AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg har lest hele koranen. Det står ingenting negarivt om homofili, det står ingenting til om dødsstraff. Det står bare man vender seg om før man dør så går det bra. Det står også at alle som tror på Gud kommer til himmelen uansett om man er muslim eller ikke. Jeg har lest litt av bibelen. Den er ille iforhold! Det står ikke noe stygt i koranen. Det eneste stedet som kanskje er litt grotesk er å kutte av hånden til en tyv. Jeg fulgte det imamene sa. Noe som er imot hva koranen sier. Det finnes ikke dødsstraff i ekte islam. Jeg har nå valgt å begyne å følge koranen alene. En så kalt "quranist", ikke sunni eller shia. Ikke en retning der mennesker sier ting som går imot Islam. Islam er en vakker religion om nåde og tilgivelse, bare man følger den ekte islam. Nemlig Koranen alene. Anonymous poster hash: 6b13a...c6a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Regner med at du leste koranen på arabisk, alt annent er fortolkninger og ikke guds sanne ord. Lær deg arabisk dersom du ikke kan språket Anonymous poster hash: 35486...508 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Regner med at du leste koranen på arabisk, alt annent er fortolkninger og ikke guds sanne ord. Lær deg arabisk dersom Kan Gud arabisk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg har lest hele koranen. Det står ingenting negarivt om homofili, det står ingenting til om dødsstraff. Det står bare man vender seg om før man dør så går det bra. Det står også at alle som tror på Gud kommer til himmelen uansett om man er muslim eller ikke. Jeg har lest litt av bibelen. Den er ille iforhold! Det står ikke noe stygt i koranen. Det eneste stedet som kanskje er litt grotesk er å kutte av hånden til en tyv. Jeg fulgte det imamene sa. Noe som er imot hva koranen sier. Det finnes ikke dødsstraff i ekte islam. Jeg har nå valgt å begyne å følge koranen alene. En så kalt "quranist", ikke sunni eller shia. Ikke en retning der mennesker sier ting som går imot Islam. Islam er en vakker religion om nåde og tilgivelse, bare man følger den ekte islam. Nemlig Koranen alene. Anonymous poster hash: 6b13a...c6a Så merkelig at 99.9% av alle verdens muslimer tar feil da, mens du har forstått det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fineline Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det er riktig at det står ingenting om homofili i Koranen eller om at kvinner skal dekke seg til. Det står i Bibelen at kvinner skal ti stille i forsamlinger fordi Jesus kom engang inn i Guds hus og der skravlet noen kvinner høyt. Han refset dem og sa: Ti stille dere kvinner, dere forstyrrer freden i min fars hus. Etter det måtte kvinner tie i forsamlinger i 2000 år. Jesus snakket ikke norsk, og jeg studerte ikke dette på norsk heller. Jeg har oversatt etter beste skjønn. Jeg har ikke lest Koranen på arabisk, men på andre språk (flere enn ett). Jeg har heller ikke lest Bibelen på latin selvom jeg har lært latin. Jeg har lest den også på flere språk enn ett. Ja, jeg vet utmerket godt at Jesus snakket armenisk og at jødene snakker hebraisk. Jeg har ikke lest Gamle testementet på hebraisk. Jeg er fornøyd med at trådstarter lever etter reglene i Koranen. De går ut på å bli bedre menneske. Det som vi ikke liker i vestlige land i muslimske kulturer står ikke noe om i Islams helligste skrift. Det står mye av det samme budskapet som i kristendommen og jødedommen. Disse religionene har også den samme roten så det skulle bare mangle. Lurer på om denne tråden får et langt liv sånn som før i tiden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fineline Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Så merkelig at 99.9% av alle verdens muslimer tar feil da, mens du har forstått det. Her er det du som tar feil. Du tjener ikke noe på å være spydig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det sanne islam? Oversettelse av tekst fra thereligionofpeace: Islam går lenger enn bare motstand mot homofili. Sharia lærer at homofili er en ussel form for utukt, og straffes med døden. Under overflaten, men