Gå til innhold

Helsefreakerne ødelegger livslysten vår!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barna blir nå nektet brunost i barnehagen.Tobakk er bannlyst i det meste av den vestlige verden.Når da alkohol og narkotika er fjernet,vil man da gå løs på kaffe,sukker og salt?

Skal man virkelig kaste bort halve livet på å bli gammel? Hvorfor det? For å sitte alene på gamlehjemmet sammen med altzheimer pasienter?

Det er jo helt utrolig at jeg har blitt 55 år gammel,jeg som har spist sjokolade, potetgull og cola hele livet.Jeg foreslår at helsefreakerne kan kose seg med grønnsakene og rødvinen,så skal jeg kose meg med indrefilet,bernaise og bakte poteter.Nå blir det 2 burgere i dag,biffgrandis i morgen og 3-4 svinekoteletter med potetsalat på søndag eller Fjordland biff stroganoff.

Jeg vil heller nyte livet i 70+ år,enn å slite meg gjennom livet i 90 år med fisk, brokkoli,rødvin og nikotinplaster.

Nå skal jeg se på dagsrevyen drikke cola og spise 2 burgere med jarlsbergost.Ostepop senere i kveld,og melkesjokolade til min evergood kaffe med h-melk.

Lykke til med din stangselleri og ditt vann!

Hvordan vurderer du din egen helse?

Endret av slabbedask

Er det ikke alltid noen andre som ødelegger livet ditt Meat Loaf? ;)

Han er nok et av de stakkars menneskene med en unik og vakker personlighet som har vært så uheldig å bare møte drittfolk på sin vei.

Skjønner dere ikke at det er mye artigere å skylde på alle andre enn å måtte ta ansvar selv og faktisk få ræva ut av sofaen og gjøre noe? ;)

Rett skal være rett - han har mange ganger sagt han skal begynne å trimme litt og spise sunnere og sånt, men det har aldri kommet et eneste oppfølgingsinnlegg som tilsier at han faktisk har gjort noe av det...

Annonse

Hva med alt annen dritt man får i seg? Alkohol,tobakk/snus,hasj og feil medisinbruk? Tror vel heller at salt,sukker og fett i moderate mengder er mindre farlig enn all den kaffen og alkoholen folk får i seg?

Jon Bing ble 69 år.Har jeg samme helse som han ,lever jeg 14 år til.Innen da har jeg nok begynt å gå mer,og trappe ned på cola,ostepop og sjokolade.

En annen ting er jo at mat skaper glede,og at lykkepiller neppe er den eneste løsningen over noe tid.

Jeg har 3 sykler og nye røde joggesko,så det er mye latskap jeg må overvinne.

Tar med meg alle gode råd.

Hva tror dere om arv vs miljø når det gjelder god helse?

Kan  "det normale" utvides,så både lette og tunge kan komme inn i varmen? Jeg mener man mobber jo ikke folk på 40 kg og 150 cm lengde! Hvorfor skal man da mobbe folk på 140 kg og 180 cm lengde?

Tror nok at ensomhet og mye mobbing har formet min psyke negativt.Jeg mener jeg var jo en snill liten gutt for ca 50 år siden.

Jeg er også enig med Laban.

For øvrig tror jeg at innlegget til trådstarter bærer preg av en mekanisme mange bruker når våre idealer ikke stemmer med det vi får til; idealene justeres slik at de blir mer i samsvar med det vi får til. Dersom man har endt opp med et liv med alvorlig kronisk sykdom, ensomhet, passivitet og stor overvekt, så er det ikke gitt at store endringer oppleves overkommelige. Da kan strategien om å glede seg over det man har være den beste man får til.

Jeg mener man mobber jo ikke folk på 40 kg og 150 cm lengde! Hvorfor skal man da mobbe folk på 140 kg og 180 cm lengde?

Da kan jeg fortelle deg at det er ikke få kommentarer jeg har fått på høyden min gjennom årene (jeg rager såvidt halvannen meter over bakken) og guttungen min er av natur veldig tynn og i kombinasjon med en medfødt hjertefeil har det ført til at han har vært rett og slett mager og undervektig og jeg skal love deg at (spesielt voksne menn!) har kommentert det når han har vist seg i bar overkropp... Nå har han lagt på seg litt og er en flott og normalvektig ung mann som jeg er kjempestolt over å være mamman til. :) Det var jeg selvfølgelig da han var tynnere også da! :)

Hva med alt annen dritt man får i seg? Alkohol, tobakk/snus, hasj og feil medisinbruk? Tror vel heller at salt, sukker og fett i moderate mengder er mindre farlig enn all den kaffen og alkoholen folk får i seg?

Tobakk, snus, hasj og medisiner er ikke næring.  Bortsett fra de medisiner man trenger pga. individuelle lidelser, er det bare å holde seg unna. 

Apropos myter og forvirring: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10145387

"Alt med måte" er et ganske fornuftig - om enn litt kjedelig - prinsipp :mellow:

Du virker forresten ganske "deppa" og irritabel? Jeg regner med du er klar over at du blir hva du spiser? En jeg kjenner begynte på kostholdsendringskurs pga overvekt, og livet hans er totalt forandra. Han sier han aldri har vært så lykkelig som nå, for før var maten han spiste som gift for kroppen. Etter den totale endringa har både kropp og psyke det tipp topp i forhold til før  - enten du tror det eller ei. Det er nesten slik at man, ved å se måten du skriver på, skjønner at du propper kroppen full av "søppel"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...