Gå til innhold

Restauranter nå kan nekte å servere homofile

Anbefalte innlegg

Jeg har, men da hadde jeg rotet meg inn på et lesbested i Stockholm.

Det er vel stort sett bare de synlig homofile som vil bli nektet servering, så de kan jo bare skjerpe seg. Droppe håndleddsknekk, rumpevrikking og gay voice og rett og slett bare se og høres litt streitere ut, verre er det ikke. Like enkelt som det er for oss andre å legge om til homsemodus. Det må de da kunne få til hvis de er sultne nok.

Eller like enkelt som å late som at man ikke er på date eller feirer bryllupsdag. Eller ha med seg anstand? Mener du virkelig at det er helt OK at homofile må skjule legningen sin?

Fortsetter under...

Jeg er mer bekymret over Norge hvor leger kan nekte å henvise til abort pga. religiøs overbevisning. Jeg har en datter som er forlovet med en kvinne og de planlegger bryllup til sommeren. De har reist en del sammen i USA og jeg tviler på at de har noensinne blitt nektet eller kommer til å bli nektet servering på restauranter.<br /><br />Media hauser opp et eller annet og det er blitt ultra moderne å vise hvor homovennlig en er. Jeg drukner i spørsmål om min datters lykke når min søster som har en sønn som er gift med en kvinne aldri blir spurt om slikt.<br /><br />Hvis homofili hadde vært akseptert ville vi ikke trengt å snakke om det. Heller ikke om noen er svart eller hvit, eller tror på en rød eller grønn gud. Det er ingen som spør meg om min eller mine jenters legning når vi er på reise sammen, men det hender at det blir litt pinlig når noen oppdager familieforbindelsene. Det er vi vant til og lever godt med. Min svigerdatter er for lengst en av jentene mine og slik blir det.

Anonymous poster hash: 13a3f...755

Det er helt utrolig. Jeg fatter ikke hva de føler seg truet av!

Skytevåpen og voldelige filmer er ok, konemishandlere likeså. Men personer av samme kjønn som utøver kjærlighet.....det er falì det!

Det er en kristen organisasjon (The Center for Arizona Policy) som pusher på for denne loven. De praktiserer god gammedags kristen nestekjærlighet med andre ord. 

Annonse

Hei!

Siden det er sånn at du tror nestekjærlighet har ulike navn så lurer jeg på:

Hva er ateist nestekjærlighet?

Eler muslim nestekjærlighet?

Eller buddistnestekjærlighet?

AP nestekjærlighet?

Osv...

Min erfaring er at nestekjærlighet er nestekjærlghet uten noen religin eller partinavn forran.

Hei!

Siden det er sånn at du tror nestekjærlighet har ulike navn så lurer jeg på:

Hva er ateist nestekjærlighet?

Eler muslim nestekjærlighet?

Eller buddistnestekjærlighet?

AP nestekjærlighet?

Osv...

Min erfaring er at nestekjærlighet er nestekjærlghet uten noen religin eller partinavn forran.

Sånn tenker ikke jeg. Nestekjærlighet er ikke et statisk begrep, og religionene har gjerne et slags "mantra" eller "ord" som definerer deres forståelse av begrepet nestekjærlighet. Utenfor religioner er det også definert, feks innen filosofien. Immanuel Kants kategoriske imperativ, man skal handle bare etter den maksime gjennom hvilken du samtidig kan ville at den skal bli en allmenn lov (universallovformuleringen) kan fint tolkes som en retningsviser for begrepet nestekjærlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...