Gå til innhold

Blødning før menstruasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei

Jeg er en kvinne på 41 år som har i de siste tre månedene opplevd at jeg en dag før mesntruasjonen får en liten blødning en dag før menstruasjonen begynner. Det er en liten blødning som er brunaktig. Etter denne blødningen så går det noen timer ( ca en dag) så kommer menstruasjonen for fullt. Blør ikke i mellomtiden. Dette har vært regelmessig de tre siste månedene.

Blør ellers ingenting mellom menstruasjonene, og mensen kommer regelmessig (pluss/minus 2 dager). Lurer litt på hvorfor jeg ha begynt med en slik blødning før menstruasjonen. Er det bare hormonene eller er det noe som kan være alvorlig? Er jeg kommet i en alder der det er vanlig at ting kan endre seg? Kan dette forsvinne igjen?

Var på kontroll hos gynekolog for to år siden og da var alt fint. Bruker å ta cellprøve hvert tredje år.

Hlsen en som er nervøs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397171-bl%C3%B8dning-f%C3%B8r-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder ikke som noe alvorlig i og med at det er så regelmessig et mønster. Det er helt typisk ved bruk av kobberspiral, men det går jeg ut fra at du ikke har? Noen ganger kan det være en polypp, og de er nesten alltid godartede. Få din lege til å utføre en gynekologisk undersøkelse ved anledning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...