motz Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 HEi, jeg er nå i uke 26+0 og har til nå hatt et relativt ukomplisert svangerskap. De siste månedene har jeg hatt masse energi og jobbet mye. Den siste uka har jeg imidlertid fått problemer med den ene hofta, og nå halter jeg også. Det begynte med en slags nummen følelse på utsiden av låret da jeg satt. Dette har videre utviklet seg til at det er vondt å sitte og vondt å gå mye. Det eneste som ikek er slitsomt er å ligge. Om morgenene føler jeg meg helt fin, men i løpet av arbeidsdagen komemr smertene tilbake. Det jeg nå frykter er at dette er begynnende bekkenløsning og hvilke forhåndsregler bør jeg i tilfelle ta? Jeg jobber full tid - har mye å gjøre, men har varierende arbeid; både gåing og sitting. Vi skal dessuten flytte om 3 uker og jeg er redd stress rundt dette vil gjøre ting værre. Til slutt må jeg legge til at jeg ikke har lagt på meg mye i svangerskapet (totalt 4,5 kg), så kroppen burde ikke slite med tyngden ennå. Håper på noen gode råd!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39727-vond-hofte-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Det er ikke så lett å si om det du nå plages med er bekkenløsningssymptomer eller ei. Nummenheten på utsiden av låret høres ikke så typisk ut, men at det gjør vondt når man går, evt. også når man sitter, er helt normalt ved bekkenløsning. Mange opplever at de har problemer med å begynne å gå etter å ha sittet en stund. Det virker som om beina henger igjen. De fleste som er plaget av bekkenløsning, kjenner det enten foran i skambeinet eller nederst i korsryggen, med strålinger ned i lysken, evt. ut i beina. Det viktigste når det gjelder forholdsregler ved bekkenløsning, er å ikke presse smerteterskelen. At det gjør vondt, er et signal fra kroppen om at man må finne andre måter å bevege seg på. Det er lurt å gjøre mest mulig med paralelle, samlede bein, f.eks. vri seg ut av senga/bilen med samlede bein. Det er også lurt å finne gode avlastningsstillinger, som å ligge på siden med en pute mellom beina. Jeg vil anbefale deg å snakke med din lege eller jordmor om de evt. kan undersøke det litt nærmere med tanke på om det er bekkenløsningsplager du har eller om ditt ubehag stammer fra annet hold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39727-vond-hofte-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-150108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.