Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Jeg har siden august vært plaget med øret, og nå har jeg nesten mistet høreslen på det ene øret, samt fått en ubehagelig lyd. Det nærmer seg nå undersøkelsesdagen, og jeg har mye engstelse daglig og problemer med å sove, da jeg ikke klarer gjennomføre noen øreundersøkelse, bare sånn av seg selv. Jeg har en veldig annerledes opplevelse av smerte, noe som er vanlig ved autisme, komme borti noe, kan være forferdelig vondt. mens jeg kan brenne meg, falle ned en etasje el.l uten å merke smerte. Jeg gikk derfor med brukket ribbein lenge og det ble tilfeldigvis oppdaget pga av noe annet. Sist jeg ble syk måtte det søkes om narkose, noe jeg fikk, men ulempen er at det tar tid, og jeg trenger nå ganske hurtig hjelp. Så jeg lurer på om det fins ørespesialister med narkosemuligheter, eller hvordan fastlegen evt kan gå frem for å få hurtigere helsehjelp når nå saken er slik at jeg må i narkose. Jeg strever så fælt med øret nå, og trenger hjelp, men jeg vet det er umulig å stikke noe, inn i øret mitt :-( Selv om jeg for 4-5 år siden ble holdt fast under en slik undersøkelse, så klarte jeg vri hodet sånn at det begynte å blø. legen ble sint og stilte meg spørsmål, og jeg svarte ikke, det er ganske mange ulemper med å ha autisme og ikke være psykisk utviklingshemmet, det er mye det da foirventes at man klarer, men som er like umulig for meg som en annen med autisme, når sanseforstyrrelser som følge av annerledes nervesystem skaper vegring og sperrer mot å få helsehjelp. Hadde jeg vært psykisk utviklingshemmet tror jeg man raskere får innvilget narkose? Jeg vet ikke, men jeg håper det, for ørelegen mente jeg burde ringt mye før, og at jeg nå mest sannsylig har fått en høreselskade jeg må leve ,med. Hørselsskaden går greit, den smertefulle lyden er nå problemet. Jeg skal ta hørselstesten, det klarer jeg, men jeg klarer ikke undersøkelsen, siden han husket situasjonen sist, er det ikke sikkert han maser, jeg klarer jo ikke ligge stille, noe min psykiater sa er helt normalt for meg fordi mitt nervesystem er annerledes. Hun kan søke om helsehjelp i narkose, men da må jeg sikkert vente lenge. Og jeg har så ubehag nå:-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Jeg har siden august vært plaget med øret, og nå har jeg nesten mistet høreslen på det ene øret, samt fått en ubehagelig lyd. Det nærmer seg nå undersøkelsesdagen, og jeg har mye engstelse daglig og problemer med å sove, da jeg ikke klarer gjennomføre noen øreundersøkelse, bare sånn av seg selv. Jeg har en veldig annerledes opplevelse av smerte, noe som er vanlig ved autisme, komme borti noe, kan være forferdelig vondt. mens jeg kan brenne meg, falle ned en etasje el.l uten å merke smerte. Jeg gikk derfor med brukket ribbein lenge og det ble tilfeldigvis oppdaget pga av noe annet. Sist jeg ble syk måtte det søkes om narkose, noe jeg fikk, men ulempen er at det tar tid, og jeg trenger nå ganske hurtig hjelp. Så jeg lurer på om det fins ørespesialister med narkosemuligheter, eller hvordan fastlegen evt kan gå frem for å få hurtigere helsehjelp når nå saken er slik at jeg må i narkose. Jeg strever så fælt med øret nå, og trenger hjelp, men jeg vet det er umulig å stikke noe, inn i øret mitt :-( Selv om jeg for 4-5 år siden ble holdt fast under en slik undersøkelse, så klarte jeg vri hodet sånn at det begynte å blø. legen ble sint og stilte meg spørsmål, og jeg svarte ikke, det er ganske mange ulemper med å ha autisme og ikke være psykisk utviklingshemmet, det er mye det da foirventes at man klarer, men som er like umulig for meg som en annen med autisme, når sanseforstyrrelser som følge av annerledes nervesystem skaper vegring og sperrer mot å få helsehjelp. Hadde jeg vært psykisk utviklingshemmet tror jeg man raskere får innvilget narkose? Jeg