tyder der på indirekte referanser til homoseksuell atferd i paradis, og det har vært en del av historisk arabisk og muslimsk kultur. Koranen (7:80-84) - " ... For dere utøver deres lyster på menn fremfor kvinner: dere er faktisk et syndende folk overskride uten grenser .... Og vi regnet ned over dem en dusj (av svovel)" Koranen (7:81) - "Vil dere forplikte styggedom som ingen skapning noensinne gjorde før deg?" Dette verset er en del av den forrige teksten og den slår fast at homoseksualitet som forskjellig fra (og mye verre enn ) utroskap eller annen seksuell synd. Ifølge den arabisk grammatikk, er homofili kalt den verste synden, mens referanser andre steder beskrive andre former for ikke-ekteskapelig sex som å være "blant store synder." Koranen (26:165-166) - "Av alle skapninger i verden, vil dere nærmer menn," Og la de som Allah har skapt for deg å være med vennene dine? Nei, dere er et syndende folk." Koranen (4:16) - "Hvis to menn blant dere er skyldig i utskeielser, straffe dem begge Hvis de angrer og forbedrer seg, La dem være i fred." Dette er Yusuf Alis oversettelse. Den opprinnelige arabiske bruker ikke ordet "menn" og sier bare "fra to blant dere." Yusuf Ali kan ha lagt ordet "menn" fordi verset synes å referere til et annet sett enn nevnt i foregående vers (eksplisitt betegnet som "deres kvinner"). Med andre ord, siden 04:15 refererer til "deres kvinner", 04:16 er antagelig skrevet til og refererer til menn. Anonymous poster hash: b856e...4a7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Her er det du som tar feil. Du tjener ikke noe på å være spydig. Mulig jeg er spydig, men feil tar jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fineline Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Mulig jeg er spydig, men feil tar jeg ikke.Ok da har trådstarter forstått det og du synes det er merkelig. Det er sikkert ikke feil. Nå er jeg spydig.I den oversettelsen som kom frem så er det oversettelse av oversettelse av oversettelse. Koranen og haditene er ikke det samme, men blir blandet kraftig sammen i det avnsittet som er satt frem her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Så merkelig at 99.9% av alle verdens muslimer tar feil da, mens du har forstått det. Her er det du som tar feil. Du tjener ikke noe på å være spydig. Virkelig? Se deg om. Se på lovgivningen i de land med islamsk majoritetsreligion. I de aller fleste av disse landene er homoseksualitet forbudt. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/File:World_homosexuality_laws.svg Kartforklaring nederst. Islam er en veldig fragmentert religion, og spriket mellom ulike trosretninger stort. koranen er også en bok so skal være vanskelig å tolke. Derfor er det ikke rart at folk kommer til ulike konklusjoner om hva som er riktig tolkning på et tema innenfor islam. Men med få unntak har Slabbedask rett. Anonymous poster hash: e0e7f...66c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det er riktig at det står ingenting om homofili i Koranen eller om at kvinner skal dekke seg til. Det står i Bibelen at kvinner skal ti stille i forsamlinger fordi Jesus kom engang inn i Guds hus og der skravlet noen kvinner høyt. Han refset dem og sa: Ti stille dere kvinner, dere forstyrrer freden i min fars hus. Etter det måtte kvinner tie i forsamlinger i 2000 år. Jesus snakket ikke norsk, og jeg studerte ikke dette på norsk heller. Jeg har oversatt etter beste skjønn. Jeg har ikke lest Koranen på arabisk, men på andre språk (flere enn ett). Jeg har heller ikke lest Bibelen på latin selvom jeg har lært latin. Jeg har lest den også på flere språk enn ett. Ja, jeg vet utmerket godt at Jesus snakket armenisk og at jødene snakker hebraisk. Jeg har ikke lest Gamle testementet på hebraisk. Jeg er fornøyd med at trådstarter lever etter reglene i Koranen. De går ut på å bli bedre menneske. Det som vi ikke liker i vestlige land i muslimske kulturer står ikke noe om i Islams helligste skrift. Det står mye av det samme budskapet som i kristendommen og jødedommen. Disse religionene har også den samme roten så det skulle bare mangle. Lurer på