Gå til innhold

Taus trener

Anbefalte innlegg

Gutten min byttet fotball lag da vi flyttet. Treneren på det gamle laget var skikkelig engasjert på sidelinjen når guttene spilte kamp. De fikk både ris og rom under kampen. Men den nye treneren sier ikke ett ord. Ikke viser han noe med kroppsspråket heller. Han snakker med de når de blir byttet ut men ikke når de er på banen. Det er flere foreldre som reagerer på dette. Men hvordan skal dette taes opp uten at det blir surt?

Anonymous poster hash: 603e7...81a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396887-taus-trener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min byttet fotball lag da vi flyttet. Treneren på det gamle laget var skikkelig engasjert på sidelinjen når guttene spilte kamp. De fikk både ris og rom under kampen. Men den nye treneren sier ikke ett ord. Ikke viser han noe med kroppsspråket heller. Han snakker med de når de blir byttet ut men ikke når de er på banen. Det er flere foreldre som reagerer på dette. Men hvordan skal dette taes opp uten at det blir surt?

Kan ikke guttene bare spørre om treneren kan gi litt mer tilbakemelding når de er på banen, at de ønsker han er litt mer tydelig når de spiller? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396887-taus-trener/#findComment-3524376
Del på andre sider

Min mening er at du/ dere skal være  s v æ r t  sikre på at trenerens atferd ikke gavner ungene (og da ungenes glede knyttet til det å spille, ikke foreldrenes bekymring for at ungene ikke blir "sett") før dere blander dere inn i dette. Jeg har selv sittet i styret i jrs klubb i mange år, og må si jeg ble rimelig overrasket over hva enkelte foreldre syns det var legitimt å klage på av andres frivillige innsats. 

Skulle dere velge å klage bør en eller flere av dere som klager stå parat til å tilby dere å ta over trenervervet, og vær da klar over at en trener gjerne bruker 2-4 kvelder hver eneste uke på å følge opp og utvikle andres unger, uten så mye som en krone i takk. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396887-taus-trener/#findComment-3524380
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er gitt at tilbakemeldinger under kamp er den eneste gode måten å være trener på. Tror ikke foreldre skal blande seg i detaljer, så lenge det ikke er forhold som objektivt sett er kritikkverdig (som latterliggjøring av enkelte barn etc. ) eller som klart medfører redusert trivsel for barna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396887-taus-trener/#findComment-3524397
Del på andre sider

Det er flere foreldre som reagerer på dette.

Så lenge spillerne ikke reagerer, synes jeg ikke foreldrene skal blande seg inn.

Gutta kan sikkert si fra selv, dersom det er et utbredt ønske om forandringer? Hvis sønnen din og lagkameratene hans snakker om det hjemme, kan dere gi råd om hvordan de kan ta det opp med treneren sin på en ordentlig måte.

Du skriver ikke hvor gamle disse er, men mange trenere regner det som en modenhetssak at de skal kunne styre kampen selv uten innblanding. Det kan også hende at han tidligere har fått høre av noen andre foreldre at det stresser gutta hvis de får for mange beskjeder under kamp. Det er ikke noen fasitløsning på dette ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396887-taus-trener/#findComment-3524449
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...