Gå til innhold

Kvinners forventninger

Anbefalte innlegg

Rart med forventninger fra noen kvinner. De ser ikke at de ikke får i pose og sekk og bøtter og spann. De vil ha den "rette" uten å tenke på hvordan menn reagerer. Brukeren Meat Loff tok opp dette temaet og inpirerte til denne tråden. Han skrev bl.a. følgende i tråden "Hva vil dere kvinner ha? En snill far,eller en tøff sengekamerat?":

Sitat
Ikke tro at vi er tankelesere.Si det og vi forstår.Ikke si det og vi forstår ikke. Hentydninger,antagelser,gjetting og sjebnegreier er "damesaker". Vi er så dumme at vi bare forstår klar tale og handling.

Fanomenet har jeg sett hos mange kvinner. De "brenner inne" med sine ønsker, blir ikke forstått fordi de følger denne "taktikken".

Et eksempel: Jenta jeg en gang for lenge siden ble kjent med, var veldig beskjeden, mye på den måten. En dag jeg ringte henne, var hun hjemme da hun egentlig burde gått på jobb. Hva var dette for kluss, lurte jeg på, men uten å kommentere det. Gadd hun ikke eller var det en annen grunn? Lenge etterpå kom innrømmelsen. Hun var så til de grader forelsket i meg at hun ikke fikk sove. Og da var hun helt utkjørt på morgenen og klarte ikke komme seg på jobb. Jeg hadde ikke lagt merke til noe forelskelse i det hele tatt!

Og Meat Loff videre:

Sitat
Ikke tro at vi er så dumme at vi ikke ser at du har farget håret,brukt for mye "sparkel",hatt silikon i puppene,osv.

Sminke vekker avsky hos meg, akkurat som rødstrømper. Skulle jeg få sånn smerje i munnen om jeg kysset henne? Da var det bedre å la være å kysse og klemme. Heller finne ei som ikke hadde den dilla. Bryr ikke kvinner seg om hvordan gubben oppfatter dem?

På en blogg som kommenterer enn annen, Melinda Muay fra Hønefoss, kan han lese følgende:

Sitat

- Pene jenter elsker også sex og er kåte. Kåtere enn dere gutter kan tenke dere. Men mange av dere er visst for dumme til å forstå det, skriver Melinda Muay fra Hønefoss.

- Ofte er det jo bare de feite jentene som får med seg en type hjem, mens de pene står igjen og forstår ikke en dritt! Hvorfor kom ingen bort til dem? Hva er dere redde for, gutter? skriver Melinda videre.

Og fortsetter:

- Det er derfor stygge gutter får seg pene damer. De har ikke noe å tape, stuper uti det og tør å drite seg ut!

Under bloggen kom en etter mitt skjønn en stjernekommentar:

Sitat
De pene jentene er ofte mega selvopptatte, og vi gutta gidder ikke prøve oss på ei som alltid ser etter noen bedre. Da går vi for "normalen" og sjekker opp de jentene som smiler og ikke himler med øya når vi prøver å prate med dem. Så vil dere ha gutter, dere pene jeneter, så gå ned litt på vårt nivå heller.

Slik opplevde jeg det også. Pyntedukker og rødstrømper betydde mer eller mindre motstridene forventninger. Og forventninger jeg aldri ville komme i nærheten av å kunne imøtekomme. Jeg er jo  bare et vanlig menneske. Altså bortkastet tid. Heller bruke tid på ei mer alminnelig jente med rimelige forventninger og som var takknemlig for det jeg gjorde for henne. Hvorfor har da poenget med naturlig kommunikasjon og rimelige forventninger vanskelig for å nå fram?

Anonymous poster hash: e354d...ff4
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396959-kvinners-forventninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lol:  Sitat Melinda: "Hvordan du oppfører deg er viktigere enn utseende, det mener både jeg og mange av mine venninner"

Og det sier dama som ser ut som hun bruker halve dagen på badet med å legge på sminke og stiller på bilde med kjempenappa øyenbryn og duckface-trutmunn!  :lol:  :lol:  :lol:  Jeg er sannelig glad jeg er ferdig med sjekking på by'n. I den grad jeg i det hele tatt har drevet med det.

AnonymBruker skrev (På 7.2.2014 den 13.45):

Rart med forventninger fra noen kvinner. De ser ikke at de ikke får i pose og sekk og bøtter og spann. De vil ha den "rette" uten å tenke på hvordan menn reagerer. Brukeren Meat Loff tok opp dette temaet og inpirerte til denne tråden. Han skrev bl.a. følgende i tråden "Hva vil dere kvinner ha? En snill far,eller en tøff sengekamerat?":

Fanomenet har jeg sett hos mange kvinner. De "brenner inne" med sine ønsker, blir ikke forstått fordi de følger denne "taktikken".