om denne tråden får et langt liv sånn som før i tiden Jeg vet ikke hvorfor du blander inn jødedom og kristendom her. Det var jo islam som var tema. Det står ikke mye likt i Koranen og Bibelen. Grunnen til at der er noen likheter, er at Muhammed var foreldeløs og vokste opp hos en mann som tilhørte en kristen sekt. Muhammed lærte en del av denne mannen. Noen av de forestillingene har han tatt med seg videre, men mye annet er hans egne påfunn som står i rake motsetning til Bibelen. Hadde Muhammed budskap fra Gud i Himmelen slik ham påstod selv? I så fall, hvorfor eskalerte de grusomhetene han deltok i og de han inspirerte til, slik som grove ran og overfall? Hvorfor hatet han jødene? Har du lest kap 5 i Koranen? Ville en mann som skulle formidle et godt budskap fra Himmelen forlove seg med ei jente på 6 og gifte seg med henne da hun var 9 år og i tilegg ha en hel rad koner, mer enn de 4 som muslimer selv får lov til? Hvis Muhammed ikke var gal, slik han selv mistenkte, så tror jeg at budskapet hans kom opprinnelig fra Djevelen selv. Koranen er temmelig ulik Bibelen. Du kan lese mer om forskjeller her, her og her. Anonymous poster hash: e0e7f...66c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det jeg ikke fatter er hvordan så utrolig mange den dag i dag kan ha tillitt til det som noen mennesker for så lenge siden, da samfunnet var svært annerledes og der folks kunnskap var svært begrenset og myter og overtro fantes i overflod, mente var "sannheten" - og skrev ned i et par gamle bøker - og som man i tillegg den dag i dag ikke en gang kan enes om hvordan skal fortolkes? Og det baserer man så livet sitt etter - i dag...? Det eneste jeg kan tolke av dette er at mennesket innehar svært mange feil og mangler..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Slik jeg ser det fordømmer Koranen homofili: Koranen 7:80 - 84: Indeed, you approach men with desire, instead of women. Rather, you are a transgressing people. But the answer of his people was only that they said, "Evict them from your city! Indeed, they are men who keep themselves pure.So We saved him and his family, except for his wife; she was of those who remained [with the evildoers]. And We rained upon them a rain [of stones]. Then see how was the end of the criminals. Anonymous poster hash: 287ab...565 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det jeg ikke fatter er hvordan så utrolig mange den dag i dag kan ha tillitt til det som noen mennesker for så lenge siden, da samfunnet var svært annerledes og der folks kunnskap var svært begrenset og myter og overtro fantes i overflod, mente var "sannheten" - og skrev ned i et par gamle bøker - og som man i tillegg den dag i dag ikke en gang kan enes om hvordan skal fortolkes? Og det baserer man så livet sitt etter - i dag...? Det eneste jeg kan tolke av dette er at mennesket innehar svært mange feil og mangler..... Folk er også forskjellige. I muslimske land er analfabetismen stor, slik at forholdsvis få kan sette seg inn i Koranen med kritisk innstilling. Det er forresten tradisjon at man ikke får stille kristiske spørsmål på Koranskoler. Boka skal bare pugges. Muslimske land har utbredt bruk av tvang og udemokratisk kultur. All dette hemmer muligheten til å kaste av seg denne religiøse tvangstrøyen. I vår tid er vi ikke så inmari mye bedre. Vi lar også emosjoner overstyre bedre valg i ulik grad. Vi har alle fordommer av et eller annet slag. En fordom er å tro at vi er så mye bedre opplyst i vår tid og at vi derfor gjøre mange bedre valg. Åpner du hvilken som helst riksavis, kan du lese mange artikler på veldig dårlige valg. Fattigdom, sosal nød, kriger osv. kommer i stor grad av at vi mennesker gjør dårlige valg. Hvis vi var så mye bedre opplyst, skulle vi ikke ha det bedre nå? En annen fordom er å tro at alle folk man deler livssyn med, alltid er bedre opplyst enn andre og allle andre mangler opplysning og er dumme. Det er oftest uttrykk for arroganse. Hva da med muslimer? De er i en felle. Mange muslimer har problem med eget livssyn, man har ingen mulighet til å bryte ut. For da ville de møtt sanksjoner de ikke er i stand til å takle. Det er bedre å unngå nedlatenhet mot muslimer og vise dem vennlighet, så blir det lettere å komme ut av fellen. Anonymous poster hash: b856e...4a7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Ikke helt uenig med deg, og hjernevasking kan forklare en del - men ikke på langt nær alt. Dog er jeg uenig med deg i denne setningen: "Hvis vi var så mye bedre opplyst, skulle vi ikke ha det bedre nå?" Vi har det veldig mye bedre nå, selv om det fremdeles finnes en god del mangler også i vårt samfunn. Og mange av disse manglene skyldes "import av gammel ukultur". