Gå til innhold

Kommunejobb uten kvelds og søndagstillegg

Anbefalte innlegg

Jobber som Personlig assistent i kommunen. Bruttolønn kr 130,- pr time. Får ikke kvelds og søndagtillegg . Jobber kun på kveldene og har fast stilling. Forstår ikke at det er lov. Jobbet tidligere i Uloba og der fikk jeg alle tilleggene.Kan kommunen gjøre som de vil.

Fortsetter under...

Det kommer an på hva som står i kontrakten din med kommunen. Enkelte steder ansetter de ikke assistenter som arbeidstakere, men som oppdragstakere, og da er man mindre "beskyttet" av de reglene som ordinære arbeidstakere har.

Jobber som Personlig assistent i kommunen. Bruttolønn kr 130,- pr time. Får ikke kvelds og søndagtillegg . Jobber kun på kveldene og har fast stilling. Forstår ikke at det er lov. Jobbet tidligere i Uloba og der fikk jeg alle tilleggene.Kan kommunen gjøre som de vil.

Det syntes jeg var ekstremt dårlig betalt. Du tjener vesentlig mer i kassa på Rimi.

Anonymous poster hash: dadaf...65b

Sannsynligvis jobber du som oppdragstaker i kommunen, og da gjelder ikke vanlige arbeidsvilkår. Dette er vanlig praksis i mange kommuner vedr. personlig assistanse til hjelpetrengende.

Du har sikkert skrevet kontrakt med kommunen, hvor dette er blitt presisert, godtgjørelse etter en årslønn på kr 265.200.

Anonymous poster hash: 2b85a...1cb

Hvis du jobber for samme bruker nå, som hadde Uloba tidligere, så skulle det skjedd en virksomhetsoverdragelse. Da har du krav på samme lønn som før. Det var slik de gjorde det under omleggingen. Du kan ringe Uloba ang dette.

Uansett høres det rart ut at du ikke får kveldstillegg osv. Trodde du hadde krav på dette. Har du en fagforening du kan spørre?

Anonymous poster hash: ef1f6...585

Annonse

Takk for svar. Nå forstår jeg at kommunen virkelig har rett til å ikke betale meg kvelds og søndagtillegg. Ikke rart alle har sluttet utenom meg.At det er lov......men det er det altså. Jeg jobbet hos en annen bruker som var tilknyttet Uloba tidligere, men der sluttet jeg fordi jeg ble misshandlet av bruker som satt i rullestol.

Personlig assistent i kommune er vel bortimot den dårligst betalte jobben man kan få? Håper du har en mann som tjener godt.

Det er svært stor variasjon i hvordan personlige assistenter lønnes. I den kommunen jeg bor er personlige assistenter ansatt på vanlig måte og lønnes etter kompetanse og ansiennitet. 

Tilsvarende gjelder enkelte andre arbeidsgivere for BPA; der er assistentlønn for ufaglærte høyere enn hva ufaglærte i barnehage tjener, samt at det gis gode helge- og kveldstillegg.

Det går ut over brukerne at enkelte kommuner velger å lønne ekstremt lavt, samt la være å ansette på ordinære vilkår. Ikke så mange som vil ha den typen arbeidsvilkår trådstarter har :-(

I min kommune er det stor mangel på jobber. Dvs alle tar ukritisk de jobbene som finnes. Men Personlig assistent er ikke den dårligste betalte jobben.Skal snart begynne som støttekontakt og timeavlaster også...ingen kvelds og søndagstillegg der heller. Lønn 130 pr time. Akkurat sånn at jeg får litt igjen når jeg har betalt bil bensinen. Bruker en liter på mila .Noen ganger skal bruker med i min bil på veg til  aktiviteter og da går jeg vel i minus Tror ikke jeg får dekket bensinutgiftene av kommunen når jeg er støttekontakt.

I min kommune er det stor mangel på jobber. Dvs alle tar ukritisk de jobbene som finnes. Men Personlig assistent er ikke den dårligste betalte jobben.Skal snart begynne som støttekontakt og timeavlaster også...ingen kvelds og søndagstillegg der heller. Lønn 130 pr time. Akkurat sånn at jeg får litt igjen når jeg har betalt bil bensinen. Bruker en liter på mila .Noen ganger skal bruker med i min bil på veg til  aktiviteter og da går jeg vel i minus Tror ikke jeg får dekket bensinutgiftene av kommunen når jeg er støttekontakt.

Du burde få km-godtgjørelse, når du bruker bilen i jobben som støttekontakt., ta det med i kontrakten, samt at du skal ha dekket diverse utlegg til aktiviteter.

Anonymous poster hash: 2b85a...1cb

Da jeg var støttekontakt, hadde jeg mulighet for å få km-godtgjørelse for kjøring med bruker i bilen inntil et visst antall km pr måned. Jeg fikk også et skattefritt tillegg på kr. 20,- pr time jeg jobbet, som var ment å skulle dekke evt. utgifter. Min kommune betalte også en noe høyere timelønn, tror jeg fikk 160,- pr time + tillegg.

Dette må da være ment som noe de snilleste og flinkeste av oss skal drive med av sitt hjärtas godhet ved siden av sin vanlige jobb, og ikke som noe man faktisk skal leve av...?

Annonse

JA, typisk kvinnejobb pga dårlig betalt. Ikke truffet en mannlig i dette yrket Grunnen til at jeg gjør det er for å være til nytte. Gir god følelse å bety noe for andre.  Ble glad for tips om å spørre om km godtgjørelse ved ny støttekontakt jobb. Der skal jeg huske på å spørre om på intervju.  På siste intervju da jeg fikk jobb som Personlig assistent ble jeg helt satt ut av alle spørsmålene.  Nevn negative ting ved deg....... var det vanskeligste spørsmålet. Glemte etterpå det viktigste ...spørre om lønn.  

I min kommune er det nesten umulig få jobb. Siste utlyste jobb ( renholder i kommunen). var det 60 søkere . De fleste utlendinger. I annonsen står " utlendinger oppfordres til å søke ".De må jo også ha en jobb å gå til .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...