hope11 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg har hatt lyst å bli fosterforelder siden jeg var liten.. Ønsket er enda sterkere nå når jeg er blitt voksen. Vi har 4 barn selv, på 5, 11, 14 og 16 år. Vi lurer på å bli fosterhjem, når jeg er ferdig med utdannelsen min, men har et par spørsmål... Er det mulig å si at vi ønsker et eldre barn, ikke de minste som "alle" vil ha, men de som kanskje ikke hadde fått en sjanse utenom, eller er det barnevernet som velger? Å er det sånn at barnet alltid skal tilbake til foreldrene? Jeg tenker på hvor fælt det må være å "miste" et barn, når det skal tilbake til foreldrene igjen, etter at du kanskje har hatt det i flere år? Det blir jo som å miste sitt eget barn, man blir jo like glad i fosterbarna?? Er det noen alder dere anbefaler oss å vente til, med tanke på egne barn? Vi har en avlastningsdatter nå, som vi har hatt i 4 år, får vi fortsette å ha henne til hun er voksen selv om vi velger å bli fosterforeldre evt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397227-bli-fosterhjem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fostermor Nina Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Hei! Så flott at dere ønsker å bli fosterforeldre! Dere kan selv ønske alder på et evt fosterbarn. I vårt tilfelle, vi hadde en sønn på 4 år, så ble det anbefalt at fosterbarnet var yngst. Det er aldri mulig å garantere at fosterbarnet ikke tilbakeføres til biologiske foreldre, men å være fosterforeldre er det verdt uansett. Vi er like glade i fosterjenta vår som vi er i vår biologiske sønn, og hvis det blir vedtatt at hun skal tilbakeføres til foreldrene blir det veldig sårt og vanskelig, men det er verdt det likevel! Kontakt Bufetat i hjemkommunen din, de er behjelpelig med alle spørsmål du måtte ha. Lykke til! Nina 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397227-bli-fosterhjem/#findComment-3534860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.