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Egentlig er diskusjonen irrelevant.. hva som står i Koranen (eller hva som helst annet menenskapt skrift) er omtrent like gyldig som hva som står i Donald Duck. At det står i Koranen, Ikke står i Koranen, kan tolkes som det står i Koranen, kunne vært tolket som det står i Koranen, kunne muligens tenkes at det kanskje kunne tolkes slik at det sto i Koranen gjør ikke ting mer eller mindre sann, på lik linje med andre religiøse skrifter som baserer seg på overtro og folkelore, skapt i en tid der vi viste veldig lite om hvordan ting hang sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Ikke helt uenig med deg, og hjernevasking kan forklare en del - men ikke på langt nær alt. Dog er jeg uenig med deg i denne setningen: "Hvis vi var så mye bedre opplyst, skulle vi ikke ha det bedre nå?" Vi har det veldig mye bedre nå, selv om det fremdeles finnes en god del mangler også i vårt samfunn. Og mange av disse manglene skyldes "import av gammel ukultur". Hjernevask er bevisst bruk av manipulasjon for å endre på et individs holdninger og meninger ved hjelp av tvang, press, sanksjonsbruk mot avvik, kontroll og styrt informasjonsflyt. Det er akkurat hva som foregår både på Koranskoler og fra regimer i muslimske land. Viktige kjennetegn på islam er nettopp tvang og styrt informasjonsflyt. Utenom hjernevask og styrt informasjonsflyt er der også et annet element som gir framgang for islam: At den utnytter menneskers trang til å organiserer sine tanker og forestillinger i en meningsfyllt struktur. Uavhengig av livssynspreferanse prøver alle å få sammenheng i tanker og observasjoner. Det har med å ha orden i minner. Dessuten trenger vi å klare å håndtere hverdagen på meningsfylt måte uten at handlinger bryter for mye med våre tanker. I vesten har vi normalt en bedre tilværelse enn folk i muslimske land med styrt informasjonsflyt, vi har sluppet unna ukulturen i islam og hinduismen. Men vi er ikke uten feiltagelser. Det er lett å henfalle til hovmod og arroganse overfor muslimer. Lett å tro at vi er uten fordommer. Det er vi ikke. Vi kunne hatt det enda bedre, hadde det ikke vært for våre egne fordommer og manglende kunnskaper. Og ikke minst at vi ofte handler mot bedre vitende, overkjører det vi ha lært i utdanning og fra foreldre (der disse virkelig hadde gode råd) og det vi lært ellers. Og dessuten at vi har begrensede evner og kapasitet til å håndtere stor informasjonsmengde. Et eksempel: Vet du hva vanskeligste utfording er for bedriftsledere? Mange av dem får så stor informasjonstilgang at de ikke klarer å håndtere den på en optimal måte. De opplever information overflow. Da de studerte foretaksøkonomi, ble de presentert for lange sjekklister for hvordan de skal kunne håndtere ulike slags situasjoner/problemer. Når de kommer i jobb, blir det plutselig ikke så enkelt. Mange følger ikke det de har lært i studiene. Tar shortcut for å rekke frister og fordi det oppleves enklere. Vi har ofte ikke så sunn toleranse for annerledeshet enn det vi liker å tro heller. Ikke at vi skal akseptere urett som rammer andre, ei heller ukulturen i islam. Men vi har ofte problem med å godta andre tankesett enn våre egne selv om disse ikke vil påvirke våre liv. Det er kanskje enkelt å se feil hos andre, men ingen av oss er så feilfrie at arroganse er kledelig. Se f.eks. på diskusjoner om et eller annet brennbart tema. Veldig ofte følger de et spor. At en eller annen presenterer en oppfatning på et