AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg har en eks.. vi var sammen i fem år... Han innledet forholdet med å lyve om sine sms'er med eksen sin og sine spørsmål til henne om å møtes. Hver gang de hadde hatt kontakt på telefon eller sms, ble han mer spydig og avvisende overfor meg. Han hevdet hele tiden at de ikke hadde noen form for kontakt. De første to årene fikk jeg ikke være med ham ut på fest eller på kafe. Han ringte aldri for å høre om vi skulle møtes.. -Jeg gjorde det... Til slutt fant jeg ut at han jevnlig hadde kontakt med eksen sin, hadde lagret alle sms og spurt om å få treffe henne, samt mange "god-meldinger".. Jeg fikk kun svar på mine sms, aldri noe hyggelig, kun tre til fire ord. Hvis jeg skrev "savner deg" fikk jeg tilbake "at du gidder". Spurte jeg "hva har du gjort i helgen da" eller "hva skal dere gjøre i helgen" fikk jeg til svar "Det har ikke du noe med".... Han kunne plutselig kutte kontakten med meg, ikke ta telefonen, svare på sms etc, uten at jeg visste hvorfor. Da hadde han fått for seg at jeg hadde tenkt på en av mine ekser. Han kunne sende en sms og si at "jeg blir hjemme i kveld" - to minutter før middagen hos meg var ferdig og satt på bordet, og jeg måtte kaste mat fordi jeg hadde laget til to. Han kunne si stygge ting om mitt utseende og min kropp. Han ble sur hvis jeg spurte om han ville være med ut en lørdag (dette gjaldt i alle fem årene). Han kunne ikke reise til steder hvor vi kunne møte hans eller min eks. Han ble sint hvis jeg snorket om natten eller lå urolig og kunne fare opp fra sengen pga det. Han overså felles grensesetting for våre særkullsbarn og lot sine gjøre det mine akkurat hadde fått nei til. Han kunne aldri planlegge ferier sammen med meg og ble sur hvis jeg forsøkte å nevne det. Når han hadde sine barn, hørte jeg aldri noe fra ham, og visste aldri hva de skulle. Han hadde lovet ungene mine og meg en tur til sitt landsted i sommer, men valgte å reise alene, uten å gi oss beskjed. Han har også et sinne, og har tatt tak i meg et par tre ganger. Klarer alltid å få skylden over på meg... Jeg gjorde slutt for et år siden. har ikke hørt noe fra ham, før jeg fikk meg ny kjæreste for en måned siden. Nå gjør han alt for å få meg tilbake og angrer alt han har gjort mot meg, sier han... Alt skal bli så bra og han har forandret seg. Dette skjedde også for to år siden. Da var det også slutt, fordi jeg ikke orket å stå i dette forholdet mer, og fordi det gjorde meg syk.. Hørte ikke fra ham, før en ny beiler meldte seg. Da ville han ha meg tilbake og alt skulle bli så bra... han klarte å skjerpe seg i 1,5 måned.. da var det tilbake til gamle fakter med ignorering, likegyldighet, spydigheter, sinne osv... Jeg har fått verdens snilleste kjæreste nå, men eksen min forvirrer meg.. har meg liksom i et slags grep.. tør jo aldri å ta ham tilbake, men hvordan skal jeg klare å kutte? Var dum å kommentere noe han skrev på et sosialt medie, som fortalte litt om hvordan han hadde vært mot meg... dette slettet jeg etter en time, men det var jo flere som hadde sett det, og nå har han jo "bagatellisert" hva han egentlig har gjort og sagt at det er jeg som har overreagert.. var veldig dumt av meg og dette plager meg veldig... at jeg kunne være så dum.. Noen som vet hvordan jeg kan komme meg videre og glemme denne eksen? Nå går jeg og er redd for hva andre kan si om meg pga denne ene kommentaren... vikler meg liksom litt inn i det - i allefall i hodet... Anonymous poster hash: b7a50...a9a Anonymous poster hash: b7a50...a9a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Du må bare gå 'the hard way' og unnlate å svare på meldinger osv. Du kan også sperre telefonen din mot oppringninger og sms'er fra han. Ikke følg han/vær venn med han på sosiale medier. Ikke les det han skriver der, og for guds skyld ikke kommenter noe. Ikke tenkt på hva andre kan si og tenke om deg og forholdet du hadde med han. Det er history og du bør ikke dvele ved dette, men konsentrere deg om nåtiden. Si til deg selv at hans meninger om deg ikke har gyldighet. Hvis han sier noe om deg så ikke fall for fristelsen til å gå i dialog eller prøv å argumentere med han - bar skyv det fra deg og ikke forhold deg til det som sies. Si til deg selv: dette vedgår meg ikke. Hans meninger om meg har ingen gyldighet. Skjerm deg selv! Det er lett at fortiden kan få et slags magisk grep om oss, men som du selv også skjønner basert på det du sier er dette ikke en mann du bør gå tilbake til - overhodet! Han er ikke bra for deg, og kjører garantert dette opplegget sitt nå for å ødelegge for deg og ikke fordi han egentlig vil ha deg tilbake. For å fjerne grepet han tross alt har om deg må du rett og slett kutte han helt ut. Hver gang du leser noe han har skrevet på sosiale medier så tenker du på han og bidrar til å la han opprettholde grepet. Du må kutte ut alt av kontakt og lesing/snoking på nett. Hver gang du gjør en handling eller unnlatelse forsterker du motivasjonen bak handlingen eller unnlatelsen. Hver gang du har en form for kontakt og/eller leser noe og/eller kommenterer noe (herunder å snakke med venner om han og hva han sa og hva du tenkte om det osv osv) så opprettholder du motivasjonen for å ha han som