Gå til innhold

Foreldre som ødelegger for andre.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Togli

19

• slabbedask

14

• Madelenemie

12

• tonie

8

Mest aktive i denne tråden

Tja.  Denne diskusjonen har vi sett så mange ganger her inne at jeg ikke ser poenget i å dra den i gang nå igjen. De er i alle fall ikke helt som oss andre.

Hvem er "oss"? Og er f.eks. en med dysleksi, eller som er døv, syk?

Hei!

Jeg misliker barneskrik inn i ørene, og jeg syns det er uoppdagent å ikke forlate et fellesområde hvis ens barn ødelegger og forstyrrer for andre ved å skrike.

Det er jo heldigvis mange som tenker og går ut, men det fins en del som ikke går.

Så det denne presten gjorde burde mange flere gjøre, uoppdagne foreldre bør få beskjed om å gå ut.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Prest-kastet-ut-to-dapsbarn-7454546.html#.Uuziq8u9KK0

Jeg synes at du burde ta deg tid til å lese historien slik den opprinnelig ble fortalt til bladet "Fosna-Folket"

http://www.fosna-folket.no/nyheter/article9050355.ece

Det var ikke mange andre enn dåpsfølget i kirka denne dagen.

Jeg synes det aller verste er å sitte på bussen sliten på vei hjem fra jobb med barnegråting og skriking i 20 min... DA skjønner jeg ikke hvor foreldrene er? Har sett tilfeller der foreldrene bare står og ser på og ikke gjør noenting for å prøve å roe barnet. Da blir jeg skikkelig irritabel!

Anonymous poster hash: 694f5...589

En gang da jentungen min var 4 år var vi på kino og hun fikk akutt øreverk. Vi måtte ta bussen hjem en busstur på ca. 40 min og hun gråt høylydt hele veien. Jeg trøstet så godt jeg kunne, men det hjalp lite. Jeg måtte nesten le da en dame prøvde seg - "Stakkar liten, men nå er det ikke lenge til du skal av..." "Jo, det er det, vi skal nesten til endeholdeplassen..." 

Annonse

Oss andre= vi som ikke har sykdommer, skader, syndrom eller annet som kan forklare merkelig oppførsel. Vanlige mennesker, altså.

Nå raller du i vei om ting du ikke har det minste greie på mens du spytter ut alle mulige fordummende generaliseringer. Alle aspergere har ikke en "merkelig oppførsel", og er like ulike som alle andre.

Endret av slabbedask

Hei!

Jeg misliker barneskrik inn i ørene, og jeg syns det er uoppdagent å ikke forlate et fellesområde hvis ens barn ødelegger og forstyrrer for andre ved å skrike.

Det er jo heldigvis mange som tenker og går ut, men det fins en del som ikke går.

Så det denne presten gjorde burde mange flere gjøre, uoppdagne foreldre bør få beskjed om å gå ut.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Prest-kastet-ut-to-dapsbarn-7454546.html#.Uuziq8u9KK0

På generelt grunnlag enig med deg. Forstår meg ikke på foreldre som tar med spedbarn på foreldremøter eller avslutninger og lar dem illskrike slik at få får med seg det som skjer.

Men i barnedåp er barnet hovedpersonen og skal ikke sendes ut uansett. Her er det presten som er uoppdragen.

Her er det snakk om å holde ut litt skriking under en barnedåp. Det bør alle klare, synes jeg. Jeg synes faktisk også de fleste bør holde ut en viss dose av større barns skriking og trassing, i alle fall voksne mennesker. Det går mest på viljen, tror jeg. Er det uutholdelig får man heller holde seg hjemme og på steder man kan bestemme lydnivået selv.

Annonse

I denne saken var det barnedåp. Dåpsbarna var hovedpersoner og terskelen for å tåle deres gråt skal og bør være veldig høy.

I en del andre situasjoner er jeg enig i at foreldre bør ta ansvar. Særlig der det er fx skoleavslutning/-forestilling og de lar småsøsken gå bananas og stjele showet.

Hyling på buss og andre transportmidler er grusomt. Man kan ikke forvente at foreldrene fx går av buss og tar neste. Men man kan forvente at de gjør en innsats - tar opp barnet, tar på fanget, trøster/avleder. Ikke sikkert det hjelper, men bør gi skikkelig forsøk. Ikke bare si "Hysj da" og rugge litt på vogna.

Jeg misliker også når foreldre ikke roer ned (eller tar ut) høylydte eller gråtende barn i fellesforsamlinger. Jeg har ikke asperger. Men jeg liker rett og slett å høre hva som blir sagt (eller spilt) foran i salen. Det disse foreldrene ikke tenker på, er at det ødelegger for alle de andre som gjerne vil høre.

Jeg kjenner ikke til detaljene i den barnedåp-historien ovenfor, så jeg uttaler meg ikke om den. Jeg snakker bare om på generell basis. Jeg mener foreldre har ansvar for å ta ut barna når de opptrer forstyrrende, enten man er i en kirke eller på konsert. For det første av hensyn til omgivelsene. For det andre for å lære barna fra tidlig av å ta hensyn til andre. 

Anonymous poster hash: 624c0...440

Nå raller du i vei om ting du ikke har det minste greie på mens du spytter ut alle mulige fordummende generaliseringer. Alle aspergere har ikke en "merkelig oppførsel", og er like ulike som alle andre.

Hva legger du i å ralle? Det er et ord jeg aldri ser andre steder enn på dol.

Helt uenig. Det å kaste ut hovedpersonene fra en seremoni derimot, er både underlig, frekt og vitner både om dårlig dømmekraft og dårlig utviklet forståelse for mellommenneskelige relasjoner.

Jeg misliker også når foreldre ikke roer ned (eller tar ut) høylydte eller gråtende barn i fellesforsamlinger. Jeg har ikke asperger. Men jeg liker rett og slett å høre hva som blir sagt (eller spilt) foran i salen. Det disse foreldrene ikke tenker på, er at det ødelegger for alle de andre som gjerne vil høre.

Det er ingen i denne tråden som har hatt innvendinger mot slike situasjoner som du beskriver.  Det har er kun presten som kastet ut arrangementets hovedpersoner, nemlig dåpsbarna, som har blitt kritisert. 

Hva legger du i å ralle? Det er et ord jeg aldri ser andre steder enn på dol.

http://www.easytrans.org/en/?q=ralle+#.Uu5VK_ldXD4

Ellers har du rett i at det brukes mest på dol.

Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...