vet ikke, men jeg håper det, for ørelegen mente jeg burde ringt mye før, og at jeg nå mest sannsylig har fått en høreselskade jeg må leve ,med. Hørselsskaden går greit, den smertefulle lyden er nå problemet. Jeg skal ta hørselstesten, det klarer jeg, men jeg klarer ikke undersøkelsen, siden han husket situasjonen sist, er det ikke sikkert han maser, jeg klarer jo ikke ligge stille, noe min psykiater sa er helt normalt for meg fordi mitt nervesystem er annerledes. Hun kan søke om helsehjelp i narkose, men da må jeg sikkert vente lenge. Og jeg har så ubehag nå:-( Både din fastlege og din psykiater kan henvise til en ørenesehals-avdeling og si at undersøkelser må gjøre i narkose. Men som du selv sier, så vil det vanligvis innebære venting. Dersom dere har anledning til det økonomisk, så tror jeg at du vil kunne få en undersøkelse i narkose ganske raskt på f.eks. Volvat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Ok Nei jeg har ikke råd til dette, det er ingen penger på min konto, og jeg vet ikke hvorfor. `Jeg har heller ingen å spørre om det, men jeg skal en dag, når jeg får tid gå til banken å spørre, jeg kommer ikke inn på bank på mobil heller, så det er komplisert. Jeg går på Volvat med barna, men min mann betaler, så jeg vil ikke gå dit selv. Jeg skal be fastlegen søke da, men jeg går til ørelegen og tar øretesten han har satt opp, det klarer jeg, kanskje kan han søke? Jeg skal se om jeg finner noe på nettet jeg kan gi han, jeg har et autismekort, men der står det ingenting om sanseforstyrrelser, men på et av punktene står det dette: "People with autism may behave in unpredictable ways as a result of their difficulty, people with autism are likely to be extremly anxious in unfamiliar situations, please help by being understanding patient and tolerant" Tror du det går lettere om jeg gir ørelegen dette kortet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Ok Nei jeg har ikke råd til dette, det er ingen penger på min konto, og jeg vet ikke hvorfor. `Jeg har heller ingen å spørre om det, men jeg skal en dag, når jeg får tid gå til banken å spørre, jeg kommer ikke inn på bank på mobil heller, så det er komplisert. Jeg går på Volvat med barna, men min mann betaler, så jeg vil ikke gå dit selv. Jeg skal be fastlegen søke da, men jeg går til ørelegen og tar øretesten han har satt opp, det klarer jeg, kanskje kan han søke? Jeg skal se om jeg finner noe på nettet jeg kan gi han, jeg har et autismekort, men der står det ingenting om sanseforstyrrelser, men på et av punktene står det dette: "People with autism may behave in unpredictable ways as a result of their difficulty, people with autism are likely to be extremly anxious in unfamiliar situations, please help by being understanding patient and tolerant" Tror du det går lettere om jeg gir ørelegen dette kortet? Siden du har vært hos ørelegen før, så vet han jo at det er nesten umulig å få undersøkt deg. Dette kan han skrive om til sykehuset, og han vil kunne gi dem nok opplysninger til at de kan vurdere hastegraden av henvisningen. Jeg synes derfor du skal møte opp til timen, minne ham om at du har autisme (og i denne sammenhengen hadde jeg sagt autisme i stedet for asperger), og fortelle at du i andre sammenhenger har fått innvilget undersøkelser i narkose. (Dette vil også sykehuset selv kunne se når de får en ny henvisning, og det bør gjøre det enkelt for dem å godta et slikt ønske). