Gå til innhold

virkelig fem glass i en flaske?

Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke helt det. Det som de sier at det er fem glass pr flaske vin.

Men nå holder jeg på med mitt 9 glass vin. Jeg skjønner jo at det er forskjell på glassene altså :-), men allikevel, jeg synes jeg heller godt i glasset mitt.

Og de sier det er 200 kcal pr glass. Men hvor mange kcal er det da egentlig i en flaske. Så store vinglass har vi ikke i vårt hus.

Anonymous poster hash: 6d661...272
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397144-virkelig-fem-glass-i-en-flaske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke den erfaring jeg har Riedel glass og 15 cl er bare så det dekker bunnen i glasset, de er  store glass for å få frem vinens lukt og smak fullstendig.

Jeg tror ikke man får mer enn 5-6 glass vin av en flaske, 

Jeg tenker på hva et glass vin er i Italia, et riedel glass fult og gjerne et par om dagen.

Tror kanskje bedre enn man tenker:

http://www.kk.no/sex-samliv/2-glass-vin-daglig-bedre-sex-16715

Hei!

Jeg har ikke den erfaring jeg har Riedel glass og 15 cl er bare så det dekker bunnen i glasset, de er  store glass for å få frem vinens lukt og smak fullstendig.

Jeg tror ikke man får mer enn 5-6 glass vin av en flaske, 

Jeg tenker på hva et glass vin er i Italia, et riedel glass fult og gjerne et par om dagen.

Tror kanskje bedre enn man tenker:

http://www.kk.no/sex-samliv/2-glass-vin-daglig-bedre-sex-16715

15cl x 5 = 75, hvilket betyr at 15 cl er vanlig. Som morsan har også jeg jobbet i utelivsbransjen mens jeg studerte, og også jeg har lært 5 gl pr flaske rødvin og 6 gl pr flaske hvitvin.

15cl x 5 = 75, hvilket betyr at 15 cl er vanlig. Som morsan har også jeg jobbet i utelivsbransjen mens jeg studerte, og også jeg har lært 5 gl pr flaske rødvin og 6 gl pr flaske hvitvin.

Hei!

Ja ja men så er vi enige da :-)

Selv om jeg personlig mener 15 cl i Riegel glass dekker bunnen, noe de gjør og skal, men det er ikke akkurat mye, men som min mann sier det er mye for verter som før besøket kommer er godt dekket av alkohol, dvs før vinkjellerens kulinariske reiser innlemmes i kveldens jåleri :-D

Det er en fin ting ved autisme, man slipper vinkvelder og annen parfyme, man får lov å hygge seg med en billig vin fra chile og sparer både seg selv og mange andre for mange mange hundrelapper :-)

man kan hygge seg i fred etter en lengre og hyggelig diskusjon med en god venn om noe hyggelig, et problem, ..:-) Da jeg ikke fant noen åpnelys og enkelt svar på en viss energioverføring, ble det er befrielse og vandre ut i andre galakser, takk Gud for at de fins, når det enkle blir umulig, blir galaksers avstand en glede.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...