Gå til innhold

Kul i brystet og merke på utsiden...

Anbefalte innlegg

For noen dager siden merket jeg en ganske stor kul i brystet. I tillegg er det huden rød utenpå brystet der kulen er. Kulen er ca 2-4 cm. Jeg har vært hos lege og venter på mammografi, men du vet...det er vanskelig å la være å tenke litt skumle tanker. Er det noen som har hatt noe lignende og som evt vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: 4248c...838
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397024-kul-i-brystet-og-merke-p%C3%A5-utsiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen dager siden merket jeg en ganske stor kul i brystet. I tillegg er det huden rød utenpå brystet der kulen er. Kulen er ca 2-4 cm. Jeg har vært hos lege og venter på mammografi, men du vet...det er vanskelig å la være å tenke litt skumle tanker. Er det noen som har hatt noe lignende og som evt vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: 4248c...838

Hvis du tenker på kreft, tror jeg ikke det pleier å være rødt på utsiden da. Det høres mer ut som f.eks. en betennelse i en melkekjertel.

Men absolutt noe du burde undersøke videre, ja.

Jeg har full forståelse for at dette fører til skumle tanker. Jeg har akkurat vært igjennom trippeldiagnostikk selv og jeg unner virkelig ingen denne "frykten for" som man opplever i ventetiden både før og etter. Du har vært hos lege og mammografi er rekvirert. Hadde legen noen formening om dette som du kan bruke som "beroligende"? 

Håper også du får innkallelse snart og at alt viser seg å være noe ufarlige greier. Jeg vet ventetiden ikke er god da jeg til slutt selv valgte privat og trippeldiagnostikk for å få alt gjort samtidig. Jeg orket ikke tanken på et mammo og så bli innkalt igjen fordi de fant noe som måtte undersøkes nærmere og så vente igjen. Heldigvis hadde jeg mulighet til dette. 

9 av 10 kuler i brystet er ufarlige greier har jeg googlet. Og brystet er fullt av både det ene og andre som kan føles både kulete/humpete uten at det er sykdomsrelatert. 

Jeg har for øvrig lovet meg selv å ALDRI google sykdommer/symptomer igjen da dette virkelig satte fart på mine tanker og min angst. Det ble 1 og 1/2 mnd i et virkelig mareritt. Ligg unna nettet når det gjelder sykdommer/symptomleting! 

Håper det hele går raskt. At du allerede har fått innkalling og at du veldig snart kan gi tankene dine rundt dette fri :)

Anonymous poster hash: cf12d...2a7

Jeg har full forståelse for at dette fører til skumle tanker. Jeg har akkurat vært igjennom trippeldiagnostikk selv og jeg unner virkelig ingen denne "frykten for" som man opplever i ventetiden både før og etter. Du har vært hos lege og mammografi er rekvirert. Hadde legen noen formening om dette som du kan bruke som "beroligende"? 

Håper også du får innkallelse snart og at alt viser seg å være noe ufarlige greier. Jeg vet ventetiden ikke er god da jeg til slutt selv valgte privat og trippeldiagnostikk for å få alt gjort samtidig. Jeg orket ikke tanken på et mammo og så bli innkalt igjen fordi de fant noe som måtte undersøkes nærmere og så vente igjen. Heldigvis hadde jeg mulighet til dette. 

9 av 10 kuler i brystet er ufarlige greier har jeg googlet. Og brystet er fullt av både det ene og andre som kan føles både kulete/humpete uten at det er sykdomsrelatert. 

Jeg har for øvrig lovet meg selv å ALDRI google sykdommer/symptomer igjen da dette virkelig satte fart på mine tanker og min angst. Det ble 1 og 1/2 mnd i et virkelig mareritt. Ligg unna nettet når det gjelder sykdommer/symptomleting! 

Håper det hele går raskt. At du allerede har fått innkalling og at du veldig snart kan gi tankene dine rundt dette fri :)

Tusen takk for svar!! Jeg har vært på mammografi og ultralyd, men de fant ikke helt ut hva det var... Pga brystkreft i familien ble det bestemt at kulen skal fjernes uansett hva det er. Det skjer veldig snart. Jeg tenker nok fortsatt vonde tanker, men mest positive.... er ikke en hysterisk person så trenger ikke beroligende :-) 

Igjen, tusen takk for at du svarte og ja, jeg ligger unna nettet....

Anonymous poster hash: cf12d...2a7

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...