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Ja! vis ham dette kortet. Viktig for deg med forståelse:) Anonymous poster hash: 3d3e6...a3f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Jeg har siden august vært plaget med øret, og nå har jeg nesten mistet høreslen på det ene øret, samt fått en ubehagelig lyd. Det nærmer seg nå undersøkelsesdagen, og jeg har mye engstelse daglig og problemer med å sove, da jeg ikke klarer gjennomføre noen øreundersøkelse, bare sånn av seg selv. Jeg har en veldig annerledes opplevelse av smerte, noe som er vanlig ved autisme, komme borti noe, kan være forferdelig vondt. mens jeg kan brenne meg, falle ned en etasje el.l uten å merke smerte. Jeg gikk derfor med brukket ribbein lenge og det ble tilfeldigvis oppdaget pga av noe annet. Sist jeg ble syk måtte det søkes om narkose, noe jeg fikk, men ulempen er at det tar tid, og jeg trenger nå ganske hurtig hjelp. Så jeg lurer på om det fins ørespesialister med narkosemuligheter, eller hvordan fastlegen evt kan gå frem for å få hurtigere helsehjelp når nå saken er slik at jeg må i narkose. Jeg strever så fælt med øret nå, og trenger hjelp, men jeg vet det er umulig å stikke noe, inn i øret mitt :-( Selv om jeg for 4-5 år siden ble holdt fast under en slik undersøkelse, så klarte jeg vri hodet sånn at det begynte å blø. legen ble sint og stilte meg spørsmål, og jeg svarte ikke, det er ganske mange ulemper med å ha autisme og ikke være psykisk utviklingshemmet, det er mye det da foirventes at man klarer, men som er like umulig for meg som en annen med autisme, når sanseforstyrrelser som følge av annerledes nervesystem skaper vegring og sperrer mot å få helsehjelp. Hadde jeg vært psykisk utviklingshemmet tror jeg man raskere får innvilget narkose? Jeg vet ikke, men jeg håper det, for ørelegen mente jeg burde ringt mye før, og at jeg nå mest sannsylig har fått en høreselskade jeg må leve ,med. Hørselsskaden går greit, den smertefulle lyden er nå problemet. Jeg skal ta hørselstesten, det klarer jeg, men jeg klarer ikke undersøkelsen, siden han husket situasjonen sist, er det ikke sikkert han maser, jeg klarer jo ikke ligge stille, noe min psykiater sa er helt normalt for meg fordi mitt nervesystem er annerledes. Hun kan søke om helsehjelp i narkose, men da må jeg sikkert vente lenge. Og jeg har så ubehag nå:-( Du har selv rådet personer med angst med å eksponere seg selv for angsten og at dette vil hjelpe. Dette er helt riktig "behandling" for en del angsttilstander. Du har selv hatt nytte av denne metoden. Du beskrev at du tok dykkerkurs for å kurere din angst for vann. Jeg synes du skal tenke litt over dette og prøve å stålsette deg selv og gjennomføre undersøkelsen uten narkose. Du kommer til å føle deg stolt over deg selv om du klarer dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Det ligger en papirstrimmel inni kortet også, det står der mer, det står dette: Imortant notes for legal and criminal justice proffesionals. A person with autism is vulnerable, whether as victim, witness or suspect. Theire difficultis put them at a disadvantage when theire actions or bahavior can be misinterpreted... osv Det står mye om mangt, men saken er at jeg ofte blir misforstått, og damen som ga meg kortene kunne mye om autisme og sa at i flere sammenhenger kan det være fornuftig å vise kortet, fordi da tenker andre to ganger. Jeg kom på det nå pga av at jeg blir ofte misforstått, og jeg forstår ikke selv hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Siden du har vært hos ørelegen før, så vet han jo at det er nesten umulig å få undersøkt deg. Dette kan han skrive om til sykehuset, og han vil kunne gi dem nok opplysninger til at de kan vurdere hastegraden av henvisningen. Jeg synes derfor du skal møte opp til timen, minne ham om at du har autisme (og i denne sammenhengen hadde jeg sagt autisme i stedet for asperger), og fortelle at du i andre sammenhenger har fått innvilget undersøkelser i narkose. (Dette vil også sykehuset selv kunne se når de får en ny henvisning, og det bør gjøre det enkelt for dem å godta et slikt ønske). Hei! Fint :-) Da blir det nok bra:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Du har selv rådet personer med