Gå til innhold

Jeg blir gal

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten i ett år. Han har en noe spesiell hobby som tar MYE tid..dette har vært en bekymring fra min side fra vi ble kjent, mens han har hele tiden (med ord) prøvd å overbevise meg om at dette ikke skal ødelegge for oss, han kan kutte ned på ting osv...det ha ikke skjedd.

Det er arrangementer "hele tiden" som han velger å være med på selv om han ikke må. Sist helg skulle han være borte hele lørdagen, jeg ville derfor at vi skulle dra ut å spise fredagen, det ville ikke han fordi vi sparer penger til en ferie som vi skal reise på om en uke. Greit nok, men når han drikker fra klokken to lørdagen til klokken tre natt til søndag så er det argumentet ganske irriterende. Jeg skulle hente han litt tildligere lørdagen siden han begynte festen allerede klokken to. (Det var han som ba om det.)

Men da jeg kom for å hente i tolv-tiden ville han overhodet ikke hjem og det endte med at vi ble der til klokken tre. Og da måtte jeg be han pent om å gå.

Vi reiser på ferie neste onsdag, når vi kommer frem skal vi rett på besøk til en gjeng som driver med samme hobby og ut på byen to dager på rad. Dette har jeg blitt med på fordi det betyr mye for han.

Vi har snakket om at DENNE helgen før vi drar skulle vi ta det med ro og kose oss fredagen og dra en tur innom en fest lørdagen fordi en venninne av han har bursdag.

Nå ringer han og sier at han hadde glemt at det er en samling med gjengen på fredag...og han må nesten være med. Jeg blir gal, det er noe HELE tiden, og vi kan jo aldri gjøre som jeg vil..

Jeg ble skuffet og sa alt som jeg har sagt her ang. forrige helg, vi skal reise og rett på fest med hans kompiser osv..men da kommer han bare med at jeg trenger jo ikke å være med på fredag, og hvis jeg blir med kan vi dra hjem tidlig. (right.)

Selvfølgelig må jeg ikke være med, men det er ikke poenget.

Han har hatt dette året til å bevise at han kan prioritere vekk gjengen om prioritere meg AV OG TIL. Det har omtrent ikke skjedd.

Jeg synes det er merkelig at han ikke gjør mer for å vise meg at han kan prioritere bort disse festlighetene av og til for det er han virker så forelsket, snakker stadig om at han vil at vi skal flytte sammen, at jeg er drømmedama osv..

Hva skal jeg gjøre? hadde dere reagert?

Anonymous poster hash: 74b44...4ce
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396928-jeg-blir-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han gidder ikke kutte ut fordi du lar ham holde på. Jeg hadde ikke giddet ha en partner som aldri orket prioritere meg, men bare prioriterte gutta, festing og drikking. Enkelt og greit. Jeg mener ikke at han aldri skal være med gutta og ta seg noen øl, men hver eneste helg på denne måten (og ferier attpåtil!) hører faktisk singeltilværelsen til med mindre begge parter synes det er helt greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396928-jeg-blir-gal/#findComment-3524823
Del på andre sider

Hvis det har vært slik i hele det første året dere er sammen, tror jeg aldri han kommer til å endre seg. (Jeg forutsetter at dere er voksne.) Du vil ha rolige helger for dere to, og han vil henge med kompiser og drikke øl Hvis du ikke liker å være med på helgeaktivitetene hans, og han ikke gidder å droppe dem for å gjøre noe med deg i helgene, har du vel to valg til: Finn din egen hobby eller aktivitet og lev med at han har sin, eller dump ham... Det fører ikke noe godt med seg hvis du må mase om at han må bevise at han vil prioritere deg. DU kan ikke forandre ham, men du kan si hva du ønsker og trenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396928-jeg-blir-gal/#findComment-3524860
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...