AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Hei, Jeg har i flere år slitt med smerter i underlivet og ved samleie. Jeg tenkte å fortelle min historie så kan dere anbefale hva jeg bør prøve. Det hele begynte for 6 år siden når jeg byttet partner. Han var nok litt for stor for meg, og hadde ereksjonsproblemer så samleie måtte skje med en gang han hadde lyst, og lenge før kroppen min var klar (jeg var jo fortsatt tørr). En gang så sprakk jeg i skjedeåpningen og etter det har det bare vært problemer. Jeg hadde også begynt å få store menssmerter og lå som regel de to første dagene av menstrasjonen bare i sengen og rullet frem og tilbake i håp om at smertene skulle forsvinne. Men har bare alltid antatt at det er likt for alle. Jeg kunne ikke ha samleie på noen måneder fordi sprekken måtte gro. Når vi da skulle begynne å prøve igjen så var det nesten som om noen rev opp underlivet mitt med makt hver gang vi lå sammen. Det brant og jeg var alltid hoven og sår i to-tre dager ittepå. Jeg fikk lokalbedøvelse men kunne ikke bruke det for alltid. Jeg fikk beskjed av gynekolog at det var vaginisme uten at hun mente hun kunne kjenne at musklene trakl seg så veldig sammen. Etter 3,5 år så fungerte ikke dette lenger og jeg og min daværende samboer gikk hver vår vei. Jeg hadde derfor ingen samleie på omtrent ett år, og tenkte derfor ikke noe særlig på det. Jeg sluttet i denne tiden På p-piller og da begynte andre problemer. Menssmertene ble enda større, jeg blødde så mye at det om morningen dryppte ned på gulvet under meg. Jeg fikk oppblåst mage, mye perioder med diarè og kramper i magen rundt eggløsning og menstrasjon. Så begynte jeg å tenke tilbake på at jeg alltid, siden jeg var 13. Vært sengeliggende men menssmerter og har alltid hatt unormalt store blødninger. Men igjen så antok jeg at dette var PMS, og alle hadde det likt! For 1 år siden fikk jeg ny samboer. Jeg var selvfølgelig veldig spent på hvordan samleie kom til å bli. Og det var en del bedre. Jeg rakk nå å bli både våt og åpen før penetrering og det var ikke like vondt. Jeg var kjempeglad! Men likevel så syntes jeg det var litt irritere de at det fortsatt brant i etterkant, så vi kunne for eksempel aldri ha samleie to dager etter hverandre. Jeg brydde meg ikke så mye om at det gjorde vondt i begynnelsen, så mulig jeg et lite sekund glemte å høre etter på kroppen. Jeg begynte på prevansjon igjen. Jeg ville ikke tilbake til p-piller fordi jeg glemte alltid å ta dem. Jeg prøvde derfor p-stav men her fikk jeg etter to måneder så sterke bivirkninger at jeg måtte slutte. Jeg gikk derfor over til p-ring noe som fungerte veldig greit - i en periode! Og menstrasjonssmertene og store blødninger forsvant! Jeg var hos legen for det jeg selv mente var urinveisinfeksjon. Han sa prøven ikke viste noe, men jeg fikk likevel antibiotika. Så fikk jeg påfølgende soppinfeksjon. Denne "syklusen" skjedde vel en 4-5 ganger på 6 mnd, uvi først så sopp. Hver gang fikk jeg antobiotika med nye tips om å "ikke gå med tangatruser", "prøv tranbær", "gå på do etter samleie", "ikke vask underlivet med såpe". Etter 10 dyre bestemortruser, tranbær i alle formater og kjøp av pleiende oljer og fugtighetskremer til underlivet så hjalp det fortsatt ikke. Det begynte nå å gå utover sexlivet (og sexlysten) - igjen! Samboeren min kom over en artikkel som sa at forstyrrelser i underlivet kan gi urinveisinfeksjon. Jeg sluttet derfor på p-ring og har etter dette hatt urinveisinfeksjon lignende symptomer kun en gang. Men, slutter jeg på prevansjon dukket de gamle plagene fort opp igjen. De siste månedene uten prevansjon har vært de med mest plager av alle! Ekstreme menssmerter både før og under mens, og ved eggløsning. Jeg hadde så vondt den ene dagen at jeg gikk til lege fordi jeg trodde det kunne være blindtarmen (krampe følelse på høyre nedre side av magen), men legen mente det hørtes mer ut som en cyste som hadde sprukket ved eggstokken. Jeg hadde perioder med sterk kvalme, har hatt store humørsvigninger, perioder med diarè, vært så trøtt jeg ikke gjør noe annet enn å ligge på sofaen hele dager (ALDRI skjedd før), brennende følelse i underlivet, oppblåshet, stikkende (bedøvende) følelse i nedre del av magen.... Lista er lang! For to uker siden var jeg inne hos legen med flekker med hard, mørk hud som ligger retr utfor skjedeåpningen som brenner, klør og er ubehagelige. Samboeren min ser det, legen gjør ikke. Jeg får kortison. For to dager siden var jeg sengeliggende med menssmerter og diaré, og vulva brenner hver gang jeg forsøker å sette inn en tampong. Jeg sliter med nattesøvnen og er i dårlig humør daglig! Jeg er ikke interessert i å gå til lege mer! Jeg maser på dem, og jeg må foreslå alt som skal gjøres på de timene. Jeg kan likesågodt være min egen lege, kommer like langt med det. Jeg elsker samboeren min og har ikke lyst at det skal være slikt. Jeg ønsker å nyte samleie, jeg er lei av å klage og jeg er LEI av å hele tiden ha vondt et sted mellom navle og kne! Jeg har lest om endorisme og om vaginalosme og noe lignende som begynner på v... Men jeg vet ingenting! Men jeg vet nå at det ikke er normalt og jeg trenger hjelp!Anonymous poster hash: 9396c...eb2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397058-plager-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmiley Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Kan også nevne at det det noen ganger ved samleie er akkurat som om han støter på noe inne i magen, at han treffer noe som gjør at det trykkes inne i magen. Vet ikke om det hjelper.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397058-plager-i-underlivet/#findComment-3526113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.