Et eksempel: Jenta jeg en gang for lenge siden ble kjent med, var veldig beskjeden, mye på den måten. En dag jeg ringte henne, var hun hjemme da hun egentlig burde gått på jobb. Hva var dette for kluss, lurte jeg på, men uten å kommentere det. Gadd hun ikke eller var det en annen grunn? Lenge etterpå kom innrømmelsen. Hun var så til de grader forelsket i meg at hun ikke fikk sove. Og da var hun helt utkjørt på morgenen og klarte ikke komme seg på jobb. Jeg hadde ikke lagt merke til noe forelskelse i det hele tatt!

Og Meat Loff videre:

Sminke vekker avsky hos meg, akkurat som rødstrømper. Skulle jeg få sånn smerje i munnen om jeg kysset henne? Da var det bedre å la være å kysse og klemme. Heller finne ei som ikke hadde den dilla. Bryr ikke kvinner seg om hvordan gubben oppfatter dem?

På en blogg som kommenterer enn annen, Melinda Muay fra Hønefoss, kan han lese følgende:

Slik opplevde jeg det også. Pyntedukker og rødstrømper betydde mer eller mindre motstridene forventninger. Og forventninger jeg aldri ville komme i nærheten av å kunne imøtekomme. Jeg er jo  bare et vanlig menneske. Altså bortkastet tid. Heller bruke tid på ei mer alminnelig jente med rimelige forventninger og som var takknemlig for det jeg gjorde for henne. Hvorfor har da poenget med naturlig kommunikasjon og rimelige forventninger vanskelig for å nå fram?

Mye platinablonde jenter med skjørter som ikke dekker mye. Noen må jo like kunstige jenter siden det er så mange av dem. Jeg har aldri forstått hvordan noen orker en som er selvopptatt enten det er gutt eller jente. Det hjelper jo ikke å være pen hvis man kun er opptatt av å være det.

Anonymous poster hash: 89ba6...f64

Annonse

sitronsommerfugl

Og Meat Loff videre:

Jeg synes at en mann fortjener å ha en dame som synes han er den flotteste hun kan tenke seg, derfor stiller jeg høye krav til en partner. 

Og Meat Loff videre:

Hihi, så konsekvent du er. Du legger fram dine forventninger til damer via å kritisere de som ikke svarer til dine forventninger du... :P

AnonymBruker skrev (På 7.2.2014 den 18.14):

Mye platinablonde jenter med skjørter som ikke dekker mye. Noen må jo like kunstige jenter siden det er så mange av dem. Jeg har aldri forstått hvordan noen orker en som er selvopptatt enten det er gutt eller jente. Det hjelper jo ikke å være pen hvis man kun er opptatt av å være det.

Anonymous poster hash: 89ba6...f64

Jeg tror at mange menn ikke bryr seg om de er sånne pyntedukker eller ei. De vet godt at hvis de skulle gitt en negativ kommentar på sånt, ble det sannsynligvis tatt som en fornærmelse. Da holder man heller kjeft. Den som tier samtykker? Bekrefter man da at man liker pyntedukker?

Kayia skrev (På 9.2.2014 den 14.08):

Hihi, så konsekvent du er. Du legger fram dine forventninger til damer via å kritisere de som ikke svarer til dine forventninger du... :P

Jeg hadde i utgangspunktet veldig lite forventninger. Det gikk ikke lang tid før jeg oppdaget at noen kvinner (rødstrømper og pyntedukker) hadde veldig store forventninger, mye mer enn andre og mye mer enn jeg hadde mulighet til å imøtekomme. Først hadde jeg inntrykk av at det store flertallet av kvinner falt i en av de to kategoriene. Nedslående. Så slo jeg meg mer til ro med det.

Mye senere oppdaget jeg at det ville aldri gått bra om ei slik dame skulle fått sympati for meg likevel, for der var også andre grunner til at ting kunne bli vanskelig. De hadde ekskludert seg selv med sine store forventninger, det var ikke jeg som ekskluderte dem i utgangspunktet.

sitronsommerfugl skrev (På 8.2.2014 den 22.30):

Jeg synes at en mann fortjener å ha en dame som synes han er den flotteste hun kan tenke seg, derfor stiller jeg høye krav til en partner. 

Tja, jeg fant vel ut at jeg aldri ville finne noen perfekt dame. Vi er jo alle bare mennesker. Høye krav? Ja, skulle jeg lete svært lenge. Synes jeg var heldig likevel.

tonie skrev (På 7.2.2014 den 15.51):

Jeg antar at mange jenter/unge kvinner tror det er pene, velsminkede jålejenter dere menn foretrekker. Det er jo kun slike man ser i bladene dere leser, og sånn. :)

Du har rett. Bladene er propaganda som ødelegger kvinners selvbilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...