Gå til innhold

Hvorfor likes ikke Facebook av noen?

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med Facebook hvis man har venner -

Men kan jo ha venner som bor langt unna.

For min egen del prioriterer jeg heller å bruke den fritiden jeg har til ulike aktiviteter med venner enn å sitte foran PC'en/nettbrettet/smarttelefonen - og kunne gjøre det UTEN til stadighet måtte forholde meg til hva som har hendt på FB...

Tror det er mest kjerringer som driver på på Facebook.

Anonymous poster hash: af984...728

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hva er poenget med Facebook hvis man har venner - og spesielt om man har venner som heller liker å treffes i RL enn på nettet?

For min egen del prioriterer jeg heller å bruke den fritiden jeg har til ulike aktiviteter med venner enn å sitte foran PC'en/nettbrettet/smarttelefonen - og kunne gjøre det UTEN til stadighet måtte forholde meg til hva som har hendt på FB...

Jeg har masse venner jeg treffer så ofte jeg kan, men fordelen med Facebook er at du selv styrer hvor sosial du trenger å være ;) Jeg kan titte innom i fem minutter nå og da, og andre ganger er jeg der lenger. Jeg har rett og slett ikke tid til å treffe venner hver dag. Har tross alt full jobb og tre barn å følge opp. Det blir heller ikke til at jeg stikker ut om kveldene de ukene jeg har barna hjemme, for da vil jeg jo være sammen med dem og passe på dem etter at de har lagt seg.

Jeg ser egentlig ikke helt den store forskjellen på å titte innom Åpent forum på DOL (hvorfor er du her når du har venner i RL?) og å ha profil på Facebook ;)

Jeg har til gode å få orgasme på facebook, men det hadde absolutt vært noe;-) Jeg snakker i tlf, møter personer i RL og bruker email en del. Facebook er et supplement og gir meg f.eks. oversikt over møter og diverse som jeg vil møte på. 'facebook gir meg mulighet til å ha kontakt med venner verden over og få nye venner overalt. Se bilder av hyggelige opplevelser overalt i verden osv. Alt på samme sted.

Facebook kommer til å endre seg i fremtiden slik som telefonen har gjort de siste hundre årene, men det kommer til å bli bygget på denne formen for sosial media.

Jeg er på facebook for å bli inspirert - og kanskje inspirere andre, og ikke minst inspirere meg selv. Derfor har jeg lagt ut "skrytebilder" av trening, fjellturer, mat jeg har laget osv... Jeg vet enkelte har den holdningen - herregud der skryter hun igjen, narsisist og get a life osv... men de driter jeg i, folk er forskjellige. Jeg har en venn som legger ut selfies av sin flotte kropp hele tia, gøyt for oss som har komplekser... not hehe :) men men, det er bra hun er stolt av kroppen sin og driter i folk som er litt jantelovete. Jeg prøver å ikke være det, selv om jeg har komplekser...... 

Det går faktisk an å slå av oppdateringer på folk da, man trenger bare se de man vil se, så får man heller gå inn "manuelt" i ny og ne om det er lenge siden sist.... 

Egentlig syns jeg det er intetsigende å ha 100-600 venner man aldri prater med, verken irl eller på fb. Ikke klikker de like heller, for det gjør de bare med de de kjenner best.... så av 200 venner, klikker 6 likes. 
Whats the use da liksom. Jeg syns fb er veldig grei jeg, har fått nye venner og møtt igjen gamle venner her, er så glad jeg traff igjen min gamle bestevenninne som flytta, vi mista kontakta pga vi endra adr noen ganger og d er mange som heter d samme, har prøvd å lete via 1881 og sånn, men så en dag på fb - blinkskudd :)
Har også blitt med i en turgruppe som er veldig sosialt. Jeg bruker også fb til å kjøpe/selge ting i gruppene der. Så fb er absolutt praktisk.
Er med i noen humorgrupper og som kommer med en del gullkorn, noen deler jeg på veggen min - for å glede mine fb-venner - og meg selv.

Jeg syns ikke fb er stedet å legge ut om alle sine elendigheter, slikt er rett og slett for privat. Derfor blir det gjerne litt rosenrødt det som er på fb, og sånn bør det nesten være. Møter du en bekjent på gata du ikke kjenner så godt, og som spør hvordan det går.... så er det ikke helt riktig å legge ut om alle problemene dine.... det tar du gjerne med de nærmeste, og sånn er det på fb og. Det tar vi i så fall på private meldinger da, om det må taes på fb. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...