Gå til innhold

Narkose for "enkle" legeundersøkelser

Anbefalte innlegg

Bare av ren nysgjerrighet; hvis du f.eks har halsbetennelse og legen trenger å kikke ned i halsen din og kanskje også trenger en prøve av denne, må du ha narkose da også?

Hei!

Det er ikke mulig for legen å ta prøver av halsen min:-( jeg oppsøker sjelden helsehjelp når jeg selv er syk. Det går nesten alltid over av seg selv.

Jeg har en grei fastlege som et par ganger ved langvarig sykdom har prøvd seg frem med antibiotike, uten at han har kommet nær meg.

Fortsetter under...

Ja jeg nevnte fornuft og å stålsette seg fordi dette er egenskaper trådstarter innehar. Og etter å ha "snakket" mer med henne, ETTER at jeg nevnte fornuft og stålsetting, skrev jeg ved to anledninger at jeg ikke forsto rekkevidden av dette. Du får lese tråden fra begynnelse til slutt så ser du dette.

Jeg ønsker å forstå mer om dette syndromet hun (og du) har derfor spør jeg og prøver å komme med forslag. Dette for å få svar og dermed forstå mer. 

Du virker irritert og ilegger meg en egenskap om at jeg ikke aksepterer.

Jeg beklager om jeg misforsto deg.

Smertene Madelenemie beskriver ved denne typen undersøkelse er like virkelige som smertene du kjenner når du har en brukket arm. Det handler ikke om irrasjonell angst man kan konfrontere. Det er fysisk vondt.

Det framkommer helt tydelig at du ikke forstår hva Madelenemie snakker om. Det sier seg selv at når noe er så smertefullt og ubehagelig som hun beskriver, så blir man redd. Det har ingenting med hennes evne til selvkontroll å gjøre.

Mamma pleide å sende meg til fotsoneterapi når jeg var barn og det var noe av det mest grusomme jeg har vært med på. Smertene var så intense av denne berøringen at jeg den dag i dag brekker meg når jeg tenker på det. Mens andre smerter er jeg likegyldig til, som et brudd jeg har for øyeblikket. Jeg er også på autismespektrumet.

Noen ganger må man bare akseptere at man ikke forstår hva andre opplever.

Hei!

:-) så deilig med noen som forstår.

Jeg har også brukket ribbein uten å merke det, brent meg uten å merke det osv..

Født barn uten smertelindring, det har godt fint, men bare den for andre minste berøring kan gjøre meg syk av smerte. Så jeg forstår deg godt, Hos fysioterapaut da jeg var barn kunne han ikke ta på meg, men jeg lærte å puste med magen, og å kle av meg helt til undertøyet, samt få varmepakkninger, og ligge stille på en seng, så lenge han ikke tok på meg, gikk det bra.

Så jeg bruker varme hvis jeg får muskelsmerter, det er ok, det er bare vanskelig å ligge stille,

Smertene Madelenemie beskriver ved denne typen undersøkelse er like virkelige som smertene du kjenner når du har en brukket arm. Det handler ikke om irrasjonell angst man kan konfrontere. Det er fysisk vondt.

Hei!

Ja det er det, derfor skrev jeg det med at man klarer jo ikke få de fleste til å ligge stille hvis man vil sage av dem en finger eller en arm, de vil instinktivt trekke til seg armen pga av smertene.

Kanskje min psykiater forstår dette så godt fordi hun er nevrolog, men de forstår det på barnehabiliteringen også, skulle bare ønske det var mer utbredt kompetanse på det, for det er så slitsomt å forklare, særlig når man er syk, derfor terkker man seg mer tilbake tror jeg, når man egentlig hadde trengt hjelp, så det gjør vel sitt til at mange med autisme får et dårligere helsetilbud.

Jeg har forstått det.

Hei!

Det er ikke mulig for legen å ta prøver av halsen min:-( jeg oppsøker sjelden helsehjelp når jeg selv er syk. Det går nesten alltid over av seg selv.

Jeg har en grei fastlege som et par ganger ved langvarig sykdom har prøvd seg frem med antibiotike, uten at han har kommet nær meg.

Det høres svært vanskelig ut! Jeg kan forstå at helsepersonell feilaktig kan tro at du har vært utsatt for seksuelt missbruk.

Ønsker deg lykke til med undersøkelsen og håper ikke at du har fått en permanent hørselsskade.

Annonse

Ja jeg nevnte fornuft og å stålsette seg fordi dette er egenskaper trådstarter innehar. Og etter å ha "snakket" mer med henne, ETTER at jeg nevnte fornuft og stålsetting, skrev jeg ved to anledninger at jeg ikke forsto rekkevidden av dette. Du får lese tråden fra begynnelse til slutt så ser du dette.

Jeg ønsker å forstå mer om dette syndromet hun (og du) har derfor spør jeg og prøver å komme med forslag. Dette for å få svar og dermed forstå mer. 

Du virker irritert og ilegger meg en egenskap om at jeg ikke aksepterer.

Kanskje greit om du leser gjennom dine egne innlegg en gang til. Du er ganske insisterende i måten du forsøker å "forstå" trådstarter på.

Anonymous poster hash: 53903...fb9

Kanskje greit om du leser gjennom dine egne innlegg en gang til. Du er ganske insisterende i måten du forsøker å "forstå" trådstarter på.

Anonymous poster hash: 53903...fb9

Du verden! Skjønner at jeg har beveget meg ut i et minefelt. Trekker meg ut av tråden.

Du verden! Skjønner at jeg har beveget meg ut i et minefelt. Trekker meg ut av tråden.

Jeg skjønner ikke helt din reaksjon her. Du utfordrer jo madelenemie på hennes tanker og følelser, men når du selv blir utfordret på måten du har svart på i tråden, så vil du trekke deg?

Jeg skjønner ikke helt din reaksjon her. Du utfordrer jo madelenemie på hennes tanker og følelser, men når du selv blir utfordret på måten du har svart på i tråden, så vil du trekke deg?

Jeg tåler fint å bli utfordret på tanker og følelser. Solemnity gjorde det og jeg svarte. Anonym stiller meg de samme spørsmål som Solemnity stilte i tråden. Anonym bruker har lest hele tråden og jeg synes dettte er unødvendig at vedkommende spør en gang til da jeg allerede har svart.

Jeg skrev at jeg trekker meg ut av tråden fordi jeg vet hvordan dette kan utvikle seg. Enkelte føler seg provosert av mine spørsmål (uten grunn mener jeg) og kommer da ikke til å slutte å stille de samme spørsmål og hause opp stemningen. Dette mønsteret har jeg sett at kan forekomme her på dette forumet og det ønsker jeg ikke i denne tråden. Det er Madelenemies tråd og jeg vil ikke at den skal utvikle seg til noe ubehagelig. Jeg er nysgjerrig på AS og stilte spørsmål og kom med forslag til trådstarter for å prøve å forstå. Det er det eneste jeg har villet med mine spørsmål og svar.

Egentlig blir jeg irritert fordi jeg gidder å "forsvare" meg selv. Men samma det, la nå tråden hennes være.

Det høres svært vanskelig ut! Jeg kan forstå at helsepersonell feilaktig kan tro at du har vært utsatt for seksuelt missbruk.

Ønsker deg lykke til med undersøkelsen og håper ikke at du har fått en permanent hørselsskade.

Hei!

Takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...