Gå til innhold

Kommunejobb uten kvelds og søndagstillegg

Anbefalte innlegg

Jobber som Personlig assistent i kommunen. Bruttolønn kr 130,- pr time. Får ikke kvelds og søndagtillegg . Jobber kun på kveldene og har fast stilling. Forstår ikke at det er lov. Jobbet tidligere i Uloba og der fikk jeg alle tilleggene.Kan kommunen gjøre som de vil.

Fortsetter under...

Det kommer an på hva som står i kontrakten din med kommunen. Enkelte steder ansetter de ikke assistenter som arbeidstakere, men som oppdragstakere, og da er man mindre "beskyttet" av de reglene som ordinære arbeidstakere har.

Jobber som Personlig assistent i kommunen. Bruttolønn kr 130,- pr time. Får ikke kvelds og søndagtillegg . Jobber kun på kveldene og har fast stilling. Forstår ikke at det er lov. Jobbet tidligere i Uloba og der fikk jeg alle tilleggene.Kan kommunen gjøre som de vil.

Det syntes jeg var ekstremt dårlig betalt. Du tjener vesentlig mer i kassa på Rimi.

Anonymous poster hash: dadaf...65b

Sannsynligvis jobber du som oppdragstaker i kommunen, og da gjelder ikke vanlige arbeidsvilkår. Dette er vanlig praksis i mange kommuner vedr. personlig assistanse til hjelpetrengende.

Du har sikkert skrevet kontrakt med kommunen, hvor dette er blitt presisert, godtgjørelse etter en årslønn på kr 265.200.

Anonymous poster hash: 2b85a...1cb

Hvis du jobber for samme bruker nå, som hadde Uloba tidligere, så skulle det skjedd en virksomhetsoverdragelse. Da har du krav på samme lønn som før. Det var slik de gjorde det under omleggingen. Du kan ringe Uloba ang dette.

Uansett høres det rart ut at du ikke får kveldstillegg osv. Trodde du hadde krav på dette. Har du en fagforening du kan spørre?

Anonymous poster hash: ef1f6...585

Annonse