Gå til innhold

komiske dokumentasjonskrav for en hver søknad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har selv opplevd så mange ganger at både fastlegen og andre smiler over at vi må ha ny dokumentasjon ved fornyelse av ulike vedtak, alt fra kuledynesøknader til div annet. Fastlegen syns nav må ha masse god og rellevant dokumentasjon på det meste, men hver søknad må selv om barna har medfødte funksjonshemninger ha ferske dokumentasjoner fra fastlege eller lege på barnehabilitering. Ja om at de fortsatt har asperger syndrom, det syns leger er komisk, og jeg også.

De får jo relativt raskt innvilget, men de omstendige dokumentasjonene, er til å bli sliten av.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10128789

Det er på den måten ganske mye sløsning med tiden til leger og foreldre og habiliteringer m.fl.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har selv opplevd så mange ganger at både fastlegen og andre smiler over at vi må ha ny dokumentasjon ved fornyelse av ulike vedtak, alt fra kuledynesøknader til div annet. Fastlegen syns nav må ha masse god og rellevant dokumentasjon på det meste, men hver søknad må selv om barna har medfødte funksjonshemninger ha ferske dokumentasjoner fra fastlege eller lege på barnehabilitering. Ja om at de fortsatt har asperger syndrom, det syns leger er komisk, og jeg også.

De får jo relativt raskt innvilget, men de omstendige dokumentasjonene, er til å bli sliten av.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10128789

Det er på den måten ganske mye sløsning med tiden til leger og foreldre og habiliteringer m.fl.

Joda, norsk byråkrati på sitt aller beste.

Men noe av poenget med dokumentasjonen hvert 2 år er jo å justere stønaden opp eller ned, avhengig av behovet.

Behovet endrer seg,  et barn med astma allergi vil klare mer selv, og få stønaden justert ned med alder.

Et barn med downs vil trolig få den økt med alderen.

Anonymous poster hash: 01ea7...84d

Men noe av poenget med dokumentasjonen hvert 2 år er jo å justere stønaden opp eller ned, avhengig av behovet.

Det burde være helt unødvendig med ny legeerklæring annet hvert år på at barnet *fortsatt* har Downs.

Behovet endrer seg,  et barn med astma allergi vil klare mer selv, og få stønaden justert ned med alder.

Et barn med downs vil trolig få den økt med alderen.

Anonymous poster hash: 01ea7...84d

Hei!

Barn med autisme har dette livet ut, og det er snakk om bunker med dokumentasjon, hjelpestønad er en bitteliten sak av det hele, det er kuledyner katkasser tennsiballer, kuledyner skrivematter sykler smarttelefoner etc og mye mer, for hver eneste søknad må fullstendig sett av at barnet har asperger syndrom/autisme foreligge, det syns legene er tungvint, og jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...