Gjest Xine73 Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Jeg har siden uke 24 gått på Bircanyl depot tabletter, og har hatt to kurer med bricanyl sprøyter og innlagt tilsammen i to uker på sykehus i løpet av svangerskapet pga premature rier. Nå er jeg i uke 33, babyen er ca 2200 gram, lungene jobber (vist på UL) og livmorhalsen er kortet ned fra 4,5 cm til 2,6 cm, med myk konsistens, og ytre mormunn åpen ca 1,5 cm. I tilegg sank babyen helt ned i bekkenet for ca 2,5 uker siden. Jeg har tidligere født i uke 25 og uke 35, så det er forventet en tidlig fødsel også denne gang. Det jeg lurer på er hvor lang tid tror dere jeg kan forvente å gå slik...? Jeg mener selv at jeg er en uke på forskudd i graviditeten, dvs uke 34 i steden for uke 33, noe som også kan tydes på at babyen er 9% over snitt. Jeg ønsker selvfølgelig inget prematurfødt barn, men hva skjer når jeg slutter på alle riedempende middler etter uke 34? Kan jeg forvente at det går fort fremover i prosessen? Er det vanlig at hodet fester seg lenge etter at det har sunket ned i bekkenet? Hvor stor er overlevelsesprosenten på et barn født i uke 33-34? Jeg har også problemer med at jeg ikke kjenner smerter ved åpningsprosessen før jeg har ca 5-6 cm åpning.... vil jeg merke at noe er på gang? masse spørsmål, og alltid like lite klok... men vil så gjerne ha litt å gå etter i julestria!!! Hilsen Xine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39740-truende-tidlig-f%C3%B8dsel-hvor-lenge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Det er umulig å si noe om hvor lenge du kommer til å gå før du føder. Det høres ut som om du er ganske moden nå, så det skal kanskje ikke så mye til for at du går i fødsel. Når hodet også har sunket godt ned i bekkenet, er det også et modenhetstegn. Uansett, så er det et komplisert samspill mellom kroppens hormoner og barnets innstilling i bekkenet som tilsier at alt er klart. Hvis du skulle føde nå rundt uke 34-35, så har barnet veldig store muligheter for å klare seg uten sykdom eller varig men. De aller fleste barna har på dette stadiet modne lunger og alle organer er istand til å gjøre sin jobb utenfor mors liv. Disse barna er først og fremst preget av at de ikke har fått fetet seg opp tilstrekkelig. De trenger ofte mer hjelp enn vanlig for å få i seg nok mat, dessuten må man følge nøye med på temperaturen, siden de ikke klarer å holde på varmen så godt som de større barna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39740-truende-tidlig-f%C3%B8dsel-hvor-lenge/#findComment-150109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.