Gå til innhold

hvor lenge før begynne å søke jobb?

Anbefalte innlegg

Er i permisjon med barn nr 2, og skal være det fram til midten av august. Avdelingen min ble lagt ned da jeg gikk gravid, så må søke ny jobb. Har ikke lyst til å tenke på jobbsøking en gang nå, vil bare nyte tiden hjemme. Og det er vel litt tidlig å begynne å søke nå når man ikke kan begynne før i august vel? De fleste stillingsannonser som ligger ute har tiltredelse snarest

Fortsetter under...

Det kommer sikkert an på hva slags stillinger man skal søke på, men når vi lyser ut stillinger hos oss, antar vi at søkerne har tre måneders oppsigelsestid der de jobber i dag, pluss at intervju og tilsettingsperiode tar noen uker etter søknadsfristen. I tillegg vil vi ofte unngå at noen starter i ny jobb mens de fleste er på ferie, så stillinger vi lyser ut i de kommende månedene, har vi stort sett ønsket oppstart for i august. Det ville i hvertfall ikke kommet som noen overraskelse på oss at søkeren kunne starte i august. Så hvis det dukker opp interessante jobber nå og fremover , ville jeg søkt ( og skrevet at du har permisjon frem til august).

Anonymous poster hash: 95b12...6b9

Er i permisjon med barn nr 2, og skal være det fram til midten av august. Avdelingen min ble lagt ned da jeg gikk gravid, så må søke ny jobb. Har ikke lyst til å tenke på jobbsøking en gang nå, vil bare nyte tiden hjemme. Og det er vel litt tidlig å begynne å søke nå når man ikke kan begynne før i august vel? De fleste stillingsannonser som ligger ute har tiltredelse snarest

Du burde i det minste følge med på ledige stillinger. Ser du noe som er midt i blinken bør du søke selv om du ikke kan starte før i august. Her hos oss ville vi gjerne ventet et par måneder ekstra på rett kandidat, om det da ikke var et helt prekært og umiddelbart behov.

Enig med de andre her. Følg med på ledige stillinger, og er det noen jobber som du mener er midt i blinken for deg, så søk! En arbeidsgiver vil ofte kunne vente noen måneder for å få rett person inn i stillingen. Det er vanlig å regne med tre måneders oppsigelsestid, og ansettelsesprosessen tar også noe tid.

Et sted jeg jobbet, valgte vi å ansette ei som nettopp hadde født, selv om vi visste at det ville gå omtrent ett år før hun kunne tiltre stillingen. Vi fikk tak i en vikar for henne, og så startet hun hos oss når permisjonen var over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...