Gå til innhold

Nekter ansatte å se OL på jobb

Anbefalte innlegg

Oslos ordfører Fabian Stang (H) har gitt beskjed om at de ansatte i kommunen ikke får se OL på TV i arbeidstiden. Gjør de det, mener han de må ta igjen det tapte uten betaling i etterkant.

– For meg er det helt opplagt at vi ikke ser på TV når vi er på jobb. Alle som jobber i Oslo kommune utfører en viktig oppgave til nytte for byens innbyggere, sier Stang.

Han sier dermed nei til at 55.000 ansatte i Oslo kommune skal få se på OL fra Sotsji i arbeidstiden de kommende to-tre ukene, skriver VG. OL varer i to og en halv uke og sendingene går i stor grad på dagtid.

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/nekter-ansatte-a-se-ol-pa-jobb-1.11520811

Dette burde da være en selvfølge.

Anonymous poster hash: b0591...163

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396927-nekter-ansatte-%C3%A5-se-ol-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du selv, og hvis ja; har du en jobb med fleksibel eller ikke-fleksibel arbeidstidsorganiseringsmodell?

Endret av Kayia

Annonse

Hvorfor skal arbeidsgiver betale for åt en skal se på TV? OL eller annet som ikke er arbeidsrelevant.
Det som skremmer aller mest, er holdninga til LO. Vi er på arbeid for å utføre en oppgave vi mottat betaling for.

Ville dere som absolutt skal se TV i arbeidstiden hatt en håndverker i huset som satt og såg på TV mens du betalte flere hundre kroner timen?

For en bedrift/kommune med 100 ansatte blir det fort over 50000,- i timen som skal hentes fra en plass. Og for Oslo kommune blir det, når en tar hensyn til at mange går skift, over 25000 som er på jobb. Ser halvparten på TV en time, utgjør det 6-7 millioner kroner eller mer pr. time.
Hvem skal betale dette? LO?

Anonymous poster hash: c0b31...60a

Ville dere som absolutt skal se TV i arbeidstiden hatt en håndverker i huset som satt og såg på TV mens du betalte flere hundre kroner timen?

Nå skal ikke jeg se ol, men skjønner likevel at alles arbeidstid, -sted og avtaler ikke er like bundet som feks en håndverkers, hjemmehjelps, eller ekspeditørs er.

Det er litt annerledes syns jeg. Rimelig at man må gjøre jobben sin, men svært mange av oss kan velge når (og evt hvor) vi gjør den - bare den blir gjort.

Det er neppe disse gruppene ordføreren mener.

Annonse

Så du betaler gjerne 800 kr timen for en rørlegger hjemme hos deg mens han ser på OL?

Hva prater du om? Det er jo helt vanlig over alt at man ikke får se OL på jobb, som jo var saken i hovedinnlegget. Hvordan kommer du derfra til at jeg synes at noen bør få se OL i arbeidstida?

Det er neppe disse gruppene ordføreren mener.

Jo det var nettopp det han gjorde. Artikkelen refererer at ordføreren i utgangspunket mente alle 55.000 ansatte i kommunen, inkl de med fleksibel arbeidstid. Dette gikk han imidlertid tilbake på senere, og sa at de som så ol i kjernetiden måtte ta igjen dette på fritiden og dét er jo helt rimelig spør du meg.

Endret av Kayia

Det kan vel ikke være noen som mener det er en menneskerett å se OL i arbeidstiden?

De færreste har vel tid til det heller - man har tross alt en jobb å gjøre.

Her hos oss har vi nedlagt forbud mot streaming på PC, men kommer til å ha TV på på et møterom, så kan man gå der og se når det er mest spennende. Da blir det også mer synlig at man prioriterer dette i mellom. Og jeg tror det er positivt for arbeidsmiljøet om man kan heie sammen under f.eks. stafettene :).  Bruker man tid på dette må man jo jobbe litt ekstra etterpå.

Men dette forutsetter vel at man har et fleksibelt arbeid og at man har en viss arbeidsmoral.

Det kan vel ikke være noen som mener det er en menneskerett å se OL i arbeidstiden?

De færreste har vel tid til det heller - man har tross alt en jobb å gjøre.

Her hos oss har vi nedlagt forbud mot streaming på PC, men kommer til å ha TV på på et møterom, så kan man gå der og se når det er mest spennende. Da blir det også mer synlig at man prioriterer dette i mellom. Og jeg tror det er positivt for arbeidsmiljøet om man kan heie sammen under f.eks. stafettene :).  Bruker man tid på dette må man jo jobbe litt ekstra etterpå.

Men dette forutsetter vel at man har et fleksibelt arbeid og at man har en viss arbeidsmoral.

Jeg gjetter det du skisserer er det mest vanlige ja. Her er det ingen som interesserer seg stort, så jeg gjetter vi knapt har oversikt over hva som går når. Vinneren har sikkert ingen hørt om (om han ikke er norsk) hehe...

Jeg gjetter det du skisserer er det mest vanlige ja. Her er det ingen som interesserer seg stort, så jeg gjetter vi knapt har oversikt over hva som går når. Vinneren har sikkert ingen hørt om (om han ikke er norsk) hehe...

Jeg jobber sammen med en del sportsidioter. Og må innrømme at idioten kommer litt  frem i meg også når det er OL og VM ;).

Jeg jobber sammen med en del sportsidioter. Og må innrømme at idioten kommer litt  frem i meg også når det er OL og VM ;).

Ja men det er ofte sånn, noen som kan og vet snakker mye rundt deg, og vips så er det hele interessant... ;) Her vet vi bare hvordan utstyret burde vært produsert hehe, og logoen er også diskutert...

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...