angst med å eksponere seg selv for angsten og at dette vil hjelpe. Dette er helt riktig "behandling" for en del angsttilstander. Du har selv hatt nytte av denne metoden. Du beskrev at du tok dykkerkurs for å kurere din angst for vann. Jeg synes du skal tenke litt over dette og prøve å stålsette deg selv og gjennomføre undersøkelsen uten narkose. Du kommer til å føle deg stolt over deg selv om du klarer dette! Hei! Det er mer komplisert, jeg har pga av noe med nervesystemet mitt, dette er dokumentert og forklart av min psykiater, ingen forutsetning for å ligge stille:-( Jeg har blitt gitt sederende medikamenter før, og blitt holdt under blodprøve, det er ganske traumatisk, men det er farlig og rive til seg armen eller mye annet, jeg har ikke kontroll, smertene og for intense, og det er som å be noen ligge stille mens foten blir sagd over, man vil instinktivt trekke foten til seg. Det er en feilkobling, mange med autisme har det:-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Ja! vis ham dette kortet. Viktig for deg med forståelse:) Anonymous poster hash: 3d3e6...a3f Hei! Ok da skal jeg prøve det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Det er mer komplisert, jeg har pga av noe med nervesystemet mitt, dette er dokumentert og forklart av min psykiater, ingen forutsetning for å ligge stille:-( Jeg har blitt gitt sederende medikamenter før, og blitt holdt under blodprøve, det er ganske traumatisk, men det er farlig og rive til seg armen eller mye annet, jeg har ikke kontroll, smertene og for intense, og det er som å be noen ligge stille mens foten blir sagd over, man vil instinktivt trekke foten til seg. Det er en feilkobling, mange med autisme har det:-( Jeg synes, uavhengig av nervesystem etc, at du skal bruke fornuften som du er flink til. Mulig jeg ikke forstår rekkevidden av dette, men jeg tror at det meste er mulig her i verden. Bare man selv vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg synes, uavhengig av nervesystem etc, at du skal bruke fornuften som du er flink til. Mulig jeg ikke forstår rekkevidden av dette, men jeg tror at det meste er mulig her i verden. Bare man selv vil. Hei! Ja du forstår ikke rekkevidden, det handler ikke om engstelse, men et nervesystem som er så annerledes at det skaper mange problemer og oppstyr. Da jeg fødte barn, fikk feks ingen røre meg, dette resulterte i at sykehuset mente jeg var seksuelt misbrukt, men for meg er det bare ikke aktuelt at noen tar på meg når jeg har vondt, da vil jeg være alene, så det ble veldig komplisert. De kunne ingenting om autisme på sykehuset. Derfor ble løsningen hjemmefødsel, da fikk jeg være i fred. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Ja du forstår ikke rekkevidden, det handler ikke om engstelse, men et nervesystem som er så annerledes at det skaper mange problemer og oppstyr. Da jeg fødte barn, fikk feks ingen røre meg, dette resulterte i at sykehuset mente jeg var seksuelt misbrukt, men for meg er det bare ikke aktuelt at noen tar på meg når jeg har vondt, da vil jeg være alene, så det ble veldig komplisert. De kunne ingenting om autisme på sykehuset. Derfor ble løsningen hjemmefødsel, da fikk jeg være i fred. Ok. Men det er vel mye angst rundt dette allikevel. Og det er det mulig å jobbe med. Da får du bare gå for narkose. Selv om det i min verden virker overdrevet. Men som sagt, jeg forstår nok ikke rekkevidden av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Ok. Men det er vel mye angst rundt dette allikevel. Og det er det mulig å jobbe med. Da får du bare gå for narkose. Selv om det i min verden virker overdrevet. Men som sagt, jeg forstår nok ikke rekkevidden av dette. Hei! Nei det har lite med angst å gjøre, det har med et annerledes nervesystem, dette er godt kjent ved autisme. Jeg har gått med på å bli holdt, det