Gå til innhold

Arbeidstrening som nav betaler

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som stuepike på hotell. Som vanlig når hotellet er full booket er vi 6 stuepiker på jobb. Den siste måneden har vi hatt en mann som er på arbeidstrening fra nav der. Så nå er vi 5 på jobb pluss han. Er det riktig at han skal erstatte en person? Han kan ikke jobbe alene så vi må bruke tid på å sjekke jobben etter han og rette på feil. Hva er vanlig med sånt?

Anonymous poster hash: 6a9ed...392

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397277-arbeidstrening-som-nav-betaler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal ikke erstatte en person, så dere skulle egentlig vært 6 pluss ham. Mennesker som er på arbeidstrening har ofte vært lenge ute av arbeidslivet, og de kan ha sykdommer eller problemer som gjør at de trenger mye hjelp og tilrettelegging for å kunne utføre jobben de blir satt til. Min erfaring er at mange er presset til å delta i arbeidstreningsopplegg mot sin vilje, og da kreves det ekstra mye av den de skal gå sammen med. Disse trenger mye motivasjonshjelp, oppmuntring og belønning for å lykkes i arbeidslivet. Noen kommer man til tross for iherdig innsats fra resten av staben ingen vei med, i alle fall ikke med tanke på tilbakeføring til yrkeslivet. De kan være for syke, eller de kan ha bestemt seg for at målet er uføretrygd.

Dere må snakke med sjefen og kreve å få tilbake en stuepike. Det er ikke bra hverken for dere eller han på arbeidstrening at dere går underbemannet. Det kan ikke forventes at han skal klare å erstatte en av dere. Det er vanlig at de som er på arbeidstrening går sammen med en ansatt det meste av tiden.

Anonymous poster hash: 3c4dd...587

Jeg tror ikke han har vært mye i arbeidslivet. Han er utlending og ikke vært mange år i Norge. Jeg synes også det er feil at han skal jobbe på lik linje som oss. Men sikkert greit for sjefen vår for han er jo gratis arbeidskraft for henne.

Jeg tror ikke han har vært mye i arbeidslivet. Han er utlending og ikke vært mange år i Norge. Jeg synes også det er feil at han skal jobbe på lik linje som oss. Men sikkert greit for sjefen vår for han er jo gratis arbeidskraft for henne.

Akkurat det der er jo grunnen til at NAV har blitt mer restriktive med arbeidspraksis...

Annonse

Ikke bare er han gratis arbeidskraft, bedriften får betalt for å ha ham der også.

Jepp. Og når perioden hans er ute, finner de bare en ny. Så er det samme runde med den nye. Gratis arbeidskraft og NAV-ansatte kjøper seg alibi for å få utrettet noe. Alle blir glade bortsett fra de på tiltak for de får seg aldri jobb, men derimot et ødelagt selvbilde.

Anonymous poster hash: ba840...a6e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...