Gå til innhold

Bare lurer på en ting ang føflekker..

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man bare kan bestille time hos legen for føflekk sjekk over hele kroppen? 

Ikke det at jeg er bekymret for noen, men jeg har ganske mange.. Har føflekk-hud om man kan si det.. 

Men er bare usikker på hva jeg skal se etter. Har ingen som klør da, og ingen som er spesielt rar form eller stikker ut som ei vorte. Men har fjernet en rar føflekk før for mange år siden. 

Kan man gjøre det eller er det egentlig ikke så nødvendig?

Anonymous poster hash: 18135...98d

Fortsetter under...

Aner ikke om man kan gjøre det. Men føflekk kreft er det som øker mest i norge, tror jeg. Så da burde man kunne gjøre det.  I tillegg til de vanlige rådene er det vel føflekker som du synes er annerledes enn de andre du skal være obs på, samt føflekker som hever seg litt over huden, de trenger ikke å stikke ut som en vorte. Selv har jeg en ganske mørk en på fire cm som man kjenner når man tar fingeren over, som jeg vil få sjekket. Det er mulig å få fotografert de du lurer mest på på Boots apoteket. Men det koster jo litt.

Jeg lurer på om man bare kan bestille time hos legen for føflekk sjekk over hele kroppen? 

Ikke det at jeg er bekymret for noen, men jeg har ganske mange.. Har føflekk-hud om man kan si det.. 

Men er bare usikker på hva jeg skal se etter. Har ingen som klør da, og ingen som er spesielt rar form eller stikker ut som ei vorte. Men har fjernet en rar føflekk før for mange år siden. 

Kan man gjøre det eller er det egentlig ikke så nødvendig?

Min fastlege sjekker føflekkene mine hvert halvår.Jeg har også føflekkropp, mildt sagt.

Anonymous poster hash: 05b30...052

Min fastlege sjekker føflekkene mine hvert halvår.Jeg har også føflekkropp, mildt sagt.

Anonymous poster hash: 05b30...052

Hvordan sjekker han dem? Bruker han noe eller bare ser han over alle?

Om jeg skulle tatt en slik sjekk hadde jeg prioritert å gjøre det hos en hudlege. Det er der kunnskapen er og det er de som har utstyr til å sjekke nærmere om noe skulle være i behov av å ses nærmere på. 

Anonymous poster hash: aa878...ce1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...