Gå til innhold

Romfolket griser til båtene

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10121754

Båtene som ligger i opplag for vinteren er fylt med søppel, avføring, tomflasker og tyvgods.

Gjennom høsten og vinteren har folk brukt fritidsbåter i opplag på Sjølyst og Karenslyst til opphold og som lagerplass for tyvegods. Av 1600 båter antar vaktansvarlig Nils Erik Nilsson at minst 150 er ødelagt.

- Flere av båtene trenger en totalrenovering, sier Nilsson som er vaktansvarlig for båter i opplag på Sjølyst og Karenslyst.

Politiet har pågrepet romfolk i området

Hvorfor har det blitt slik her i Norge? Er man rasist hvis man ønsker en slutt på dette?

Jeg foreslår at alle dere "gode menneskene, med riktig samfunnsmoral og menneskesyn" tar noen sigøynere/romfolk hjem til seg og la dem bo der. Så kan dere virkelig sole dere i glansen av "godhet og rett moral" og peke nese til alle oss andre som slipper å betale for kalaset.

Anonymous poster hash: 96d1a...26b
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396946-romfolket-griser-til-b%C3%A5tene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor disse menneskene alltid griser, driter og pisser, roter og søpler ned rundt seg?! Evner de ikke på noen måte å holde det i nærheten av ryddig og rent? Det ser jo alltid ut som en søppelhaug der disse har vært.

Jeg hadde flydd i flint om det hadde vært min båt.

Jeg bor så avsides til at jeg har hatt temmelig lite erfaring med romfolk. Intil for kort tid siden. Litt overraskende var det at påfallende mange av dem så ut til å mangle vanlige sosiale sperrer, slik de aller fleste har. Tidligere har jeg sett narkomane være både høflige, takknemlige og ydmyke. Romfolk var helt annerledes, mye grådighet. Merkelig. Ser jo ikke på noen folkeslag som mindreverdige. Skjønner ikke hvorfor denne forskjellen var så tydelig. Har det noe å gjøre med at romfolk har en slags stammekultur?

Anonymous poster hash: 9a158...4f3

De roter virkelig noe helt forferdelig. Jeg satt ved siden av en gjeng romfolk på McDonalds for noen dager siden og var mildt sjokkert over hvor mye rot og søl de greide å stelle til med på kort tid. Jeg har aldri sett noe lignende! Hvis de slår seg ned i nabolaget mitt hyler jeg.

Annonse

Jeg kan heller ikke forstå denne grisingen. Hvorfor er det slik at mange (sier ikke ALLE) av romfolkene griser med både mat, søppel og avføring der de bor/oppholder seg?

Hørte på TV-innslaget i går kveld at 150 båter på dette stedet hadde blitt mer eller mindre ødelagt av uønskede gjester.

Dette har jeg også lurt på. Så et innslag på tv om romfolk som hadde tatt seg inn i et skolebygg. Det var avføring omtrent i alle rom. Skulle nesten tro de var dyr med behov for å markere.

Her sov de, lagde mat og spiste. De fleste ville vel gjort fra seg ute, eller i det minste langt fra der man oppholdt seg.

Dette har jeg også lurt på. Så et innslag på tv om romfolk som hadde tatt seg inn i et skolebygg. Det var avføring omtrent i alle rom. Skulle nesten tro de var dyr med behov for å markere.

Her sov de, lagde mat og spiste. De fleste ville vel gjort fra seg ute, eller i det minste langt fra der man oppholdt seg.

Samme tanken jeg har gjort meg...

AnonymBruker, on 06 Feb 2014 - 19:16, said:

ja, og alle overfallsvoldtekter begås av mørkhudede. La oss få dem ut! ?

Anonymous poster hash: e06a9...428

Ja, tror du ikke overfalls-voldtekts-statistikken i Oslo ville sett bedre ut hvis såskjedde da?

Det provoserer sterkt at sannheten så til de grader skal tildekkes/ikke snakkes om ienkelte saker.

For å finne en løsning på et problem, så må man finne ut hva/hvem er det som gjør atproblemet finnes.

