Kayia Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 "Klokken var bare litt over 0630 i dag tidlig da et foreldrepar i Nordre Land våknet opp til total stillhet i huset. Normalt sett våkner de av datteren på 18 måneder som gråter, men denne morgen var ikke jenten i senga. Det var heller ikke storebror på 10 år. Døren ut var låst opp. Bilen var borte" "– Gutten var veldig rolig. Jeg prøvde å holde praten i gang og spurte om han hadde tatt en tur uten lov. Da fortalte han helt alvorlig at han var dverg, så han var mye eldre enn han så ut for. Han fortalte at han hadde oppdaget at førerkortet hans var gjenglemt hjemme, så han skulle snu ved kirken og dra hjem for å hente førerkortet, forteller Harald Storsveen." http://www.ba.no/nyheter/article7163931.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 0 Siter
laban Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Fremmelig kar, godt det gikk såpass bra. Det kunne jo lett endt med en forferdelig tragedie. De kjørte over en mil før det bar utfor veien! Tenk om de hadde møtt et vogntog (som ofte kjører tidlig om morgenen) og ligget litt langt mot midten...Det må ha vært forferdelig å våkne og oppdage at begge barna og bilen var borte. Nok en god grunn til å ha bil med manuelt gir og godt gjemt nøkkel! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 "Klokken var bare litt over 0630 i dag tidlig da et foreldrepar i Nordre Land våknet opp til total stillhet i huset. Normalt sett våkner de av datteren på 18 måneder som gråter, men denne morgen var ikke jenten i senga. Det var heller ikke storebror på 10 år. Døren ut var låst opp. Bilen var borte" "– Gutten var veldig rolig. Jeg prøvde å holde praten i gang og spurte om han hadde tatt en tur uten lov. Da fortalte han helt alvorlig at han var dverg, så han var mye eldre enn han så ut for. Han fortalte at han hadde oppdaget at førerkortet hans var gjenglemt hjemme, så han skulle snu ved kirken og dra hjem for å hente førerkortet, forteller Harald Storsveen." http://www.ba.no/nyheter/article7163931.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 Rekker ned 10 åring ned til pedalene? Anonymous poster hash: 6c7e3...b37 0 Siter
laban Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Rekker ned 10 åring ned til pedalene?Anonymous poster hash: 6c7e3...b37 Det kan godt hende, det kommer helt an på 10-åringen og setet. Men det var nok en stor fordel (for ham) at bilen hadde automatgir. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Det kan godt hende, det kommer helt an på 10-åringen og setet. Men det var nok en stor fordel (for ham) at bilen hadde automatgir. Mine to siste biler har vært automat, og jeg skal neppe ha manuelt gir igjen (med mindre jeg faller for en kul vetaranbil ). Med to gutter i hus burde jeg kanskje revurdere. 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 Fremmelig kar, godt det gikk såpass bra. Det kunne jo lett endt med en forferdelig tragedie. De kjørte over en mil før det bar utfor veien! Tenk om de hadde møtt et vogntog (som ofte kjører tidlig om morgenen) og ligget litt langt mot midten... Det må ha vært forferdelig å våkne og oppdage at begge barna og bilen var borte. Nok en god grunn til å ha bil med manuelt gir og godt gjemt nøkkel! Tenker som deg - takk og lov er spontanreaksjonen her, men samtidig var det umulig ikke å le (i kombinasjon med store øyne) av dvergforklaringen 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 Rekker ned 10 åring ned til pedalene? Han må ha stått, det var jo en svær SUV? Han slapp jo å gire da... 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 Med to gutter i hus burde jeg kanskje revurdere. Ble plutselig veldig glad i gir-bilen min... 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Mrsmt, å prøve å passere som dverg. 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 Mrsmt, å prøve å passere som dverg. Haha, det syns jeg også Veldig kreativt! 0 Siter
Mirabell Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Mine to siste biler har vært automat, og jeg skal neppe ha manuelt gir igjen (med mindre jeg faller for en kul vetaranbil ). Med to gutter i hus burde jeg kanskje revurdere. Hmm... Alle automa-biler jeg har hatt må man rekke ned til pedalene for å sette i "Drive". Og automatgir er sikrere når det gjelder småunger som lett kan dra et manuelt gir i fri og trille av gårde. Men hvis man har en fremmelig og bilglad guttunge så bør man kanskje gjemme nøkkelen godt? 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 Hmm... Alle automa-biler jeg har hatt må man rekke ned til pedalene for å sette i "Drive". Og automatgir er sikrere når det gjelder småunger som lett kan dra et manuelt gir i fri og trille av gårde. Men hvis man har en fremmelig og bilglad guttunge så bør man kanskje gjemme nøkkelen godt? Høres ut som foreldrene har tatt sine forhåndsregler bl.a. mht nøkler, men denne karen virker å være av det såpass bestemte og handlekraftige slaget at han nok var ustoppelig 0 Siter
tonie Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Rekker ned 10 åring ned til pedalene? Anonymous poster hash: 6c7e3...b37 Denne gjorde! Min 10-åring er nok høyere enn flere av damene her inne. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Jeg leste saken i Dagbladet og fikk nesten inntrykk av at foreldrene syntes det hele var litt morsomt og at de var litt stolte over sin fremmelige sønn. Håper inderlig jeg tar feil. Men å si at "Det var flaks at de ikke ble påkjørt!" bør vel heller endres til "Det var flaks at de ikke kjørte på noen!" 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Jeg leste saken i Dagbladet og fikk nesten inntrykk av at foreldrene syntes det hele var litt morsomt og at de var litt stolte over sin fremmelige sønn. Håper inderlig jeg tar feil. Men å si at "Det var flaks at de ikke ble påkjørt!" bør vel heller endres til "Det var flaks at de ikke kjørte på noen!" Hvor i artikkelen i Dagbladet klarer du å tolke det som om foreldrene er stolte? Jeg leser om et foreldrepar som har vært fryktelig redde og nå er veldig lettet over at alt tross alt gikk bra. Og selvfølgelig er de glade for at "de ikke ble påkjørt" og de er helt sikkert også glade for at "de ikke kjørte på noen". 0 Siter
tonie Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Herremin, for et spetakkel av en unge! 2014-versjonen av Emil. 0 Siter
frosken Skrevet 12. februar 2014 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har en nevø som klarte å starte og kjøre bilen flere hundre meter da han var i underkant av tre år; heldigvis ble det med det ene forsøket inntil han ble atten ;-) 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Skrevet 12. februar 2014 Jeg leste saken i Dagbladet og fikk nesten inntrykk av at foreldrene syntes det hele var litt morsomt og at de var litt stolte over sin fremmelige sønn. Håper inderlig jeg tar feil. Men å si at "Det var flaks at de ikke ble påkjørt!" bør vel heller endres til "Det var flaks at de ikke kjørte på noen!" Jøss gjør du? Jeg har tolket det helt motsatt faktisk. De har holdt poden hjem fra skolen og har brukt dagen på å snakke om hvor farlig dette var og hvor skummelt det kunne blitt. De sier at de på sikt håper at det går an å le av episoden, og det skjønner jeg godt (selv om jeg lo allerede i dag)... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.