en del av livet ditt. Sett strek, og gjør det nå! Det kan sikkert føles tungt og vanskelig i starten, men for hver dag som går uten at du leser/kommenterer/oppsøker osv så forstreker du motivasjonen bak dette. Nyt din nye kjæreste, legg fortida bak deg og kom deg videre! Jeg heier på deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3526851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Enig med morsan i alt hun skriver, og i tillegg syns jeg du skal gå inn på FB og slette kommentaren din + pluss legge han i skjul. Heier også på deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3526859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Kjære dere! Tusen takk for svar! Dette har gitt meg en gnist av styrke til å klare å legge ham vekk... Det som gnager mest nå, er andres oppfatning av meg pga den tåpelige kommentaren jeg skrev... -og slettet etter 1,5 timer... Vel, gjort er gjort og man sier og gjør av og til ting i affekt og bitterhet, som man kan angre siden.. Jeg må bare klare å legge alt dette helt vekk.. Det er lenge siden jeg var forelsket i min eks, men jeg ble totalt hektet på ham... en helt merkelig følelse av å bli totalt avhengig av ham, og til å måtte kontrollere og vite til enhver tid.... noe som jeg jo aldri gjorde, for han fortalte meg aldri noen ting... Kontrollbehovet kom nok av nettopp dette med å ikke vite og pga hans løgner og oppførsel fra tidlig i forholdet... og om hans manglende komplimenter, interesse for meg og emapati/kjærlighet utover i forholdet. Utrolig rar følelse nå, å kjenne at han fortsatt har "grepet" på meg, selv om jeg ikke har følelser for ham, utover det å være en hvilken som helst "venn".. I mitt nye forhold, er jeg rolig.. kan kose meg med barna mine uten å måtte tenke på hva kjæresten holder på med til enhver tid. Jeg vet han er der og at han tenker på meg. Han ringer til og med til meg for å spørre hvordan jeg har det... noe min eks aldri gjorde.. Bare grepet på Mr. eks forsvinner, får jeg det veldig godt! Anonymous poster hash: b7a50...a9a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3527068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg ønsker deg all mulig lykke til! Det å prøve å ikke tenke på hva andre sier og tenker om deg relatert til han er en del av det du må igjennom for å unngå at han kryper inn under huden på deg. Grubling på slikt betyr at du lar han fortsatt ha makt, betydning, gyldighet. Vet det ikke er lett, men det blir lettere for hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3527084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg skal gjøre hva jeg kan, for å blokkere ham, så han slipper taket... det som er synd, er at vi treffes i alle slags arenaer... skole, idrett.. hans eldste og mitt mellomste barn er like gamle og er på samme idrettslag, bl.a... Jeg gruer meg veldig til å møte ham og de som også "kommenterte" på hans status forelden... det skal være et fellesmøte på skolen torsdag, hvor flere av oss skal samles. Kjenner det stresser meg og jeg har mest lyst til å ikke møte, men vet det går utover barnet mitt... -En gang må jeg jo møte på alle sammen... Anonymous poster hash: b7a50...a9a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3527088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Du er tøff og kjempesterk! Du har klart å komme deg ut av et meget destruktivt forhold - det er ikke alle som klarer det! Vær stolt av deg selv - det har du all grunn til! Har du fortalt kjæresten din om denne eksen og hva han kan finne på å gjøre? Slik at han er informert dersom noe skulle oppstå mener jeg. Støtt deg til kjæresten din og la ham støtte deg, han høres ut som en flott kar. Om du treffer på eksen så tenk på ham som den ynkelige, patetiske tufsen han er - for det er det han er, helt sant! Menn som oppfører seg som ham er patetiske og ynkelige og har ingen annen måte å hevde seg på enn å rakke ned på andre - ingen god egenskap akkurat... Om han prøver seg med kommentarer eller noe på en offentlig arena hvor andre er til stede så lat som ingenting, ikke vis ham at det han sier/gjør går inn på deg, bare se nedlatende på ham, trekk på skuldrene og gå din vei - vis ham med all mulig tydelighet at han ikke betyr noe som helst for deg lenger. Det er den beste hevnen du kan ta over ham - vær totalt likegyldig, gå videre og gi deg selv et fint liv sammen med dine barn og din flotte, nye kjæreste. Lykke til! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3527158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Dere er så snille!! Dere har klarnet tankene mine og gitt meg "støtte" slik at jeg føler meg sterk nok til å komme meg videre, uten hans grep.. Riktig nok er jeg jo ikke kommet så langt på veien, men langt nok til å ikke føle skyld over hans "tristhet" mer osv.. Har sagt til kjæresten min, at han gjerne vil ha meg tilbake, men at det ikke er aktuelt for min del.. Tusen takk nok en gang for at dere "heier" på meg og for støtten! Dere skal få høre, om en stund, hvordan dette har gått! Anonymous poster hash: b7a50...a9a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397135-hvordan-komme-ut-av-grepet-til-eksen/#findComment-3527246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.