Men det virker som om at hvis en person/individ kan kalle seg en minoritet, ja da er vedkommende fritatt fra å følge alminnelige lover og regler.

Anonymous poster hash: b0bd1...161

1. Hvorfor har det blitt slik her i Norge?

2. Jeg foreslår at alle dere "gode menneskene, med riktig samfunnsmoral og menneskesyn" tar noen sigøynere/romfolk hjem til seg og la dem bo der. Så kan dere virkelig sole dere i glansen av "godhet og rett moral" og peke nese til alle oss andre som slipper å betale for kalaset.

Anonymous poster hash: 96d1a...26b

1. Det er blitt slik på grunn av at vi har godtatt EU tjenestedirektiv og Schengenavtalen - så blir grensekontrollen borte. Det vanlige burde vært visumplikt for folk fra alle land, der vedkommende må ha et visst minimumsbeløp for å klare seg under oppholdet i Norge. Da hadde man utelukket velferdsflyktninger og mange omreisende tyverer. Mange romfolk på "tiggerferd", kommer hit på grunn av løgner om Norge, de får reisen organisert og finansiert av ågerlån, ofte til 50 % rente. Ågerrente er forbudt i Norge og det burde politiet etterforske. Da stopper også de fleste sånne reiser.

2. Du tar ikke med deg ikke-sigøynere med hjem heller med mindre du har tillit til dem, så sammenligningen blir litt søkt. Griser noen til, enten det er romfolk eller ikke-romfolk skal de ha en samme smekk av politiet uansett hvor de kommer fra.

Det er ikke slik at absolutt alle romfolk er slik som i beskrivelsen i avisene. De omtaler jo bare en bestemt gruppe romfolk. Sånne som kommer fra stort sett to landsbyer i Romania. Likevel undres jeg. Hvordan er det mulig å bli så ødelagt som menneske slik disse reisende romfolka er? Norske alkoholikere kan noen ganger bli like ødelagte. Da ser vi at det er alkoholen som er årsaken. Men romfolka drikker vel ikke så mye, så grunnen er verre å se. Er tilgrisingen hevnakt for den forakten de møter her? Ett er i hverfall sikkert, de blir bare verre med å vise dem enda mer forakt.

Annonse

Jeg bor så avsides til at jeg har hatt temmelig lite erfaring med romfolk. Intil for kort tid siden. Litt overraskende var det at påfallende mange av dem så ut til å mangle vanlige sosiale sperrer, slik de aller fleste har. Tidligere har jeg sett narkomane være både høflige, takknemlige og ydmyke. Romfolk var helt annerledes, mye grådighet. Merkelig. Ser jo ikke på noen folkeslag som mindreverdige. Skjønner ikke hvorfor denne forskjellen var så tydelig. Har det noe å gjøre med at romfolk har en slags stammekultur?

Kan det ha noe med at de fleste narkomane som regel har en oppvekst med skolegang og foreldre og med det har fått oppdragelse. Mange av dem har trolig også vært en del av et jobbmiljø en gang i tiden. I voksen alder har de fleste av dem tak over hodet og månedlige utbetalinger fra NAV.

Romfolket er et forfulgt folkeslag. Ingen skolegang/anafabeter. Grådighet er vel avlet av fattigdommen de er omgitt av og lever i. Takknemlighet er vel også vanskelig å hente frem selv om noen slenger til deg en tier eller to når du bor i en bil eller under ei bru med svært knappe ressurser.  Jeg vil tro de griser og har uorden rundt seg både fordi de mangler de fasiliteter man trenger for å kunne ha det. I tillegg vil jeg tro at de har ekstremt lite respekt for andres eiendeler i og med at de selv mangler det meste av det de fleste andre har. Man opparbeider trolig ingen respekt for hverken andre mennesker eller materielle greier når man aldri er en del av noe. Men bare ønskes bort. 

Dette er nå bare mine tanker rundt det. 

Forøvrig har mange av de narkomane i byen her 0 respekt for andres verdier. De stjeler som ravner de aller fleste av dem. 

Anonymous poster hash: 75d99...899

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...