Gå til innhold

Jeg vurderer å starte ett kollektiv.Noen tips?

Anbefalte innlegg

Jeg er singel,bor på landet og er 55 år.Bipolar.Er ikke interresert i samboer,bare nye venner å snakke og omgåes med.

Tør ikke å selge huset mitt fra 2003,nå som markedet er så dårlig,men det er verdt 2 mill og det ligger i Akershus øst.

Tenkte 2-5000 i husleie inkludert strøm og bredbånd.De 3 soverommene er på 10-15 kvm.Jeg tar det største.Er 4000 for mye? Det er adgang for alle i huset utenom soverommene til andre.Stor stue og stort kjøkken.

Vurderer frivillig fellesmiddag mellom kl 18 og 21.

Begge kjønn kan søke i alderen 30-70. Huset skal være alkohol,dop og røkfritt,og bare hetrofile kan søke.Ingen kjæledyr.Muslimer har ingen adgang..

Anonymous poster hash: 3f17a...8c1

Fortsetter under...

sitronsommerfugl

Jeg er singel,bor på landet og er 55 år.Bipolar.Er ikke interresert i samboer,bare nye venner å snakke og omgåes med.

Tør ikke å selge huset mitt fra 2003,nå som markedet er så dårlig,men det er verdt 2 mill og det ligger i Akershus øst.

Tenkte 2-5000 i husleie inkludert strøm og bredbånd.De 3 soverommene er på 10-15 kvm.Jeg tar det største.Er 4000 for mye? Det er adgang for alle i huset utenom soverommene til andre.Stor stue og stort kjøkken.

Begge kjønn kan søke i alderen 30-70. Huset skal være alkohol,dop og røkfritt,og bare hetrofile kan søke.Ingen kjæledyr.Muslimer har ingen adgang..

Muslimer ingen adgang? Hvis jeg skulle vurdere å bo i et bofellesskap ville toleranse vært viktig for meg. Hvis disse opplysningene dine hadde stått i en annonse ville jeg ikke ønsket å bo der. Hvis bofellesskap skal bli vellykket for deg bør du tenke igjennom om du virkelig ønsker å bo sammen med andre som kanskje er veldig forskjellige fra deg, eller om dette kun handler om økonomi. I tilfelle det siste så vil jeg heller anbefale deg å selge og leie noe mindre.

Jeg tror vel du kan få problemer hvis du legger ut en annonse med en slik tekst. Rasisme og diskriminering av homofile er ikke stuerent. Du må nok heller luke ut de som ikke passer deg gjennom intervjurunder, og så finne på noe mer passende for å stoppe de som ikke passer deg.

Annonse

Ja, det er helt greit å diskriminere, så lenge du ikke innrømmer at du diskriminerer. Litt rart men sånn  er det i Norge i dag.

Anonymous poster hash: 59a66...907

Og så lenge ikke andre oppfatter at du diskriminerer.

Du har vel et enormt oppryddings- og renoveringsarbeide foran deg før du kan begynne å leie ut? Såvidt jeg har skjønt så ligger det 4-5-6 biler og slenger rundt hos deg + at du ikke akkurat holder det strøkent inne? Folk vil gjerne ha det rent og pent rundt seg og om du vil ha leietakere som faktisk blir boende en stund så må du sørge for at det er skikkelig og ordentlig der.

sitronsommerfugl

Signerer! Og hva er egentlig galt med homofile? Er ikke homofile like forskjellige som andre mennesker da?

Leste litt raskt og så ikke at homofile heller ikke er velkommen. Jeg vil fraråde trådstarter å opprette kollektiv, man trenger langt mer toleranse for andre mennesker for å kunne fungere så tett på noen som å bo sammen

Jeg ville ikke flyttet inn i et slikt kollektiv. For det første hadde jeg blitt skeptisk til hva du egentlig var ute etter, dersom legning og religiøs overbevisning var viktig for deg. Du ville for meg framstått som fordomsfull og det i seg selv kan virke temmelig fordummende. For det andre hadde jeg følt det som et krav om sosialisering og det kan være ganske slitsomt. Jeg forbeholder meg retten til å late som jeg ikke er hjemme når jeg har lyst.

Hva med å flytte til et litt større sted, hvor du kan finne dagsenter med tilbud og treffe likesinnede? Det er jo ikke så mange mil du må flytte, i så fall. Øvre Romerike, f.eks?

Jeg tror ikke du er i stand til å kunne bo i kollektiv med noen andre enn kattene og bilene dine på dette tidspunkt. 

Tanken er fin, men akkurat nå er kanskje ikke helt tiden for å bo med andre mennesker, jeg tror det vil skape unødvendige bry og konflikter for deg. 

Kanskje du heller bør vurdere leie ut huset for en periode og finne noe mindre, evt selge det. 

Annonse

Jeg ville ikke flyttet inn i et slikt kollektiv. For det første hadde jeg blitt skeptisk til hva du egentlig var ute etter, dersom legning og religiøs overbevisning var viktig for deg. Du ville for meg framstått som fordomsfull og det i seg selv kan virke temmelig fordummende. For det andre hadde jeg følt det som et krav om sosialisering og det kan være ganske slitsomt. Jeg forbeholder meg retten til å late som jeg ikke er hjemme når jeg har lyst.

Hva med å flytte til et litt større sted, hvor du kan finne dagsenter med tilbud og treffe likesinnede? Det er jo ikke så mange mil du må flytte, i så fall. Øvre Romerike, f.eks?

Enig. Sosialiseringskravet/-forventningen er noe jeg ville mislikt sterkt. Det virker som om det er trådstarters hovedmotiv med evt utleie.

Du har vel et enormt oppryddings- og renoveringsarbeide foran deg før du kan begynne å leie ut? Såvidt jeg har skjønt så ligger det 4-5-6 biler og slenger rundt hos deg + at du ikke akkurat holder det strøkent inne? Folk vil gjerne ha det rent og pent rundt seg og om du vil ha leietakere som faktisk blir boende en stund så må du sørge for at det er skikkelig og ordentlig der.

Min tanke også.

Hvorfor ikke prøve? 

I annonsen bør du ikke si noe om muslimer eller seksuell legning. Å ville ha røyk-og rusfrie leieboere er vanlig og kan nevnes. Men viktigst er det å beskrive boligen og leiepris. Når du inviterer til visning, så får du inntrykk av de som kommer, og basert på det gjør du din vurdering og valg.

Hvert sitt private soverom, som blir å fungere som hybel, er bra. Frivillig middag er også OK. :) Fri tilgang til stue osv er også bra. 

Aldersgruppe 30-70 år... ja, jeg tror det vil være enslige mennesker som ville syntes dette er fin boform. Jeg ville gjettet det ville dreid seg om mennesker som midlertidig er i byen (årsstudie), eller velger bo slik i en mellomfase (feks mens de sparer opp penger til senere å kjøpe ny leilighet eller de trenger tid til å tenke etter samlivsbrudd). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...