AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Heisann! jeg er en aktiv gutt på 19 år som har noen små bekymringer. Jeg opplever smerter i brystet, som kommer og går. Disse smerten føles på en måte tunge i brystet, og forekommer på venstre side. Jeg opplever ikke smerten som muskulær smerte. Disste smertene kan komme når som helst. Ett eksempel var senest ikveld når jeg sått foran pc'n, også plutselig kjenner jeg disse smertene, hjertebank og høy puls. Jeg har også tidligere målt hvilepuls godt over 100. Jeg var hos legen med dette i høst, og tok diverse prøver og tester. Noen tester ( EKG ) viste urytme. Jeg fikk beskjed at det var en unormal normalitet. Men alikavel er jeg litt bekymret. Jeg kan bli tungpustet, og smertene blir verre ved innpust. Jeg får høy puls, vondt i venstre side bryst og det kommer og går akkurat som det vil. Noen ideer om hva det eventuelt kan være? Takk på forhånd. Anonymous poster hash: ed057...c1a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396905-smerter-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Smerter i brystet hos en 19-åring er jo sjelden tegn på hjertesykdom av typen tette blodårer (angina, hjerteinfarkt). De ville jo også vært verre under aktivitet/trening hvis de var hjerteutløste. Hvis de blir verre ved innpust kan det jo være en strekk i en brystmuskel, eller noe lungerelatert. Hjertesmerter sitter for øvrig som regel midt i brystet. Men det er jo betenkelig at en aktiv 19-åring har hvilepuls over 100, er dette din "reelle" hvilepuls er det altfor høyt. Hva er pulsen din i sengen om morgenen, før du står opp? Hvis EKG viser en "normal urytme" er det vanligvis ekstraslag som er helt uskyldige, det gir hjertebank og kan oppleves guffent (som at hjertet hopper over et slag og det neste slaget er veldig hardt og gir hjertebank), det er vanligvis et uttrykk for stress/angst. Ville kanskje forsøkt (jeg har hatt dette selv) og slå deg til ro med det legen forteller deg. Blir det umulig, så finnes det medisiner som kan bremse både høy puls og ekstraslag (betablokkere), men det er jo litt synd at en ellers frisk 19-åring skal bruke medisiner hvis det ikke trengs? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396905-smerter-i-brystet/#findComment-3524600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.