betyr at selve engstelsen tørr jeg møte, men en og to personer har ikke vært nok, det er snakk om sterke smerter, og for min del mye verre enn å ta ut et brennhett fat av ovnen, det kan jeg gjøre uten beskyttelse og uten å kjenne det, men stikke meg på en synål er vondt. Vi har derfor andre regler rundt varme, fordi min mann ser at jeg stadig brenner meg fordi jeg ikke kjenner det før lenge etter, det gjør han fortvilt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Nei det har lite med angst å gjøre, det har med et annerledes nervesystem, dette er godt kjent ved autisme. Jeg har gått med på å bli holdt, det betyr at selve engstelsen tørr jeg møte, men en og to personer har ikke vært nok, det er snakk om sterke smerter, og for min del mye verre enn å ta ut et brennhett fat av ovnen, det kan jeg gjøre uten beskyttelse og uten å kjenne det, men stikke meg på en synål er vondt. Vi har derfor andre regler rundt varme, fordi min mann ser at jeg stadig brenner meg fordi jeg ikke kjenner det før lenge etter, det gjør han fortvilt. Du skrev i hovedinnlegget at du pga denne legeundersøkelsen hadde mye engstelse og derfor også problemer med å sove. Det var derfor jeg skrev det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei! Jeg har siden august vært plaget med øret, og nå har jeg nesten mistet høreslen på det ene øret, samt fått en ubehagelig lyd. Det nærmer seg nå undersøkelsesdagen, og jeg har mye engstelse daglig og problemer med å sove, da jeg ikke klarer gjennomføre noen øreundersøkelse, bare sånn av seg selv. Jeg har en veldig annerledes opplevelse av smerte, noe som er vanlig ved autisme, komme borti noe, kan være forferdelig vondt. mens jeg kan brenne meg, falle ned en etasje el.l uten å merke smerte. Jeg gikk derfor med brukket ribbein lenge og det ble tilfeldigvis oppdaget pga av noe annet. Sist jeg ble syk måtte det søkes om narkose, noe jeg fikk, men ulempen er at det tar tid, og jeg trenger nå ganske hurtig hjelp. Så jeg lurer på om det fins ørespesialister med narkosemuligheter, eller hvordan fastlegen evt kan gå frem for å få hurtigere helsehjelp når nå saken er slik at jeg må i narkose. Jeg strever så fælt med øret nå, og trenger hjelp, men jeg vet det er umulig å stikke noe, inn i øret mitt :-( Selv om jeg for 4-5 år siden ble holdt fast under en slik undersøkelse, så klarte jeg vri hodet sånn at det begynte å blø. legen ble sint og stilte meg spørsmål, og jeg svarte ikke, det er ganske mange ulemper med å ha autisme og ikke være psykisk utviklingshemmet, det er mye det da foirventes at man klarer, men som er like umulig for meg som en annen med autisme, når sanseforstyrrelser som følge av annerledes nervesystem skaper vegring og sperrer mot å få helsehjelp. Hadde jeg vært psykisk utviklingshemmet tror jeg man raskere får innvilget narkose? Jeg vet ikke, men jeg håper det, for ørelegen mente jeg burde ringt mye før, og at jeg nå mest sannsylig har fått en høreselskade jeg må leve ,med. Hørselsskaden går greit, den smertefulle lyden er nå problemet. Jeg skal ta hørselstesten, det klarer jeg, men jeg klarer ikke undersøkelsen, siden han husket situasjonen sist, er det ikke sikkert han maser, jeg klarer jo ikke ligge stille, noe min psykiater sa er helt normalt for meg fordi mitt nervesystem er annerledes. Hun kan søke om helsehjelp i narkose, men da må jeg sikkert vente lenge. Og jeg har så ubehag nå:-( Bare av ren nysgjerrighet; hvis du f.eks har halsbetennelse og legen trenger å kikke ned i halsen din og kanskje også trenger en prøve av denne, må du ha narkose da også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solemnity Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Ok. Men det er vel mye angst rundt dette allikevel. Og det er det mulig å jobbe med. Da får du bare gå for narkose. Selv om det i min