange kirker er det vanlig at flere fra dåpsfølget blir bedt om å delta under gudstjenesten, f.eks. med skriftlesing og lystenning, og / eller at de går inn og ut i prosesjon, slik at hele menigheten får se familiene.  Det står jo i artikkelen at den ene babyens storesøster hadde medvirket, og da er det opplagt og naturlig at begge foreldrene også vil være til stede sammen med dåpsbarnet.

Jeg er enig i at det er mange anledninger der det forstyrrer og ødelegger mye av opplevelsen dersom folk tar med seg babyer.  Men hvis ikke presten tolererer at dåpsbarn gir lyd fra seg, må de finne en løsning der dåpsfølgene kan vente et annet sted (og da mener jeg ikke i et kaldt våpenhus eller et altfor trangt bakrom), til det er tid for selve seremonien.  

Det hadde jo vært litt "uoppdragent" hvis foreldre og barn ikke var til stede når det var tid for selve dåpshandlingen også?  Det kunne jo fort blitt resultatet dersom de hadde skreket og blitt forvist litt tidligere. 

Det er noe helt annet.  Men i den norske kirke er det nå engang slik at vi praktiserer dåp av babyer.

Endret av laban

Hvis jeg passer barn, handler jeg inn masse godt, selv spebarn, blir stille av en kjærlighet:-)

De blir forundret, sånn ser det ut, men hyggelig forundret.

Jeg tror du skal være forsiktig med å gi andres spebarn kjærlighet på pinne eller annet godteri. 

Enig med laban, hold godteriet unna når du passer spebarn. Ikke bare på grunn av at de slett ikke har godt av sukkeret og tilsetningsstoffene, men også på grunn av hva du lærer barnet; når jeg skriker, får jeg noe som smaker godt. Jeg vil ha mer sånn, hva kan jeg gjøre for å få det? Jeg kan skrike mer!

Syns forøvrig det er rimelig sært av deg å stille som barnevakt når du ikke liker barn, ikke klarer å forholde deg til at barn lager lyd(for det gjør de!) og i alle tilfeller handler utelukkende fra hva som ganger deg selv...

Anonymous poster hash: 9693c...eb3

Ja, det er helt ille, jeg var i butikken nå i dag, og jeg hadde heldigvis med øreproppene (spesialbestilt, støpt etter mine øreganger, 1500 kr paret, takk), de hjelper til en viss grad, men de tar ikke toppene av barnehyl. Tror de faktisk er sånne såkalte musikkpropper. Men altså, denne ungen skreik, og jeg hørte at moren oppfordret til å skrike mer, hun ropte ojoj, og ungen skrek selvfølgelig enda mer. Inne på Meny! Fatter ikke hvordan noen kan mangle skamvett så til de grader.

Det kunne ikke falle meg inn å tilpasse livet mitt etter hva aspebergere tåler eller ikke tåler. De får gå ut, ikke alle andre. Barn er en del av livet, og det i mye større grad enn aspbergere.

Unger som skriker i en barnedåp??? Give me e fuxxxg break!

Annonse

Nicklusheletida

Hei!

Jeg synes denne presten var fryktelig uppdRagen. Jeg er ingen bibelleser, men det står da i bibelen "La alle små barn komme til meg, hindre dem ikke " eller noe i den dur og så blir de kastet ut av kirka på dåpsdagen ?

Nei, fya meg for en prest ! For en dobbeltmoral !

Jeg synes ikke det hører noe sted hjemme å kaste ut dåpsbarnene. Jeg fatter ikke hva slags menneske denne presten er som fikk seg til å gjøre noe sånt, og ødelegge deres store dag på den måten. Kanskje han har asperger han også?

Tipper at disse familiene vil holde seg langt unna kirken i framtiden. Det ville i alle fall jeg gjort. Hvis ikke små babyer er velkomne på sin egen dåpsdag er det ikke mye hjerterom i det huset der.

Jeg fatter ikke hva slags menneske denne presten er som fikk seg til å gjøre noe sånt, og ødelegge deres store dag på den måten. Kanskje han har asperger han også?.

Det er ingen grunn til bedrive fordummende generalisering. Alle med ab er ikke slik.

Jeg synes det aller verste er å sitte på bussen sliten på vei hjem fra jobb med barnegråting og skriking i 20 min... DA skjønner jeg ikke hvor foreldrene er? Har sett tilfeller der foreldrene bare står og ser på og ikke gjør noenting for å prøve å roe barnet. Da blir jeg skikkelig irritabel!

Anonymous poster hash: 694f5...589

Det er ingen grunn til bedrive fordummende generalisering. Alle med ab er ikke slik.

Hvis han hadde asperger hadde jeg bedre forstått at han var så rask med å sende dem ut. Det er en ganske spesiell ting å gjøre, er det ikke? Hvis jeg noen gang opplever noe slikt i en barnedåp eller et annet sted det er naturlig at småbarn er kommer jeg til å reise meg og gå for å vise at jeg ikke synes noe om det.

Jeg vet godt at ikke alle aspergere er slik. Mange tåler ulyd og klarer å tilpasse seg samfunnet fint, men ikke alle. Ikke alle friske heller, for den del. Det ser vi jo her.

Jeg synes det aller verste er å sitte på bussen sliten på vei hjem fra jobb med barnegråting og skriking i 20 min... DA skjønner jeg ikke hvor foreldrene er? Har sett tilfeller der foreldrene bare står og ser på og ikke gjør noenting for å prøve å roe barnet. Da blir jeg skikkelig irritabel!

Sett inn ørepropper og hør på musikk isteden for å ergre deg.

Hvis han hadde asperger hadde jeg bedre forstått at han var så rask med å sende dem ut. Det er en ganske spesiell ting å gjøre, er det ikke? Hvis jeg noen gang opplever noe slikt i en barnedåp eller et annet sted det er naturlig at småbarn er kommer jeg til å reise meg og gå for å vise at jeg ikke synes noe om det.

Jeg vet godt at ikke alle aspergere er slik. Mange tåler ulyd og klarer å tilpasse seg samfunnet fint, men ikke alle. Ikke alle friske heller, for den del. Det ser vi jo her.

Hvordan definerer du frisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...