tema, gjerne en litt for forenklet beskrivelse etter andres oppfatning. Det blir gjerne fulgt opp med hva førstnavnte tenker om de som måtte ha andre oppfatninger uavhengig av hva disse virkelig mener. Meningsmotstandere blir kritisert for oppfatninger de ikke har. Noen kaller vel det stråmannsargumenter. Det er som å si "min oppfatning = fakta, din oppfatning = overtro/eventyr". Sunn toleranse? Jeg tror det hadde vært bedre og letter å nøye seg med en registrering av mangfold av meninger og hvorfor folk tenker som de gjør. Ingen endrer vel oppfatning på et tema fordi andre synes oppfatningen er tullete. Men man kan oppleve andre som mindre tolerante om man blir møtt med kritikk på oppfatninger man ikke har. Anonymous poster hash: b856e...4a7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 I vesten har vi normalt en bedre tilværelse enn folk i muslimske land med styrt informasjonsflyt, vi har sluppet unna ukulturen i islam og hinduismen. Men vi er ikke uten feiltagelser. Det er lett å henfalle til hovmod og arroganse overfor muslimer. Lett å tro at vi er uten fordommer. Det er vi ikke. Anonymous poster hash: b856e...4a7 Uh, nei, vi har ikke sluppet unna noe ukultur, men vi har hatt mange modige menn og kvinner som har gjort opprør mot det etablerte (tildels terrorpreget skrekkregimet) kristendom har vært under. Det sagt, mye av det du refererer til som ukultur er fanatisme vi finner i vesten og, kanskje mer i USA en her i nordlige deler av europa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg har lest hele koranen. Det står ingenting negarivt om homofili, det står ingenting til om dødsstraff. Det står bare man vender seg om før man dør så går det bra. Det står også at alle som tror på Gud kommer til himmelen uansett om man er muslim eller ikke. Jeg har lest litt av bibelen. Den er ille iforhold! Det står ikke noe stygt i koranen. Det eneste stedet som kanskje er litt grotesk er å kutte av hånden til en tyv. Jeg fulgte det imamene sa. Noe som er imot hva koranen sier. Det finnes ikke dødsstraff i ekte islam. Jeg har nå valgt å begyne å følge koranen alene. En så kalt "quranist", ikke sunni eller shia. Ikke en retning der mennesker sier ting som går imot Islam. Islam er en vakker religion om nåde og tilgivelse, bare man følger den ekte islam. Nemlig Koranen alene. Hvordan forholder du deg til sharia? Endret 4. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvordan forholder du deg til sharia? Jeg skal ikke snakke for trådstarter, men Sharia er jo bare en dynamisk tolkning av Koranen. Når trådstarter ikke tolker Koranen til å feks inneholde hat mot homofile, tipper jeg at vedkommende heller ikke tilhører de mer fundamentalistiske miljøene, og i likhet med mange liberal muslimer er motstandere av slik religiøs-tolkbar lovgivning. Vitterlig så er det andre islamske miljøer som tolker koranen dithen at homofili er en styggdom. Minst en (selv om jeg tror begge sider) av partene tar da feil, men i likhet med de en drøss andre paradokser som religiøse mennesker ser ut til å mangle totalt refleksjon over. Jeg har sagt det før, og sier det igjen, Ismal i seg selv er neppe bedre eller værre enn mange andre religioner, men mangler en modernisering som vi har fått gjennom industri, imperalisme, tenkning, revulsjoner, opplysthet etc.. Det er fundamentalisme og totalt fravær av kristisk tenkning og opplysthet som er problemet, og det er akkurat samme problem enten vi snakker om islam eller noe annet. Det sagt, det bilde Islam og muslimer gir utdad, er at der 'vi' har en fundamentalist pr 10.000 innbyggere, så har 'de' en pr 1000 (sånn bare for å sette noen tall). For å si det litt banalt: Pakk muslimer sammen i afghanistan og iran, så får vi handle komerst med landets ledere der det er nødvendig, og ønske resten av folket der borte velkommen til dialog om 1000 år når de har røska litt opp i det sinnsyke hijab/sharia/kvinnesyn/madras/analfabetisme/fanatismen sin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397372-oppdaget-sanne-islam/#findComment-3529717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.