Gå til innhold

Restauranter nå kan nekte å servere homofile

Anbefalte innlegg

Nok et eksempel på at verden forsetter å gå bakover:

Restauranter i Arizona kan nekte å servere homofile

Den lokale lovgivende forsamlingen i den amerikanske delstaten Arizona har vedtatt en kontroversiell lov.

Næringsdrivende har lov til å nekte å betjene homofile, så lenge de argumenterer ut fra sin religiøse overbevisning.

- Med republikanernes samtykke vil mange innbygger i Arizona bli del av en egen og lavere klasse på grunn av sin seksuelle orientering, sier den demokratiske senatoren fra Arizona Anna Tovar i en uttalelse.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Restauranter-i-Arizona-kan-nekte-a-servere-homofile-7479603.html#.UwlAN_ldXD5

Hva blir det neste. En lov som gir rett til å nekte å servere fargede?

Anonymous poster hash: ad90f...1ee

Fortsetter under...

Annonse

Har noen av dere blitt spurt om seksuell legning ved restaurantbesøk? Det har jeg aldri opplevd.

Så du ser for deg at det blir litt som med homofile prester i kirka? Det er greit at de er homofile, bare de ikke praktiserer  legningen sin? Altså kan du spise på restaurant i Arizona, bare du ikke sender tydelige forelskede blikk, holder hender eller annet. For å spise med ei venninne må de vel fremdeles godta, eller?  

La forresten merke til da jeg sist var i England, at en rekke B&B der ikke tillater "same sex-parties", altså at de ikke vil tillate hverken venninner på helgetur eller homofile menn. (Og motsatt) Det synes jeg er rimelig spesielt...   

Den lokale lovgivende forsamlingen i den amerikanske delstaten Arizona har vedtatt en kontroversiell lov.

Næringsdrivende har lov til å nekte å betjene homofile, så lenge de argumenterer ut fra sin religiøse overbevisning.

- Med republikanernes samtykke vil mange innbygger i Arizona bli del av en egen og lavere klasse på grunn av sin seksuelle orientering, sier den demokratiske senatoren fra Arizona Anna Tovar i en uttalelse.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Restauranter-i-Arizona-kan-nekte-a-servere-homofile-7479603.html#.UwlAN_ldXD5

I Uganda går de hakket lenger, og undertegner i dag en ny lov der homofile risikerer livsvarig fengsel.

Jeg kjenner at jeg blir sint.

http://www.nrk.no/verden/undertegner-omstridt-homololov-1.11565096

Har noen av dere blitt spurt om seksuell legning ved restaurantbesøk? Det har jeg aldri opplevd.

Tror du mobben i Russland spurte de homofile de filmet mens de utøvde grov vold mot i Russland før de banket dem? Tror du de som svarte "nei" slapp unna?

Jeg må innrømme at jeg forventer mer av en skolert og erfaren mann som deg Nils Håvard Dahl.

Jeg har, men da hadde jeg rotet meg inn på et lesbested i Stockholm.

Det er vel stort sett bare de synlig homofile som vil bli nektet servering, så de kan jo bare skjerpe seg. Droppe håndleddsknekk, rumpevrikking og gay voice og rett og slett bare se og høres litt streitere ut, verre er det ikke. Like enkelt som det er for oss andre å legge om til homsemodus. Det må de da kunne få til hvis de er sultne nok.

Jeg har, men da hadde jeg rotet meg inn på et lesbested i Stockholm.

Det er vel stort sett bare de synlig homofile som vil bli nektet servering, så de kan jo bare skjerpe seg. Droppe håndleddsknekk, rumpevrikking og gay voice og rett og slett bare se og høres litt streitere ut, verre er det ikke. Like enkelt som det er for oss andre å legge om til homsemodus. Det må de da kunne få til hvis de er sultne nok.

Hehe, sant. Kan vi ikke like gjerne og først som sist utvikle en mal for alle oss som fremdeles ønsker å bli betjent/ ekspedert/ servert? Bekledning, kroppsspråk, frisyrer - ja det meste?

Annonse

God ide.. dette kan man dra videre til homofrie gater, toalett, egne busser og så videre. Sehr gut!

Ikke sant, det må da være dette som kalles fremskritt? Eller nei vent... hva var de dreiv på med Mandela og han der Luther King jr igjen....?

Endret av Kayia

Ikke sant, det må da være dette som kalles fremskritt? Eller nei vent... hva var de dreiv på med Mandela og han der Luther King jr igjen....?

Shhh.. nå som Mandela er død & begravet kan vi sette i gang og endelig få LØST alle disse samfunnsmessige problemene med folk som er annerledes.

Jeg gleder meg til hele samfunnet er slik at man kan nekte hva som helst pga sin religiøse overbevisning.

'Nei sir,jeg er ateist, og ingen religiøse kan kjøpe brød i denne butikken',

'Sorry Mac, lille tuva kan ikke gå i barnehagen her, da pappa er homo'

'Ole må nok bytte skole, læreren har religiøse overbevisninger og kan ikke undervise ateister'

'Muhammed får sparken fordi sjefen, Gunnar, har oppdaget at han er Jøde, og dette strider mot Gunnars Islamske tro'

'Min New Age filosofi tilsier at jeg ikke kan tømme søpla hos familien Hansen, da de klart benekter den universale kraft-teorien'

Hvordan er det mulig at folk blir dummere og dummere selv med alle de moderne muligheter til å opplyse seg selv?

Og hva skjer når ekstremt dumme folk har atomvåpen ?

Dette ser ikke lovende ut for menneskehetens fremtid

Anonymous poster hash: 8b5a1...13d

Anonymous poster hash: ad90f...1ee

Dette er bare sørgelig, fryktelig trist at vi i 2014 faktisk ikke er kommet lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...