Gå til innhold

Tiåring tyvlånte bil – igjen

Anbefalte innlegg

En tiåring ble onsdag stanset ved Tonsåsen i Valdres etter å ha kjørt tre-fire mil på veien alene. For bare få dager siden havnet den samme gutten i grøfta i det samme området.

Tiåringens foreldre bekrefter overfor VG at det var den samme gutten som for få dager siden stjal foreldrenes bil og havnet i grøfta ved Nordsinni. Han hadde da med seg sin 18 måneder gamle søster som passasjer.

Denne gangen tok han sin tantes bil, en Opel Zafira.

– Bilnøklene sto i bilen, så det var dessverre lett for ham å få tak i nøklene, sier guttens mor til VG.

Da gutten ble funnet etter den første kjøreturen, hevdet han at han ikke var et barn, men en dverg, og at han hadde glemt førerkortet hjemme.

Nå er det på tide at gutten for beslaglagt førerkortet!

Anonymous poster hash: 2b040...963

Fortsetter under...

Nå sier jeg som en annen sa her inne da guttungen tok den første bilen - for et spetakkel av en unge!

Men temmelig tankeløst å gå fra bilen med nøklene i med den ungen i nærheten da.

Han syntes nok det var litt stas med all oppmerksomheten han fikk sist tydeligvis.

Jeg håper barnevernet involveres i saken. Det høres ut for meg som de voksne i denne familien ikke tar tilstrekkelig voksenansvar. Man lar ikke bilnøkler ligge tilgjengelige eller stå i bilens tenning med barn rundt, især ikke når det har vist seg at gutten har gjort dette allerede en gang.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...