Gå til innhold

OMG! 10-åring bak rattet med lillesøster som passasjer.

Anbefalte innlegg

"Klokken var bare litt over 0630 i dag tidlig da et foreldrepar i Nordre Land våknet opp til total stillhet i huset. Normalt sett våkner de av datteren på 18 måneder som gråter, men denne morgen var ikke jenten i senga. Det var heller ikke storebror på 10 år. Døren ut var låst opp. Bilen var borte"

"– Gutten var veldig rolig. Jeg prøvde å holde praten i gang og spurte om han hadde tatt en tur uten lov. Da fortalte han helt alvorlig at han var dverg, så han var mye eldre enn han så ut for. Han fortalte at han hadde oppdaget at førerkortet hans var gjenglemt hjemme, så han skulle snu ved kirken og dra hjem for å hente førerkortet, forteller Harald Storsveen."

http://www.ba.no/nyheter/article7163931.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Fortsetter under...

Fremmelig kar, godt det gikk såpass bra. Det kunne jo lett endt med en forferdelig tragedie. De kjørte over en mil før det bar utfor veien! Tenk om de hadde møtt et vogntog (som ofte kjører tidlig om morgenen) og ligget litt langt mot midten...

Det må ha vært forferdelig å våkne og oppdage at begge barna og bilen var borte. Nok en god grunn til å ha bil med manuelt gir og godt gjemt nøkkel!

"Klokken var bare litt over 0630 i dag tidlig da et foreldrepar i Nordre Land våknet opp til total stillhet i huset. Normalt sett våkner de av datteren på 18 måneder som gråter, men denne morgen var ikke jenten i senga. Det var heller ikke storebror på 10 år. Døren ut var låst opp. Bilen var borte"

"– Gutten var veldig rolig. Jeg prøvde å holde praten i gang og spurte om han hadde tatt en tur uten lov. Da fortalte han helt alvorlig at han var dverg, så han var mye eldre enn han så ut for. Han fortalte at han hadde oppdaget at førerkortet hans var gjenglemt hjemme, så han skulle snu ved kirken og dra hjem for å hente førerkortet, forteller Harald Storsveen."

http://www.ba.no/nyheter/article7163931.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Rekker ned 10 åring ned til pedalene?

Anonymous poster hash: 6c7e3...b37

Det kan godt hende, det kommer helt an på 10-åringen og setet. Men det var nok en stor fordel (for ham) at bilen hadde automatgir.

Mine to siste biler har vært automat, og jeg skal neppe ha manuelt gir igjen (med mindre jeg faller for en kul vetaranbil ;)).

Med to gutter i hus burde jeg kanskje revurdere.

Fremmelig kar, godt det gikk såpass bra. Det kunne jo lett endt med en forferdelig tragedie. De kjørte over en mil før det bar utfor veien! Tenk om de hadde møtt et vogntog (som ofte kjører tidlig om morgenen) og ligget litt langt mot midten...

Det må ha vært forferdelig å våkne og oppdage at begge barna og bilen var borte. Nok en god grunn til å ha bil med manuelt gir og godt gjemt nøkkel!

Tenker som deg - takk og lov er spontanreaksjonen her, men samtidig var det umulig ikke å le (i kombinasjon med store øyne) av dvergforklaringen  :D

Annonse

Mine to siste biler har vært automat, og jeg skal neppe ha manuelt gir igjen (med mindre jeg faller for en kul vetaranbil ;)).

Med to gutter i hus burde jeg kanskje revurdere.

Hmm... Alle automa-biler jeg har hatt må man rekke ned til pedalene for å sette i "Drive". Og automatgir er sikrere når det gjelder småunger som lett kan dra et manuelt gir i fri og trille av gårde. Men hvis man har en fremmelig og bilglad guttunge så bør man kanskje gjemme nøkkelen godt?

Hmm... Alle automa-biler jeg har hatt må man rekke ned til pedalene for å sette i "Drive". Og automatgir er sikrere når det gjelder småunger som lett kan dra et manuelt gir i fri og trille av gårde. Men hvis man har en fremmelig og bilglad guttunge så bør man kanskje gjemme nøkkelen godt?

Høres ut som foreldrene har tatt sine forhåndsregler bl.a. mht nøkler, men denne karen virker å være av det såpass bestemte og handlekraftige slaget at han nok var ustoppelig :D

Annonse

Jeg leste saken i Dagbladet og fikk nesten inntrykk av at foreldrene syntes det hele var litt morsomt og at de var litt stolte over sin fremmelige sønn. Håper inderlig jeg tar feil.

Men å si at "Det var flaks at de ikke ble påkjørt!" bør vel heller endres til "Det var flaks at de ikke kjørte på noen!" 

Jeg leste saken i Dagbladet og fikk nesten inntrykk av at foreldrene syntes det hele var litt morsomt og at de var litt stolte over sin fremmelige sønn. Håper inderlig jeg tar feil.

Men å si at "Det var flaks at de ikke ble påkjørt!" bør vel heller endres til "Det var flaks at de ikke kjørte på noen!" 

Hvor i artikkelen i Dagbladet klarer du å tolke det som om foreldrene er stolte? Jeg leser om et foreldrepar som har vært fryktelig redde og nå er veldig lettet over at alt tross alt gikk bra. 

Og selvfølgelig er de glade for at "de ikke ble påkjørt" og de er helt sikkert også glade for at "de ikke kjørte på noen".

Jøss gjør du? Jeg har tolket det helt motsatt faktisk. De har holdt poden hjem fra skolen og har brukt dagen på å snakke om hvor farlig dette var og hvor skummelt det kunne blitt. De sier at de på sikt håper at det går an å le av episoden, og det skjønner jeg godt (selv om jeg lo allerede i dag)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...