Gå til innhold

Bli fosterhjem..

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt lyst å bli fosterforelder siden jeg var liten.. Ønsket er enda sterkere nå når jeg er blitt voksen. Vi har 4 barn selv, på 5, 11, 14 og 16 år.

Vi lurer på å bli fosterhjem, når jeg er ferdig med utdannelsen min, men har et par spørsmål...

Er det mulig å si at vi ønsker et eldre barn, ikke de minste som "alle" vil ha, men de som kanskje ikke hadde fått en sjanse utenom, eller er det barnevernet som velger?

Å er det sånn at barnet alltid skal tilbake til foreldrene? Jeg tenker på hvor fælt det må være å "miste" et barn, når det skal tilbake til foreldrene igjen, etter at du kanskje har hatt det i flere år? Det blir jo som å miste sitt eget barn, man blir jo like glad i fosterbarna??

Er det noen alder dere anbefaler oss å vente til, med tanke på egne barn?

Vi har en avlastningsdatter nå, som vi har hatt i 4 år, får vi fortsette å ha henne til hun er voksen selv om vi velger å bli fosterforeldre evt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397227-bli-fosterhjem/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Fostermor Nina

Hei!

Så flott at dere ønsker å bli fosterforeldre!

Dere kan selv ønske alder på et evt fosterbarn. I vårt tilfelle, vi hadde en sønn på 4 år, så ble det anbefalt at fosterbarnet var yngst.  Det er aldri mulig å garantere at fosterbarnet ikke tilbakeføres til biologiske foreldre, men å være fosterforeldre er det verdt uansett. Vi er like glade i fosterjenta vår som vi er i vår biologiske sønn, og hvis det blir vedtatt at hun skal tilbakeføres til foreldrene blir det veldig sårt og vanskelig, men det er verdt det likevel!

Kontakt Bufetat i hjemkommunen din, de er behjelpelig med alle spørsmål du måtte ha.

Lykke til!

Nina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397227-bli-fosterhjem/#findComment-3534860
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...