verden virker overdrevet. Men som sagt, jeg forstår nok ikke rekkevidden av dette. Det framkommer helt tydelig at du ikke forstår hva Madelenemie snakker om. Det sier seg selv at når noe er så smertefullt og ubehagelig som hun beskriver, så blir man redd. Det har ingenting med hennes evne til selvkontroll å gjøre. Mamma pleide å sende meg til fotsoneterapi når jeg var barn og det var noe av det mest grusomme jeg har vært med på. Smertene var så intense av denne berøringen at jeg den dag i dag brekker meg når jeg tenker på det. Mens andre smerter er jeg likegyldig til, som et brudd jeg har for øyeblikket. Jeg er også på autismespektrumet. Noen ganger må man bare akseptere at man ikke forstår hva andre opplever. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Det framkommer helt tydelig at du ikke forstår hva Madelenemie snakker om. Det sier seg selv at når noe er så smertefullt og ubehagelig som hun beskriver, så blir man redd. Det har ingenting med hennes evne til selvkontroll å gjøre. Mamma pleide å sende meg til fotsoneterapi når jeg var barn og det var noe av det mest grusomme jeg har vært med på. Smertene var så intense av denne berøringen at jeg den dag i dag brekker meg når jeg tenker på det. Mens andre smerter er jeg likegyldig til, som et brudd jeg har for øyeblikket. Jeg er også på autismespektrumet. Noen ganger må man bare akseptere at man ikke forstår hva andre opplever. Jeg har vel to ganger skrevet at jeg ikke forstår rekkevidden av dette? det vil vel si at jeg har akseptert at jeg ikke forstår? Ikke sant? Jeg er nysgjerrig og prøver å forstå, derfor er jeg involvert i tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solemnity Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Ok. Men det er vel mye angst rundt dette allikevel. Og det er det mulig å jobbe med. Da får du bare gå for narkose. Selv om det i min verden virker overdrevet. Men som sagt, jeg forstår nok ikke rekkevidden av dette. Jeg synes, uavhengig av nervesystem etc, at du skal bruke fornuften som du er flink til. Mulig jeg ikke forstår rekkevidden av dette, men jeg tror at det meste er mulig her i verden. Bare man selv vil. Du har selv rådet personer med angst med å eksponere seg selv for angsten og at dette vil hjelpe. Dette er helt riktig "behandling" for en del angsttilstander. Du har selv hatt nytte av denne metoden. Du beskrev at du tok dykkerkurs for å kurere din angst for vann. Jeg synes du skal tenke litt over dette og prøve å stålsette deg selv og gjennomføre undersøkelsen uten narkose. Du kommer til å føle deg stolt over deg selv om du klarer dette! Du snakker mye om fornuft og å stålsette seg. Det høres ikke ut som aksept. Du ville ikke sagt det til noen som skulle sage beinet av uten bedøvelse, for å bruke samme sammenligning som Madelenemie selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ColaZero Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Du snakker mye om fornuft og å stålsette seg. Det høres ikke ut som aksept. Du ville ikke sagt det til noen som skulle sage beinet av uten bedøvelse, for å bruke samme sammenligning som Madelenemie selv. Ja jeg nevnte fornuft og å stålsette seg fordi dette er egenskaper trådstarter innehar. Og etter å ha "snakket" mer med henne, ETTER at jeg nevnte fornuft og stålsetting, skrev jeg ved to anledninger at jeg ikke forsto rekkevidden av dette. Du får lese tråden fra begynnelse til slutt så ser du dette. Jeg ønsker å forstå mer om dette syndromet hun (og du) har derfor spør jeg og prøver å komme med forslag. Dette for å få svar og dermed forstå mer. Du virker irritert og ilegger meg en egenskap om at jeg ikke aksepterer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396886-narkose-for-enkle-legeunders%C3%B8kelser/#findComment-3524381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.